/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RAM.4x512 el. 2x1024?
Fra : Sygate
Vist : 476 gange
57 point
Dato : 04-10-07 12:20

Ja som overskriften siger.. er der nogen fordele eller ulemper ved de to muligheder jeg biver stillet overfor?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-10-07 13:31

Jeg har ved overclocking haft erfaring med at 2 blokke kunne OC betragtelig mere end 4 blokke.
Vel at mærke med 4 fuldstændig ens blokke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-10-07 13:36

Det var på en opstilling med en AMD 64 3000+ med Dual-RAM.
Om det så var RAM eller controller, der ikke kunne følge med ved 4 blokke, vides ikke.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 57 point
Dato : 04-10-07 13:38

2 blokke vil jo nok altid være "mere ens" end 4 blokke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : myg

Dato : 04-10-07 13:40

Er ikke sikker, men mener jeg har hørt noget om, at dual core processorer udnytter rammen bedre med 2 blokke i stedet for en.
Noget med at hver tråd så har sin egen ram-blok.
Det må så ved quatro core være 4 blokke der skal til.

Hvem ved mere om dette spændende emne???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-10-07 13:46

I AMD 64 CPU'er er RAM-controlleren indbygget in CPU'en og ikke i Nordbroen.
Jeg ved ikke så meget om Intels "kogeplader".
Gambrinus

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-10-07 15:06

Jeg tror umiddelbart ikke at der er den store forskel på det, andet end at den måske arbejder lidt hurtigere med 4 ram blokke end 2 alt efter hvor hurtige de er selvfølgelig.

Men med 4 blokke er chancen for at få fejl større end der er med 2 igen en selvfølge.

Jeg tror bare det er vigtigt at vælge de ram blokke som kan arbejde hurtigt også vælge 2 stk.

Da chancen for at man ikke får nøjagtig samme type ram blokke til alle 4. Men igen tror det kommer an på hvordan man ser på det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-07 16:38

Er der plads til 4 blokke............... så kan du senere udvide hvis du bruger 2 blokke.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-10-07 18:10

Jep ! e.c.
Alene det taler for 2 blokke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-07 18:50

Nemlig - så kan hele styresystemet + mosters billeder ligge klar i rammen.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 04-10-07 18:53

ec
det er ikke sikkert, spørgeren er interesseret i din mosters billeder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-07 19:00

Hvem har snakket om billeder af min moster.
Næ det er Pamela's nevø's moster jeg taler om.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 05-10-07 13:01

Muchos gracias.