/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
win xp pro sp2 lan til vista
Fra : edison
Vist : 512 gange
410 point
Dato : 13-10-07 08:36

jeg har et problem med lan mellem xp pro sp2 og vista home premium. de køre fint på internet via switsh. men de kan ikke finde hinanden via lan. vista er inst på en bærbar og kan godt finde andre comp, på andre netværk. så problemet må vel derfor ligge på xp maskinen. er der nogen der har en god ide.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 09:59

Du skal jo køre netværks guiden på xp pcen. Eller ser den jo ikke medlem af netværket

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-10-07 10:08

det har jeg gjort nok 20 gange, og det hjælper ikke en fis.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 10:10

Og du er sikker på at de er medlem af samme netværksgruppe

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-10-07 13:09

yep. det er de. og den bærbare med vista, kan når jeg tager den med til venner og bekente finde deres netværk. finders der noget software der kan løse problemet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 15:16

Og de kan godt samtidig komme på internettet. Jeg tænker her på hvor mange ipadresser du har. eller om du kører dhcp

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-10-07 17:24

øhh. det me ip ved jeg ikke, men de køre samtidigt på internet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 17:46

Hvis du på Vista pcen søger efter den anden pc, kan den så ikke finde den. Kig i Netværksteder.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-10-07 18:05

nix. de kan slet ikke se hinanden. kan det være en kabelfejl. jeg tvivler da de er på internet sammen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 18:31

Hvis de begge er med lankabel og de begge kankomme på nettet samtidigt er kablerne vel ok.

Det lyder mystisk i mine øjne. Hvad med din sikkerhedsindstillinger på Vista. De er vel ikke sat så der ikke tillades netværk. Prøv evt at slække på sikkerheden bare for at prøve

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-10-07 17:03

det er nu også prøvet, kan der være en konflikt et sted

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-07 17:20

er sgu lidt i vildrede. Det er mig uforståeligt hvis du har kørt alle indstillinger til netværk og den så stadig ikke vil.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-10-07 16:58

ja det er underligt, det har jeg aldrig været udsat for før, normalt kan det drille en gang imellem, men det her er mystisk. har enda købt ny swits, og det er det samme som den gamle.

Annuller spørgsmålet
Fra : edison

Dato : 20-10-07 11:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål