/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er så stor omtale nødvændig...
Fra : refi
Vist : 1390 gange
10 point
Dato : 27-09-07 13:15

Foranlediget af de 2 dræbte soldater i Afganistan.....

Skal vi andre borgere virkelig have så ondt af de soldater der bliver dræbt i Afg. og Iran......

Har de ikke selv valgt....

Kender de ikke risikoen....

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at "sørge" over 2 FRIVILLIGE soldater der bliver dræbt i krig....

Det er selvfølgelig utroligt trist for de involverede familier, men vel i realiteten ikke værre end dem der hver dag bliver slået ihjæl i trafikken.....

Så hvorfor 100 gange så meget omtale....

De har SELV valgt deres erhverv, og burde kende risikoen.....

Skal vi sørge mere over soldaterne end over spritbilisten der kører ind i et vejtræ.....

UHA....

Håber ikke jeg træder nogen over tæerne....

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-09-07 13:26

Hvordan kan to knægte på 22 og 24 kende risikoen, altså VIRKELIG kende??

Hvordan kan de kende krig, før de virkelig står der?

Det er ganske tragisk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-07 13:27

Ikke mine Refi.

Men sammenlagt, så synes jeg det er synd for alle pårørende, som mister familiemedlemmer i en "krig" såvel som i andre situationer. Men nu skal du (hvad du jo godt ved) huske på. at det er pressen som hyler op, og så breder massepsykosen sig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-07 13:27

Lad dem skyde og slås det bedste de vil.
Soldater eller terrorister er ligegyldigt.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-09-07 13:32

Folk kender vel også risikoen når de sætter sig ombord på en flyver - og alligevel hører vi om det når det går galt. Det er vel menneskeligt at have ondt af dem det går ud over ???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-09-07 13:34

Det er jo altid sørgeligt når et menneske mister livet, uanset måden. Når det er sagt, føler jeg en hel del mere for soldaterne end for spritbilisten...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-09-07 13:36

Citat
Det er jo altid sørgeligt når et menneske mister livet, uanset måden. Når det er sagt, føler jeg en hel del mere for soldaterne end for spritbilisten...
- Nu er det jo også sådan at spritbilisten bryder loven, så det er jo et "nemt" eksempel at sammenligne med.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-09-07 13:36

Det er dybt tragisk når unge mennesker dør uanset omstændighederne. Det er et spild uden lige og deres død vil altid efterlade sår hos søskende, kærester og forældre der aldrig for alvor vil hele.

Er fint for mig at der bliver blæst stort op i medierne, det er med til at udstille krigens meningsløshed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-07 14:02

Ja indrømmet - spritbilisten var et dårligt eksempel....

Men jeg tror godt i ved hvad jeg mener....

Og jo - selvfølgelig er det pressen der "blæser" det op...

Bliver min nabo slået ihjæl (lad det ikke ske) i trafikken får det højest en notits i avisen....

Er vi så "blodglade" ??????

Nu himler man så op om udstyr, og "diverse" såkaldte experter udtaler sig, men hvad hjælper det.....

UANSET udstyr vil folk blive slået ihjæl

Man opnår jo kun en optrapning da "modstanderen" TVINGES til at udpønse nye planer - og så har vi terrorismen....

Du kan IKKE føre krig uden at slå folk ihjæl eller selv blive slået ihjæl....

Og det VED en 22-24 årig godt....

Hvad driver dem ?????

Pengene - eventyret - for jeg tror ikke på de "blot" gør det for at hjælpe "fædreland" eller det land hvor de nu kommer hen.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-09-07 14:13

Nej men f.eks. krigen i Vietnam blev bragt til en afslutning fordi der blev fokuseret på det døde. Pressen spillede der en meget stor rolle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-07 14:18

Det har du ret i - men det var dog lidt andre tal

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-09-07 15:34

Jeg tror det er fordi vi har et land med meget få helte på den gammeldags barske måde. Det handler meget lidt om personerne, mere om at så er der noget alle kan føle omkring.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-09-07 15:52

Hvis man har troen på nogle ting, så kan- og vil man også udføre et job/opgave. Jeg har været i forsvaret i godt 19 år - og kendt risikoen. Selv om vi selv har valgt et job som soldat, så er det ikke alle, der udsendes lige frivilligt. Der er dog en del, som gerne vil ud at "opleve", og som derfor gerne vil ud. Der er efterhånden en del, som har været udsendt op ti 7 gange, som jeg har konkret kendskab til. Meget af det som man kan læse om i aviserne, er heldigvis ikke altid det, som er foregået i den virkelige verden, men hvor skulle de også vide det fra?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-07 15:55

Citat
Har de ikke selv valgt....

Kender de ikke risikoen....

Jeg har læst dit indlæg.

Citat
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at "sørge" over 2 FRIVILLIGE soldater der bliver dræbt i krig....

Hvordan har du de så med sagen om den lille forsvundne Madelaine !!!

Det er da en sag, som har været omtalt verden rundt (forældrene tjener penge på den sag)

Forældrene efterlod 3 børn, den ældste var på daværende tidspunkt 3 år. Men det er blevet omtalt verden over. Selv paven har givet sin velsignelse !!!!!!

Citat
Så hvorfor 100 gange så meget omtale....

I forhold til !!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-07 16:21

Refi

Så stav for hevlvede de3t ord rigtoigt.... Det hedder ikke ihjæl, men ihjel.... Bonder..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-07 20:23

Gud hvor har du ret "Klumme"

Håber du forstod det alligevel......

Jeg hårer også til dem der IKKE staver mayonaise med J

Nå til emnet.....

Jo Madelaine-sagen er forfærdelig, men det bunder mest i at vi ikke ved hvad der egentlig er sket.....

Personligt syntes jeg også den er blæst helt ud af proportioner.....

