/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
frimærker
Fra : edith1968
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 12-09-07 07:32

Hej, er der nogen som kan hjælpe mig?, min svigermor har en hel masse 4 blok firmærker med nummer og modsætte sider?????? er de noget værd???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-07 08:26

Tag div. albums under armen, og opsøg og få vurderes hos et par frimærkesamlere/forhandlere,

du skal ikke nøjes med en vurdering

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 12-09-07 08:58

Det er sikkert danske frimærker, du skriver om. Når du bruger udtrykket "modsatte sider" er der måske tale om de såkaldte tete-beche-frimærker, som blev udgivet i 30-erne. Hvis det er tilfældet, kan nogle af dem godt repræsentere en vis samlerværdi.
Desværre er filateli ikke den store hobby, som det var engang. I dag har unge mennesker så mange interesser, der konkurrerer om deres tid, så det er kun en lille og krævende kreds af samlere, der for alvor går op i denne hobby. Det betyder bl. a. at de virkelig kostbare ting er svære at få fat i og ligger i høje priser, mens alle mellemvarerne og almindelighederne er svære at sælge.
Der findes en vældig godt firma, der hedder VF-Auktion. De ligger på Haydnsvej i Valby. De har hver uge og hver måned skriftlige auktioner på internettet. De er fair og gode til at vurdere og til at få solgt. Tag du materialet med ud og vis det til dem, du får en vurdering med det samme, og du kan også indlevere med det samme, så får du en kvittering og et auktionsnummer, og så kan du og din svigermor følge med i på internettet om der er nogen, der byder på mærkerne. Hvis de bliver solgt, får I pengene nogle uger efter. Altid korrekt og præcis afregning.
Jeg har både købt og solgt frimærker hos VF-Auktion og kan kun anbefale dem.