/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinXP usb disk med passwd
Fra : z1terapi
Vist : 1013 gange
100 point
Dato : 17-10-07 13:45

Hej
Min gamle bærbare PC's disk med WinXP på har jeg koblet til en usb -> ide converter, og vil nu gerne hive noget af dataen over på min nye disk. Jeg har fundet ud af at det ikke kan lade sig gøre at se indholdet af disken hvis man som jeg har et HD password på disken.(Et password man indtaster inden PC'en begynder at boote) Som sagt havde jeg sådan et password da jeg brugte disken, og kan nu ikke se indholdet.
Jeg ved godt at jeg bare kan smide disken i maskinen igen, og fjerne password'et, men da det er noget jeg kommer til at gøre ret tit(En del af mit arbejde), kunne det være rart om der fandtes et program som kunne nulstille dette password fra den maskine som man kobler disken til. Er der nogen som kender et program som kan hjælpe?

På forhånd tak.
/Thomas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 15:54

Hvis du kan fjerne password når harddisken ligger i maskinen, hvad er det så der gør at du ikke kan gøre det i en USB converter/harddiskholder.
Det er stort set samme tilgang til harddisken.

Denne CD kan læse harddiske.
http://www.kandu.dk/Tip16034.aspx

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 19:18

Citat
har fundet ud af at det ikke kan lade sig gøre at se indholdet af disken hvis man som jeg har et HD password på disken

HAR INTET MED BOOT AT GØRE
Men selve din maskine ?
Du skal fjerne PASSWORD på den externe maskine,
før den kan/ vil virke som en/ et USB enhed.

Men du kan fjerne PASSWORD på din ---> USB PC
ved at starte/ BOOTE/ den op med kommandopromt og gøre følgende

http://www.metacafe.com/watch/369198/bypass_administrator_password_in_windows_xp/
http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_passwords.htm
http://www.google.dk/search?hl=da&q=bypass+admin+xp&meta=
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=bypass+HDD+password+&spell=1
Citat
Som sagt havde jeg sådan et password da jeg brugte disken, og kan nu ikke se indholdet.

Hvis du ikke har PASSWORD til maskinen = USB_________
Er det SÅ DIN.

Ellers bliver du nød til at sætte din DISK på
andre steder, hvor den kan læses, og bruges.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 19:20
Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 19:28

Citat
HD password på disken.(Et password man indtaster inden PC'en begynder at boote)

Gøres ved at BOOTE med KOMMANDOPROMT/ ??
og indtast FIXBOOT eller FIXMBR:
På maskinen___ den er galt med ALTSÅ
Muligt du skal sætte en SKIVE/ cd i drevet,
ligemeget hvilken udgave, bare den kan bootes fra.

FØRSTE GANG DEN DER KOMMER SKÆRM PÅ,
klikker du reparer, og indtast ovennævnte.

Kan du IKKE det, så er bundkortet LÅST.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 19:29

Citat
SKIVE/ cd i drevet,
ligemeget hvilken udgave

XP _ cd

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 20:34

Citat
Gøres ved at BOOTE med KOMMANDOPROMT/ ??
og indtast FIXBOOT eller FIXMBR:
På maskinen___ den er galt med ALTSÅ
Muligt du skal sætte en SKIVE/ cd i drevet,

Kan kun sige at det virker MOD samtlige
harddiske, der har password- beskyttelse på HOS MIG.
Så som
http://www.ce-infosys.com/english/downloads/free_compusec/index.html
+ alle andre programmer, da det KUN er BOOTén/ MBR der beskyttes,
og ikke selve disken + indhold.
og kan rettes med ovennævnte.

Men er ''HELE'' disken krypteret. så glem det_ tvivler også på
at du overhovedet kan boote fra en __ sådan.

MEN__________
Citat
usb -> ide converter,

Har du installeret DRIVEREN på BEGGE maskiner.
Ellers får du heller ikke meget ud /IND af KABLET.