Bortset fra det er det lidt svært at sammenligne krige med forbrydelser (selvom en krig også er en forbrydelse for nogen)

Men at to frivillige bliver slået ihjel (der var den) i Afghanistan - kan jeg ikke sørge over.....

De kunne have kørt bus i Skagen, så var det ikke sket....

Vi hører jo heller ikke i det omfang om englændere, canadier, italienere og hvem der nu ellers render rundt dernede.....

Er de MINDRE mennesker end danskere ??????

Sååå nationalstolte er vi vist heller ikke - bortset fra fodbold....

En dame bliver slået ihjel (der var den igen) af en løbsk bus i københavn.....

Bevares - det bliver da nævnt, men heller ikke mere......

DET syntes jeg er MERE synd end en soldat der får penge for at slå andre ihjel..... (nå nej - de forsvarer sig kun)

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 27-09-07 20:29

BØVS KARL-OSKAR!!

Få jer et arbejde, eller er i alle på fortids-pension??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-07 20:36

ram10
din mor kalder på dig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-07 20:58

Citat
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at "sørge" over 2 FRIVILLIGE soldater der bliver dræbt i krig....

Det er der heller ingen der beder dig om !!

Citat
De har SELV valgt deres erhverv, og burde kende risikoen.....

Det har buschaufføren også. En buschauffør er så i dag skyld i en kvindes død i København, men kvinden havde ikke selv valgt at hun skulle være "skydeskive"

Madelaine-sagen er foregået i Portugal, men der har vist været skrevet om den sag i det meste af verdenen.

Jeg læser ikke de udenlandske aviser og ved ikke om de 2 soldaters dødsfald er omtalt andre steder end i Danmark.

Citat
Skal vi sørge mere over soldaterne end over spritbilisten der kører ind i et vejtræ.....

Det er da op til den enkelte .... hvis det ikke bliver omtalt i medierne ... så er der ikke noget at sørge over.

Men mange spritulykker bliver jo omtalt i medierne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-07 22:35

Refi... hi hi få så hentet din staveplade på renseriet!!

Det hedder da ikke mayonaise, har jeg lige set i en pro kokkeopskrift, men mayonæse. Tag den lool

Det vil jeg shsp!!!!. Jeg staver det stadig Mayonaise. Basta.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-07 22:36

Ups... uden for emne - Sorry. Men jeg ser lige, at det er smalltalk, så det går vel?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-07 22:43

Jeg staver det mayonnaise

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-07 22:58

Ja - der er mange muligheder "ans"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-07 23:19

Hmmm det er dog p.irriterende - Jeg tror Ans har ret. Tjekkede lige en pose - den ægte mayo fra Irma Æuvvvv. Nu gider jeg slet ikke spise det bare for det

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-09-07 00:22

STAKKELS _ betalte dræber-maskiner.

DYB medfølelse_til efterladte, MEN

Men_men _______Kan ikke howe_ hvad jeg lige ville ??? her MEN
tror NÆPPE andre = vil IKKE skrive DK__ men så er det HELT I_ORDEN
hvis de slår mennesker NED og efterlader dem SÅR for LIVET-
Eller_______ også bliver de YNGRE og KAN IKKE STRAFFES___FUCK
lille dk

Citat
Mener at have set :-V et indlæg HERINDE___
fra en af disse SKIDERIKKER // OG HAN GÅR FANDME STADIG LØS_ i lille dk
Går ud fra vedkommende selv ved, hvad jeg TÆNKER PÅ.

Heller ikke første gang jeg giver udtryk for DET__

HVERDAG, SER MAN FUK? ULOVLIGHEDER///
BRØNEPORNO OG ANDET__
var der ikke en '' endnu'' en møjunge på 2 år, der
var FRÆSET ned af en en SKIDE billist,,,,
og AT___ de gør SELV_JUSTIST ved at lægge en MÅTTE midt på vejen...

OG riskikerer at miste hus og hjem ? hvis de bliver sagsøgt
Temeligt OVER///_ UNDERDREVET'

Men er MED DEM___
STEM PÅ DEM VED NÆSTE VALG....

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 10 point
Dato : 29-09-07 13:15

Når man skriver under på ansættelsesbrevet, har man valgt arbejdsplads.

Med, hvad der hedder arbejdsskader etc. for risikoen er der altid, uanset, hvor du er.

Ligeså har soldater. De er ikke værnepligtige, men frivillige.

De har valgt militæret som deres arbjdsplads.

Det er medierne, der pisker stemningen op - hvergang - de skal jo sælge - det har dé valgt at arbejde med.... uanset, hvem de træder over tæerne.

Det er meget ubehageligt - men dét er vilkårene.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-10-07 21:52

Citat
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at "sørge" over 2 FRIVILLIGE soldater der bliver dræbt i krig....

Det er der heller ingen der beder dig om. Soldaterne er døde. Bestemmer ikke selv den omtale, de skal have.

Sagen om Madelaine kører nu på 5. måned + nogle dage. Foprældrene tjener indtil videre på den "sag"

I dag så je Deal No Deal.

Helt ærligt hvad rager det seerne, at en mand nu frier til sin kæreste fordi hun vinder nogle penge.
Han havde kendt hende i 18 år uden at have friet !!!!!

Ja mediestunt , det er det efter min mening. Men nu ved jo alle , der så udsendelsen at han friede. Men sagde hun ja !!!!! Det melder historien intet om

Men de døde soldater har ikke bedt om det. Det er de efterladte. Desuden bliver det jo heller ikke omtalt i flere dage.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-10-07 21:58

Deal no deal LOOOL La Vache Ridicule.

Utroligt at en clairvoyant ikke kunne drive det til mere.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 16:15

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-07 22:10

Velbekomme refi