/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
LCD eller plasma TV
Fra : Bille1948
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 20-09-07 21:41

Jeg ved ikke, om gruppen er rigtigt, men nu forsøger jeg mig.

Er overskriften religion eller realitet?

Hvori består den reelle forskel?

Nogle steder anbefaler man plasma for at få det bedste billede, og andre steder mener "man" at LCD er det bedste eller "godt nok".

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 21:48

Op til ca. 30" er LCD såmænd udmærket.....

Men du får landt flottere billede på en plasmaskærm i store størrelser....

Derudover har du en MEGET større synsvinkel på en plasma.....

Jeg ville ALDRIG vælge LCD til et TV.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-07 21:57

Fra 37" og op er plasma det bedste køb, altså hvor du får mest for pengene.
Det er produktionsomkostningerne der afgør kvaliteten og da skærme over 37" er billigere at producere som plasma giver det næsten sig selv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-09-07 21:58

Det mindste plasma, jeg kan finde er 37", og jeg vil "kun" have et 32".

Jeg sidder altid lige foran, når jeg ser TV, så det med "siden" er egentligt undeordnet.

Lige nu er jeg ikke blevet klogere.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 20-09-07 22:06

Du skal have et LCD i den størrelse. Så enkelt kan det siges.

Godkendelse af svar
Fra : Bille1948

Dato : 20-09-07 22:08

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-07 22:09

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 22:15

Det bliver nok heller ikke ment at finde et plasma i den størrelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-07 22:27

Citat
Op til ca. 30" er LCD såmænd udmærket.....

Det er jo netop glimrende op til 37" (ikke 30") og derfor er der jo ikke nogen der udbyder plasma da prisen er højere uden at få et væsentligt bedre produkt.

http://www.web-zonen.dk/nyheder/brevene/30.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 22:33

Det var en beklagelig tyrkfejl....

Der skulle have stået 32....

37 ville jeg stadig vælge plasma.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-07 22:46

Det er jo også op til og ikke til og med.