/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Skifte blandingsbatteri
Fra : Palmen
Vist : 3505 gange
100 point
Dato : 18-10-07 11:21

Vores bruser står og små drypper lidt.

Jeg har taget slangen af og konstatere at det er fra installationen(brusebatteriet) på væggen det drypper.

Jeg er meget tæt på at gå i krig med problemet og følge denne vejledning

http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/downloads/3_6_Skift_og_montage_af_brusebatteri_paa_vaeg.pdf

Jeg vil dog lige høre, om der er nogle der kan give mig et råd på vejen og bekræfte mig i, at jeg er på rette spor med vejledningen fra Bauhaus ?

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 18-10-07 11:34

Og er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber et blandingsbatteri ?

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 18-10-07 11:53

Hej Palmen.

Der er ikke noget i vejen for at bruge den vejledning du der har fundet.

Du skal bare checke,hvis det er i en ældre ejendom, at varmt og koldt nogen gange byttet om, så den varme side af bl.battereiet sidder der, hvor den kolde skulle have været. Nok om det altså den varme side skal være til venstre for dig og den kolde til højre.

Ellers er det eneste jeg vil sige til dig KØB et ordentligt batteri der er VA godkendt og evt. et af de anerkendte mærker ---Damixa--Grohe--Børma--Oras--.

Så er du garanteret reservedele i en vis årrække.

god arbejdslyst
mvh mcloud blikkenslager

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 18-10-07 12:52

En hurtig løsning er at smække en ballofix på hvor vandet går ud af blandingsbatteriet og ind i slangen.
Så slipper du fuldstændig for drypperi, og behøver måske endda ikke et nyt blandingsbatteri.

Accepteret svar
Fra : joeson

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-07 14:25

Hejsa.

Montagevejledningen kan du sagtens følge, men vær opmærksom på, at div. blandingsbatterier kan have lidt forskellig centerafstand, hvis du måler mellem de 2 tilgange.
Løsningen med en ballofix vil jeg ikke anbefale..... Få enten det nuværende repareret eller udskift det.
God fornøjelse og held og lykke med det
Mvh
joeson

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 29-10-07 12:43

Tak for svaret joeson.