/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
2 bank nøgler på samme PC ?
Fra : tararam
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 12-10-07 22:42

Min PC er til rep. Vil gerne betale mine regninger over netbank som jeg altid har gjort. Da jeg har kopi liggende af min mappe med banknøgler, vil jeg kopiere dem ind på hans PC, men er blevet bange for at det måske gir konflikt med hans Netbank, da vi begge bruger samme bank.
Men skulle jeg ikke kunne gøre det, når det jo ikke er samme nøglekoder ?

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 12-10-07 22:52

vi har også to forskellige nøgler på en pc
ingen problemer

hilsen
MissBe

Accepteret svar
Fra : Terat

Modtaget 60 point
Dato : 12-10-07 22:55

Heysa

Jeg mener godt at du kan have 2 nøgler på samme computer, dog skal de ligge i den samme mappe. På et tidspunkt under log in, vil du nok blive bedt om at vælge bruger eller noget i den stil, og der skal du så vælge din egen.

Dog vil jeg anbefale at se på din banks hjemmeside omkring dette, under deres faq/"spørgsmål og svar" eller ringe til support.

Held og lykke med det.

Mvh
Terat

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-10-07 23:22

hos min bank er det hamrende ligemeget hvor du ligger din nøgle fil, den er jo personlig, og du kan have den liggende på en usbkey et sikkert sted hvis det er det du vil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-07 23:32

Vi er hele tre på den samme pc, så jow det kan sagtens lade sig gøre, hos os er der så tre forskellige underskriftsfiler

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 12-10-07 23:47

Hvorfor ikke ligge din banknøgle på en usb dongel -- det har jeg gjort - og så ligger den ikke så andre kan se den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-10-07 08:07

Ja som der bliver sagt hele vejen rundt er der ingen problemer i det. Selv digitale signaturer kan der være mange af. Men for sikkerhedens skyld er det da bedre at have nøglen på en Usb key eller endda på en diskette hvis det er. Så er du samtidig sikret hvis en hacker har opsnappet sin kode og kan derfor ikke logge ind da certifikatet jo mangler

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-10-07 09:12

Nogle banksystemer har fået forhøjet sikkerheden, så en nøgle ikke fungerer hvis den bare på simpel vis er kopieret ind på en anden komputer. Nøglen skal flyttes med bankens eget program til formålet, og man skal være logget ind for at gøre det.
Jeg går ud fra at man i nøglen også gemmer oplysninger om computeren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 09:20

Citat
Jeg går ud fra at man i nøglen også gemmer oplysninger om computeren.

Nix....

Hvor har du dog oplevet det....

Nøglen er personlig og kan flyttes efter forgodtbefindende..

Ligeledes kan du have alle dem du har lyst til uanset hvor mange banker eller samme bank det drejer sig om....

Vores "betalingskomputer" kører med 18 nøgler til danske såvel som udenlandske banker....

Eneste handikap hvis du flytter dem er at programmet skal vide hvor den ligger da den som standard kigger bestemte steder, men det har den lært allerede efter een gang....

PS....

Du kan OGSÅ have nøglen på flere komputere samtidig - men det er IKKE anbefalelsesværdigt....

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 08-11-07 18:12

Tak for svaret Terat.