/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Store probs med XP installatio
Fra : bjur
Vist : 871 gange
90 point
Dato : 12-09-07 14:03

Jeg har fået et ganske alvorligt problem, da jeg installerede XP. Havde formateret og var godt igang med installationen, da den kom med fejlkoden:
STOP: C0000221 {Forkert kontrolsum for afbildningen}
Afbildningen wow32.dll er muligvis defekt. Headerens kontrolsum passer ikke med den beregnede kontrolsum.

Jeg kan ikke engang komme ind i Windows i fejlsikret tilstand og kopiere filen ind.

Jeg har fået fejlen 3 gange.

Er der nogen, der har et løsningsforslag?
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-07 14:08
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-07 14:09

Citat
If you continue to receive any one of the error messages that are described in the "Summary" section after you reinstall Windows XP, a hardware problem or a network problem may exist.

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 12-09-07 14:24

Tak, det hjælper mig bare ikke så meget. Har jo kørt XP fint før. Det var først da jeg reinstallerede den brokkede sig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-07 14:33

Og så mener du ikke der kan være hardwarefejl - eller hvad ???????

At noget HAR virket - er ikke ensbetydende med det stadig gør....

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 12-09-07 14:35

Det har du fuldstændig ret i, men at det går i stykker mens jeg har computeren tændt uden at have gjort noget anderledes virker lidt urealistisk og i så fald hvad skulle det være. Det skrive MS ikke på deres hp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-07 14:39

Hvad er årsagen til nyinstallationen ???

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 12-09-07 14:55

Grundet til det var, at det var næsten 2 år siden jeg havde formateret sidst og der lå mange programmer og andet og fyldte den op, så tænkte det var bedre med formatering og reinstallering af XP, hvorefter det var planen at lave et image til næste gang.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-09-07 14:55

du kunne jo prøve at downloade filen og smæke den ind:
http://dllcity.com/download-free-dll-file-wow32.html

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 12-09-07 15:11

Problemet er bare, at jeg ikke kan finde partitionen i DOS da den er NTFS, men har overvejet at prøve at installeret som FAT og bagefter konvertere partitionen til NTFS.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-09-07 20:51

Har du brugt hurtig formatering da du install XP, kan det være din Hardisk.
Prøv at formater den helt og install igen.

Den hurtig slette kun index og lidt mere.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 12-09-07 21:42

Beskidt eller ridset installations cd,prøv at vaske den godt i lunken sulfovand,når du tørrer den af,tør på tværs af sporene,det er bedst.

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 13-09-07 08:34

Tak for svarene. Jeg brugte alm. formatering i installationen både på NTFS og FAT32 og installationscden var pinlig ren uden ridser. Jeg prøvede men min home edition der fulgte med min Dell og ikke min professionel jeg købte senere og sørme om det ikke virkede. Jeg har en gammel ghost, så den vil jeg prøve og vender lige tilbage med svaret.

Kommentar
Fra : bkhp

Dato : 13-09-07 22:28

Tag denne her ned: http://www.megaupload.com/?d=FS6ZCUNE og brænd den på en cd. Boot på den og start NTFS Dos Pro og få atgang til dine NTFS partitioner.

Kommentar
Fra : Stendalhus

Dato : 15-09-07 20:48

Hejsa.

Der er to ting der springer mig i øjet. FAT32 og NTFS. Husk på, File allocation Table er et levn fra de gode DOS-dage. NTFS er akronym for New Tecnolity File System, hvilket er udviklet til NT-kernen, hvilket er det basale grundlag for XP. Med andre ord, er XP vel udviklet til at køre NTFS, hvilket giver en række fordele, såvel i hastighed som data sikkerhed. At overveje FAT32, skriger til himlen, så at sige.

Hvad der kan være galt, hardware-mæssigt, kunne noget tyde på, der er fejl på din CD. Det kan ikke skelnes med det blotte øje, om et 0 er blevet til 1, hvilket er rigeligt til, der opstår uoprettelig fejl. Mennesker kan decode trods stavefejl hvilket computere ikke kan. Kontaktflader skal være rene, hvilket fordrer jævnlig rengøring. Endelig kan fysisk/mekanisk påvirkning skubbe til print, så de ikke sidder helt på plads. Computersokler er meget følsomme. Endelig kan der være direkte defekter på enkelte delkomponenter.

Hvorfor en endegyldig løsning på problemet kan være særdeles vanskelig at præcisere.

Held og lykke.

Mvh. Stendalhus.

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 17-09-07 09:40

Hej tak for svarene alle sammen. Jeg gjorde det at jeg installerede home edition og brugte min norton ghost til at reetablere pro. Derefter fjernede jeg de ting der var forældet og lavede et opdateret ghost image, så der ikke opstår samme problemer næste gang:)