/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Tjekke mails udefra?
Fra : sonjajensen
Vist : 916 gange
100 point
Dato : 18-10-07 15:24

På min pc herHjemme BRuger jeg outlook til mails. Står i den situation, at jeg skal 14 dage hjemmefra på kursus. Kan jeg tjekke min indbakke udefra? Hvordan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:29

Ved at opsætte din mailkonto på en komputer hvor du nu befinder dig.....

Hvis det er webmail har du bare brug for brugernavn og kode.... - samt en netforbindelse naturligvis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:31

Har du ikke webmail kunne du jo oprette en hotmail (gratis) og hjemmefra få din post videresendt til hotmailadressen....

Så behøver du bare en komputer der er online....

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 15:33

Øøh.. opsætte min mailkonto.. fisk.. mener du taste alt det dér ind, pop3 osv? Hvor hulan finder jeg nu de oplysninger henne?

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 15:38

Nå ja, det ville være smart.. Kan man indstille outlook til automatisk at videresende alt post?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:42

Citat
Kan man indstille outlook til automatisk at videresende alt post?

Det ville jo kræve at komputeren derhjemme var tændt 24 timer i døgnet uden du er der

Det skal ske hos din udbyder, men kan gøres hjemmefra (inden)......

Du skal lige oprette hotmailen først så du ved hvor det skal sendes hen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:43

Citat
Øøh.. opsætte min mailkonto.. fisk.. mener du taste alt det dér ind, pop3 osv

Ja det mener jeg

Men hotmailen er en bedre løsning....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 15:50

Hvilken udbyder har du?
De fleste har web mail tilhørende ens standart mail konto,den
samme pop3 som du benytter i OE.
Her er f.eks. telia stofa's>
http://webmail.stofa.dk/index.php

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:55

Citat
Hvilken udbyder har du?

Mailudbyder....

IKKE netudbyder (men det er måske den samme)......

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 16:16

Jeg har tele2adsl, og det er den samme, ja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:18

Vil det sige du har en get2net adresse eller en tele2 adresse ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:20

Prøv lige hvor du sidder NU om du kan komme ind på din mail her

http://webmail.get2net.dk/

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 16:21

Jeg har en tele2adsl-adresse i min mailadresse, hvis det er det, du mener??

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 18-10-07 16:21

Du kunne også bare sætte autosvar på med besked om at hvis det er vigtigt bedes de sende til din hotmail, gmail el. ligende...??

Bare et forslag....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:21
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:24

Citat
Du kunne også bare sætte autosvar på

Det er en dårlig løsning - du opfordrer indbrudstyve til at "besøge" adressen

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 16:24

Jeg kan ikke komme ind på den webmail, for den beder om et kodeord, og det har jeg jo ikke..

Ja, ellers må jeg jo slå ikke tilstede assistenten til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:26

Jo da....

Ellers kan du da heller ikke tjekke mail nu

At du måske ikke kan huske det er en anden sag.....

Kig i dine papirer eller gå i mailopsætningen og se om det står med stjerner - så finder der andre løsninger

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 18-10-07 16:29

Citat
Det er en dårlig løsning - du opfordrer indbrudstyve til at "besøge" adressen

Mon ikke de folk der skriver til Sonja Jensen er nogle hun kender og som ikke vil lave indbrud i hendes hus mens hun er væk...

Hun behøver jo heller ikke ligefrem skrive hendes adresse i autosvaret.... ??

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 16:31

Ja, jeg har været inde at se, og ja, det står emd stjerner, så jeg aner virkelig ikke, hvad det hulans kodeord er.. Det er jo mange år siden, det blev slået til.. hmm.. ellers må de vel kunne oplyse mig det hvis jeg ringer til tele2?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:32

Har lige prøvet med min egen get2net via Tele2

Det virker upåklageligt

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 16:33

Altså, hvis indbrudstyvene føler trang til at komme, bliver de skuffede, for mand og børn er stadig hjemme i huset
Og det er vores kæmpe hund også.. Skal lige tilføjes, at min mand er computer-analfabet, værre end mig, så foreslå ikke, at han åbner mine mails og sender dem videre

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 16:34

Jamen, det vil da bare sige, jeg skal prøve at hitte på det ski.. kodeord, og så er der ingen ko på isen?

Æj, hvor smart..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:35

Du henter og installerer dette lille program.....

Derefter trækker du bare "luppen" op på stjernerne - så bliver de oversat til de rigtige bogstaver....

Hav papir og blyant parat

http://www.4yougratis.de/software_utilities_gratis/utilities/pants_off.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:36

Citat
Jamen, det vil da bare sige, jeg skal prøve at hitte på det ski.. kodeord, og så er der ingen ko på isen?

Nemlig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:39

Når du så har fundet det rigtige ord - så prøv lige via webmailen at tjekke post.....

Lad høre resultatet....

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 18-10-07 16:43

Mit virus program er ikke så glad for denne Pantsoff....

Så fik ikke lov og installere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:45

Det fejler INTET.....

Det er fordi det er en slags spionage program - men det er jo dig det spionerer for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:47

Har lige tjekket det igen - det er OK.....

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 16:54

det dér pants off fungerede fint hos mig, så fik lov at komme ind på web-mail.. jeg kan dog kun se en enkelt af mine mails derinde.. undrer mig lidt..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:59

Det er jo fordi du har hentet de andre

Prøv at tjekke din mail normalt i Outlook - så er den bagefter også væk på webmail....

Tjekker du ALTID på webmail bliver de liggende.....

Men efter hentning er de væk....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-07 17:01

Men nu kan du så tjekke din mail overalt i verden ved bare at gå ind på Tele2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 17:02

Men så må din mand heller ikke hente posten derhjemme - så får du den jo ikke

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 17:03

Ja, det er fandme godt nok smart!

Tusind tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 17:05

Tak for svaret refi. Superfedt med denne smarte mulighed.. og også Pants-off.. hehe.. smart, når man er en torsk til at huske sine kodeord..

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 18-10-07 17:06

Bare rolig.. Han går laaangt udenom computeren!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 17:06

PS....

Det lille program kan du bare slette igen hvis du har andre til at bruge komputeren......

Ellers lader du det bare være......

Kunne være du havde andre steder hvor du ser stjerner i stedet for kodeord

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 17:08

Selv tak...

Og pøj pøj på kurset....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-07 17:31

Ja det er smart Sonja.

Men du blev taget med bukserne nede. (pants off)

For det er tegn på at din komputer ikke er så sikker, hvis du bare uden videre kunne bruge det spion program . Du burde have et antivirusprogram, som skulle have blokeret.

Du er ikke bare helt dus med computersystemet, du er også for nem at komme i lag med

Du skal snarest muligt have en kyndig til at hjælpe med at sætte sikkerheden i orden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 17:41

Citat
Du burde have et antivirusprogram, som skulle have blokeret.

Nu skal jeg svare dig "transor" - spørger får IKKE mails på lukkede spørgsmål.....

Du har vist IKKE læst kommentarerne.....

Programmet blev NETOP stoppet af antivirusprogrammet....

Ikke fordi der er noget i vejen med programmet, men fordi det indeholder tiong til spionage....

Men det er spionage for enselv - IKKE for andre

ALLE gode antivirusprogrammer råber vagt i gevær når man forsøger at hente eller åbne downloadede exe-filer, men det er IKKE ensbetydende med at de fejler noget

Så der var/er IKKE noget i vejen med sikkerheden på spørgers komputer