/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
To printere til to putere!!
Fra : MUGN
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 12-10-07 13:59

Hej jeg har to putere, en IMac og 2 alm pcér, der ud over har jeg en sort/hvid laser printer og en foto printer.
Laser printeren er ikke klar gjort til netværk, men det er foto printeren.

Hvon gør jeg nemmest og billigest sådan at alle kan snakke sammen. Jeg er bestemt ikke computer nørt, så pleas skriv venligst på dansk! ,

MUGN

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-07 17:51

2 spørgsmål på det samme. Sig mig hvor mange printere har du

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-07 21:11

Nu er du jo ikke meget for at fortælle hvordan du har strikket dit netværk sammen, så jeg vil da komme med flere muligheder.

1) Sæt begge printere på den ene maskine og del dem på netværket!
2) Sæt en printer på hver maskine og del dem på netværket!
3) Få en flereports printerserver, og slut begge printere til denne. Så er der adgang fra begge maskiner, og de er ikke afhængig af af der skal være en værtsmaskine tændt!

Punkt tre er lidt dyrere end de to andre, men vil nok være den du vil blive mest tilfreds med i længden!

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 13-10-07 07:20

Er dine printere med USB og Alm. printerstik kan du bare sætte den ene til USB og den anden til det alm. printerstik. Det gir plads til 2 printere på 2 maskiner og funker fint og du har ik haft fat i mulvarpen . God fornøjelse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-10-07 07:58

efter dit andet spørgsmål er vi vel enige i at den ene er usb og den anden er netværk, ikke

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 14-10-07 16:44

Severino , Takker for dine gode vejledninger, og umiddelbart lyder den tredie løsning som det der er mest smart, går ud fra at en sådan server også fåes trådløs, så man kan brude det der netværk som er standart på div putere!

Fijala , Jeg har to printere, og jeg selv har to putere, den ene en IMac, den anden en alm lille gammel puter. Og så er der lige min søn som jo så også har en stationær puter, som jo også gerne skulle kunne bruge mine printere!

Tak hor alle jeres gode tips.

MUGN

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 17:51

En printserver fåes også trådløst

se på www.edbpriser.dk