/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
finde den anden pc
Fra : rreennee
Vist : 334 gange
50 point
Dato : 04-02-03 16:34

vi har 2 pc hos os, de har altid været koblet sammen til hinanden og til nettet min fungerer som server til den anden
min har win98 2udg den anden har xp vi har altid kunnet spille sammen og finde hinanden men nu er det slut min med win 98 kan ikke finde den anden men hvis vi vil spille cs kan jeg se at den anden stiller et spil op og se hans nick name men
når jeg vil join game kan jeg se at den prøver at søge hans ip men efter 4 forsøg slutter den også hvis vi leder på søg
computer jeg kan ikke finde ham men han ka godt finde mig og vi begge kan godt komme på net hvad kan jeg gører

mvh rene

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-02-03 16:38

Det er firewall'en på XP som spærrer
http://www.kandu.dk/dk/tip/2888

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-02-03 16:44

Hvis du har oprettet deling af en mappe på XP'en som du gerne vil tilgå så kan du vælge

Start --> kør --> skriv følgende:
\\ip-adressen

F.eks:
\\192.168.0.2

Så kommer den igennem

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 04-02-03 16:59

vi har prøvet at lukke firewallen på xp men hjælper ikke

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-02-03 17:01

Hej Rene,

har i evt. et andet firewall program på computeren ud over XP's egen Firewall?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 04-02-03 17:08

vi bruger sygate til at forbinde de 2 pc med hinanden og norton, men der har aldrig været problemer før her i wekeenden
men hvorfor kan man godt se at den anden sætter et spil op men kan ikke spille mod hianden

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 04-02-03 17:11

hvordan sætter man xp egne wall ud af drift

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 04-02-03 17:13

Til Uffe29

Det svar du henviser til,

http://www.kandu.dk/dk/tip/2888

"Det er langt mere risikabelt med en bredbåndsforbindelse, specielt når man tager i betragtning at din IP-adresse ikke ændrer sig ofte og at din Internetudbyders adressepulje er offentligt kendt."

Her i Hvidovre har vi DB Net, og IP-adresse ændres ca. hver anden time,så det er vel ikke så risikabelt,eller hvad.???
Vi har også 2 PC på en Switch, som er på nette,hvordan sætter man dem op så de kan se hinanden,eller kan du komme med et link, hvor jeg kan læse om det,vil det værer fint,helst på dansk.begge PC. har Win.ME.
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-02-03 17:37

Åbn norton --> vælg assistant --> vælg internet zone control --> tryk på "click here to launch home networking wizard --> følg guiden

Swarn, hvis du har 1 point, så opret et spørgsmål så skal jeg hjælpe dig også det er lidt irriterende som spørger at andre spørger.....
Men jeg vil dog sige at det er mindst ligeså risikabelt, min vurdering mere risikabelt

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-02-03 17:50

hej Rene,

du ka' oprette en regel i Norton så du både ka' ha' din firewall tændt, samt begge computere ka' komme i kontakt med hinanden så firewallen ikke blokere for hverken den ene eller anden...

åben Norton --> vælg Options --> og derefter den til firewallen...

herefter på "advanced options" knappen nede i bunden...

her ska' du trykke på fanebladet Firewall...

her får du så mulighed for at tilføje en regel til din firewall...

den ka' du så gi' et eller andet navn, efter hva' du har lyst til...

derefter ska' du så ved de følgende ting vælge dette... -->

Action = permit
Direction = either
Protocol = TCP
Category = General (er sådan set lidt ligemeget)

så er det fanebladenes tur...

Application; ska' ha' slået radiobuttonen til "Any application"...
Service; ska' ha' en prik i "Any service" begge steder...
Address; her vælger du "Host address" og udfylder navnet eller IP nummeret på den anden computer...
Logging; la'her vær med at vælge noget her ...

når du har udfyldt alt dette trykker du på OK, og gør det samme ved den anden computer...

så sku' dit problem være løst, og du ka' nu sikkert og beskyttet surfe rundt samt bruge dit netværk, med firewallen sat til... hvis det altså er Norton der der driller...

ang. XP's firewall er her en vejledning til at slå den til... så hvis du gør det i omvendt rækkefølge, burde det være muligt at slå den fra... jeg ka' desværre ikke lige huske ud af hovedet hvordan man gør... og jeg har ikke lige en XP maskine i nærheden jeg ka' afprøve det på... -->
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Windows_XP_firewall.asp
der er også nogen omkring konfiguration... hvis du f.eks. ønsker at beholde XP's egen firewall tændt... -->
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/konfiguration_af_porte.asp

sygate ka' jeg ikke lige huske hvordan man gør, men prøv dig frem...

problemt er højst sandsynlig at en af firewall'sne (du behøver nu kun en per PC)... blokkere for den anden... specielt ping requests bliver blokeret af firewalls med mindre man sætter regler om omkring hvordan og hvorledes den ska' forholde sig overfor det og andre ting...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 05-02-03 14:03

nu har jeg fundet ud af at selv på nettet dvs boomtown eller andre server spygame acade eller der siger den når søger
den retraying 4 gange og så går den ud af spillet det gør den hele tiden men hvad kan jeg gøre ved det

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 05-02-03 14:11

dvs at hvilken som helst server at jeg går ind på så siger den retrying 4 gange og så går den ud af spillet

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 14:19

Hvilken firewall går du igennem når du skal spille disse spil ??

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 05-02-03 14:30

ved ikke har norton, og sygate til at dele 2 pc med hinanden

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 14:51

Okay det tyder på at det bliver en større omgang

Inden så er du nødt til at komme med nogen oplysninger
1) Har i også en router på forbindelsen ?? hvis i har, så kan de også være at den er lukket
2) Beskriv hvordan forbindelsen er fra computeren/ computerne og ud på nettet
f.eks.:
computer 1:
Internet -> modem --> router --> Hub --> computer1

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 05-02-03 17:20

jeg har fundet fejlen det er sygate når den er slået til kan jeg ikke finde den anden pc og kan ikke spille på nettet hvis den blir slået fra kan den anden pc ikke komme på nettet men vi kan godt finde hinanden så jeg mangler en der kender sygate godt

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-02-03 17:29

Hej Rene,

eh... hvorfor bruger i ikke Norton på begge 2?

jeg har nu lidt svært ved at forstå den computer der har Sygate ikke ka' komme på nettet når sygate er slået fra... er der andre firewalls installeret på den computer eller er det kun Sygate?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rreennee

Dato : 05-02-03 18:00

det har vi også men vi bruger sygate til at dele de 2 pc til nettet da vi har stofanet og de kun tillader 1 pc på deres netværk ellers skal vi betale og sygate kan dele de 2 pc så de får net adgang men på stofa er det stadig kun en pc de kan se så sygate er kun til at dele internet min pc fungerer som server for den anden men den laver fuck i det