/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Al Gore
Fra : Mosebaek
Vist : 683 gange
50 point
Dato : 13-10-07 14:01

Er Al Gore en ærlig og hæderlig idealist,der virkelig kerer sig om vor klode`s fremtid.Eller er det mest dollars,man er ude efter.Han har,mener jeg,lige scoret 10 mill. kr. fra Nobels Fredspris.Jeg kommer jo lidt i tvivl,når jeg ser dette link.

http://debat.bt.dk/index.php?id=2&view=single_thread&thread_uid=6846#182770

Er der andre meninger om dette?

V.H.Mosebaek

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 14:13

Der er sikkert ligeså mange meninger som der er mennesker på jorden

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-10-07 14:26

Lige et spørgsmål,der falder lidt udenfor emnet:Hvad pokker er der blevet af Molokyle.Ham har jeg ikke set noget til længe.Jeg er sjældent enig med ham,men derfor kan man jo godt savne ham,her i forummet.(Have respekt for andre).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 14:31

Folk kommer og går......

ALLE (næsten) kommer tilbage før eller siden

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-10-07 14:36

Molo gik ud af "blå" stue før legekammeraterne- desværre -

http://www.kandu.dk/Spg108376.aspx

fjerner lige fluebenet for nu starter det hele vel forfra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 14:43

Seneste login : 12-10-2007

Ikke helt væk....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-10-07 16:28

ja selv om man ikke blander sig i debatten kan man jo godt kigge med fra sidelinjen

det gør jeg tit , jeg skal lige ind og se hvad der rør sig på kandu

venlig hilsen chicapigen

som har nydt dette pragtfulde vejr idag

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-10-07 17:44

Har måske lidt svært ved at se hvad klima har at gøre med en fredspris.

Men når det er sagt så se på listen over skurke og magtliderlige personer der gennem tiden har fået prisen. I det selskab så er Al Gore en af de pænere drenge.

At han bliver svinet til i en BT debat burde da også sige noget om at manden måske ikke er så slem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-10-07 18:33

Nå,men jeg må jo hellere sætte lidt rav i den.

Citat
Er Al Gore en ærlig og hæderlig idealist,der virkelig kerer sig om vor klode`s fremtid

Eller er han en småhykler,som f.eks Villy Søvndal,der tordner mod bilismen og i særdeleshed store benzin slugende biler.Men som selv i flere år,har kørt rundt i en af de værste,hvad det angår.Jaja,jeg ved godt han lige har afhændet den.Men det beviser bare at venstrefløjen,absolut ikke er tilbageholdende,når det drejer sig om luxus og komfort.Den kære Søvndal har selv udtalt at det nok ikke var politisk korrekt,med sådan en vogn,men at han godt ville være komfortabelt kørende.
"Jo,goddaw do".Man har et standpunkt på folketingets talestol.En hel anden,når det gælder ens egen person.Velbekomme SF.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 18:43

Du har meget få "inkarnerede" idealister i verden.....

Historien kender til et par stykker, men de har nok også "syndet" i fritiden...

At man går ind for en sag er jo ikke ensbetydende med at man skipper alt andet - så der kan ved ALLE idealister findes modsætninger....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-10-07 19:07

Citat
At man går ind for en sag er jo ikke ensbetydende med at man skipper alt andet - så der kan ved ALLE idealister findes modsætninger....

Så sandt såsandt,refi.Men der findes dog mennesker der har praktiseret ord efter handling (eller var det omvendt).En af dem var/er,nok Anker Jørgensen.Han gav sig ikke ud for mere end han var,ingen store armbevægelser.Og dermed elsket af store dele befolkningen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-10-07 19:19

Citat
Er Al Gore en ærlig og hæderlig idealist

NEJ-- ingen skal bilde mig ind, at manden ikke er intelligent nok til at vide, at hans tal og beviser ikke harmonerer med de videnskabelige fakta.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-10-07 19:23

Anker Jørgensen var elsket efter at han var statsminister ikke mens og Mosebaek dine krav til idealister er ganske urimelige. Du kæver jo at man skal efterfølge Ganhdis eksempel.

Det er vigtigste er da om man tør tage et standpunkt og så forsøge efter bedste evne at gøre en forskel og kalde Gore for venstrefløj er dybt hul i hovedet.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-10-07 19:33

Citat
Har måske lidt svært ved at se hvad klima har at gøre med en fredspris

Hvis den globale opvarmning fortsætter og havene stiger meget kan det meget let føre til konflikter rundt om i verden. Også derfor er Al Gore den rigtige til at modtage prisen.

[CITAT]Er Al Gore en ærlig og hæderlig idealist,der virkelig kerer sig om vor klode`s fremtid.[CITAT]
Ja, han forsøger af et ærligt hjerte at gøre noget ved sagen. At han overdriver lidt og tjener et par $ på det også bekymrer mig ikke.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 13-10-07 22:52

Tja..
Om Al Gore fortjener Nobels fredspris, har jeg ikke meget styr på!
Jeg har da set filmen, og jeg blev da påvirket, og jeg fik da lyst til at gøre mere end jeg allerede gjorde.
Så han har da hjulpet til at jeg tænker anderledes, men det ville en anden med samme budskab også ha' gjort!

Som T.H. skriver så siger det ikke ret meget om en person at han bliver svinet til i en B.T. debat!

Og virkelige idealister skal man lede [B]MEGET[/B] længe efter.
Kan kun komme i tanke om Mother Theresa!!!

Men har vi ikke allesammen lov til at stræbe efter at blive bedre, og så lade være med at klandre folk for det dårlige de laver, men rose dem for det gode!!

Og lad os blive enige om at vi skal passe godt på jorden!! Det fortjener vores efterkommere!

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 50 point
Dato : 14-10-07 00:07

Al, den gamle dreng er ved at køre sig i stilling som officiel præsidentkandidat med et eget privat forbrug svarende på 20 parsellhuse...Manden tilbagelæger tusind og atter tusind af kilometer i privat jet som kun huser ham og hans tjenestefolk, mens han taler om global opvarmning........hvis alle havde det samme energiforbrug var alle energikilder tørret ud forlængst

http://www.tennesseepolicy.org/main/article.php?article_id=367

Ziggy99

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-10-07 00:18

Det interessante er at ziggy99 ikke har noget modargument, så derfor forsøger han at skyde budbringeren.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-07 20:30

Tak for svaret ziggy99.Godt formuleret

V.H.Mosebaek.