/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vild med blodige ulykker...?
Fra : Ysseven
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 13-09-07 19:53

I morges strejkede DR stadig, herunder Trafikradioen. Men det tænkte jeg ikke så meget over og kørte afsted som jeg plejer - ned på Holbækmotorvejen ind mod København.

Men jeg nåede ikke særlig langt, før der var en gigantisk stillestående eller langsomtkørende kø i fuld bredde - også frem til den nærmeste frakørsel, som jeg dog ikke havde en kinamands chance for at komme over til.

Og i radioen var ingen hjælp at hente. Så jeg ringede til Trafikradioen (70 100 110 ), så andre bilister kunne blive advaret - men der var ikke nogen til at tage telefonen.

Vi snøvler så langsomt deruda' - en sølle meter ad gangen. Så kom svaret fra det fjerne, ledsaget af lyden fra 2 ambulancer, der drønede afsted:

På modsatte side af motorvejen - altså ud af København - kunne jeg se blå blink. Og mange minutter (og få hundrede meter) senere kunne jeg se adskillige biler i rabatten og folk og betjente alle vegne. Og en - naturlig nok - tilsvarende bred og langsom kø ud af København, magen til vores ind mod København.

Aha, tænkte jeg. Vi holder i en kigge-kø!

Vi snøvler længere frem, og så plejer en sådan en at gå i opløsning. Men ikke denne her...!?

Efter flere minutters langsom, men sikker, kravlen ud ad motorvejen kan jeg se enden af den modsatte kø, og endnu længere ude kan jeg se mere blåt blink.

Aha, tænkte jeg. Ordensmagten har afspærret nedkørslen. Smart.

Men nej! Da jeg kommer endnu tættere på, kan jeg se flere ambulancer og endnu et sammenstød med 2 fuldstændig krøllede biler, og folk og politifolk alle vegne.

Først da vi var forbi det andet uheld, lettede køen, for nu fór bilerne afsted med 150 i timen for at indhente det forsømte...

Men hvad i hele hule h....... er det, som i nogens syge hoveder er så spændende, at det får vedkommende idiot til at stoppe op/køre sneglefart for at følge med i andres ulykker???? Og der må være mere end bare én, når det kan trække kilometerlange køer.

Det kan jo ikke være for at bidrage med f.eks. førstehjælp, eftersom det jo foregår på den anden side af autoværnet. Og hvis det skete "næsten aldrig", så var begrebet "kigge-kø" jo ikke noget, som alle ved, hvad betyder.

Sygt.

Så kom jeg af med dagens bøvs. Tak fordi du læste med.

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 13-09-07 20:02

Sygt ja

Men beviseligt meget menneskeligt. Det sker HVER GANG der er sådan noget, og det er alle typer af mennesker som har denne form for bizarre nysgerrighed.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 13-09-07 20:06

Forstår din "bøvs"!!
Kører godt nok sjældent på Holbækmotorvejen..
Hvis andre folk bare ville se at komme af vejen, så jeg kunne komme til at se hvad...
Så......

Nej, det er møgirriterende at snegle sig frem bare fordi nogen synes det er spændende,
at andre er kommet til skade!!

Så burde de melde sig ind i et eller "værn" og tage med på katastrofeøvelse..
Der er "blod" at se, og noget at gøre!!!!

ps.... har aldrig hørt begrebet "kigge-kø" før, men ganske godt ord!!!!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 20:09

Citat
Men hvad i hele hule h.......

Du kom selv med svaret_ HVAD SKER DER.

Vil ikke sige at jeg er til trafik_OFRE, men til tider
tror jeg at VISSE personer, VISER deres afkom,
AT SÅDAN KAN DET GÅ. Når og såfremt ifald.

For bagefter ======== at FISE der´u´af, med noget de burde have LÆRT,
for et par sekunder siden...

Mennesker BAG et RAT, tager ALDRIG VED LÆRE::::
Her KOMMER JEG__ o.s.v
Hader disse mennesker, især når de skal have
møj ungerne afsat, til noget der til tider kan minde om et trafik_uheld/ = skole.

Før de har PRØVET EN ORDENTLIG RØV_ ræser.
Eller fået smadret en hel del knogler...
LÆRER MENNESKER ALDRIG.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 20:14

Kan så i den forbindelse nævne, at jeg KAN BLIVE TOTALT PIST
på mennesker der ikke FATTER, at de ((((((burde)))))) gøre plads
for BLÅ lys, MEN bliver hængende samme sted, og venter på at andre
GIDER FLYTTE SIG.

Så det, da Aalborg flyet røg på røven,
Ikke en´ der gav PLADS...
DET ER ALTID ANDRES SKYLD...

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-07 23:58

Jeg har selv et par gange oplevet en "kigge-kø" på motorvej.. Det generer andre billister og er til fate for med trafikanter.. Ja, det er svært at fange synderen(e) men det burde give et klip i kortet!!

Ja, jeg forstår sgu godt din bøvs

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 04-12-07 23:15

Tak for svaret taunusanden.

Må hellere lukke tråden, før den bliver annulleret...