/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hacker oplysning
Fra : tararam
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 21-09-07 07:47

Der er mange programmer der skulle kunne stoppe eller formindske
hackers chance for at bryde ind i ens PC via router osv.
Jeg synes min router er underlig for tiden, og når jeg checker min download hastighed skifter den fra 4000 til 323 fra gang til gang, når jeg tester igen og igen. Masser af lys blinker på den.
Jeg mener det kan være en eller anden der prøver at hacke sig ind og derfor ville jeg gerne vide
om der findes nogle programmer der giver besked om at et hackerforsøg er stoppet, eller igang - altså en slags pop-up der kommer frem mens man arbejder med sin PC.

Det kan selvfølgelig også være det er noget helt andet, men findes der et program om ovenstående vil jeg da gerne vide det.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-09-07 08:11

Det kan jo være nogle programmer du har nogle programmer til auto opdater, som fx din virusprogram, windues m.m der er mange muligheder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 08:24

tjahh - typisk vil det være din firewall der kan give dig de oplysninger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-09-07 08:45

Angående programmer, så har www.spywarefri.dk samlet flere "pakker" (anbefalede programmer), de fleste er gratis/shareware, så kig ind på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 09:36

tjahhh - massser af programmer både her og der og alle vegne - for eks kaspersky´s anti hacker(betalings program) - men - de hackere og it-kriminelle er oftes langt forud for dem der laver programmer til at undgå dem .. og så er man jo lige vidt !

et godt gratis bud på at sikre sig effektivt og gratis :

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

CLAN du har fået noget i øjet -

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-09-07 09:48

;- ;-D Nope!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 09:53

JOHOO

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 09:54

sorry for sniksnakken her tararam

Accepteret svar
Fra : evilfish

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-07 11:47

Jeg stoler på min egen router hvad angår hacker angreb. Jeg holder da også øje heletiden på hvilke porte der bliver brugt, og hvilke programmer der går på nettet.

Mht din hastighed kan der være mange grunde, og hacker senariet er ike noget jeg vil tro på, dog heller ikke benægte.
Grunde jeg kan komme til at tænke på:

-Programmer på din computer er igang med at hente opdateringer mm.
-Din computer kan være igang med at arbejde på en opdatering den har hentet. Dette kan give nogle spikes i din hastighed.
-Din internet udbyder har tekniske problemer
-Din forbindelse til den computer du henter fra kan have problemer
-Computeren du henter fra kan have travlt.
-Routere på internetet kan have problemer.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-09-07 22:13

Citat
Jeg holder da også øje heletiden på hvilke porte der bliver brugt, og hvilke programmer der går på nettet.

OGSÅ ????????? hvem der bruger dine PORTE ? = INDGÅENDE + //
Se på HVEM der logger på din
port___IP adresser og bandlys dem.

Ellers få en GO firewall, prøv http://www.comodo.com/ gratis
ALT ANDET er tanke_sping, da du ikke ved hvem der forsøger indbrud.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 06-11-07 15:19

Tak for svaret evilfish.