/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pc'ere der dur.....
Fra : Bertlov
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 11-09-07 13:43

En pc er fuldstændig uundværlig i ethvert hjem...
Og hvor kan den mange ting..
Selfølgelig en ordenlig netforbindelse..
Og alt det man kan ordne, sætte i system og gemme på sådan én..

Altså, hvis bare......................

Skidtet virker ikke!!!
Bedst som man er godt igang, lukker programmet ned!!
Netforbindelsen går fløjten...
Jeg lukker helt ned; tæller til ti.. (hvilket er MEGET svært, når man er sjællænder!!!!)
Starter hele skidtet op igen..
Scanner diverse disk.. osv..
Alt kører godt i ca. 5 min. og så lukker det ned igen!!

Ny pc.. Siger den "kloge" familie supporter..
Okay så..

Han ankommer, prøver at installere...
Skærmen er for gammel...
Får fat i naboen.. Jo, han har noget i overskud, der er bedre end det vi har..
Prøver igen at installere..
Hvorfor virker musen ikke???
Supporteren har heldigvis en ny med!!
Får det hele op at kører..

Nu...
Skønt..
Der kopieres fra maskine til maskine...
Ups..

Den nye vil ikke godtage de "gamle" dokumenter..
Prøver på 500000000 måder..
Vores supporter indser at det ikke kan lykkes i indeværende døgn..
Skal jo også hjem og passe sit "arbejde".
Får samlet noget sammen, så fruen i huset i det mindste kan læse sine mails;
OG ikke mindst kan kommunikere med sine medkandutter!!

Håber så på at lønarbejdet ikke tager for meget tid..
Min supporter skulle da gerne snart komme igen!!
Jeg tror da på at det éngang kommer til at virke!!!!!!!!!!!!!!

Og hvad ville jeg så med dette indlæg???

Bare brokke mig over,
at det her skidt (pc'en) virkelig kan få mit blod i kog,
når det ikke virker!!!!!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-09-07 13:49

Intet (ingen) er ufejlbarligt(e).

Kuglerne faldt også af de gamle kuglerammer.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-07 14:04

Ja, træls når skidtet ikke virker..
Nu har jeg omsider fået lavet min håndbremse der ikke har virket i flere måneder
Beslaget inde i bilen var brækket af bundpladen
Så det er godt at "bonderøven" her selv har svejser, nu virker skidtet igen
Nemmere at makke en gammel golf fra '87 sammen end at løse pc problemer

Men nu blev jeg mindet om.. Jeg skal hjem til mor og sætte hendes fine "nye" Pentium III til
Men den bliver hun sikkert glad for, i forholde til den gamle Pentium 60mhz med 8mb ram
Samtidigt går hun lige fra 14" skærm til 15" skærm og fra Win95 til Win98.
Det er da utroligt hvad vi kan få gratis

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 14:18

TRor bare du trænger til en "ny supporter"

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-09-07 14:23

”Hvis entrepenørere byggede bygninger, som programmører programmerer programmer, ville den første spætte, som kom forbi, kunne ødelægge civilisationen” (citat: Harry Weinberger)

”Hardware: De dele af computersystemet, som man kan sparke til” (citat: anonym)

”hAR nOGEN sET mIN cAPSLOCKTAST?” (citat: anonym nybegynder)

”Mænd er fra Mars. Kvinder er fra Venus. Computere er fra HELVEDE” (citat: anonym)

”Hvor er visdommen? Tabt i vores viden. Hvor er vores viden? Tabt i informationen” (citat: T.S. Eliot)

”Vær sød ved nørder. Sandsynligvis vil du komme til at arbejde for en” (citat: Bill Gates)

”En maskine (computer) kan gøre arbejdet for 50 almindelige mænd, men ingen maskine kan gøre arbejdet for én ekstraordinær mand” (citat: Elbert Hubbard)

”Mennesket er det billigste, 75 kilo, non-liniære computersystem konstrueret til alle formål som kan masseproduceres af ufaglært arbejdskraft” (citat: NASA)

”Computere er nytteløse. De kan kun give dig svar” (citat: Pablo Picasso)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-09-07 14:27

Citat
Det skete blandt andet da en nørdet type i en online video overbeviste tusindvis af Gmail-brugere om at gratis online tv var lige om hjørnet. De skulle blot sende en mail til sig selv, logge ind og ud cirka 11 gange - hvorefter de var betatestere på Google TV.

http://www.pcworld.dk/art/8978?a=newsletter&i=384

hvem sagde nørd,NOT

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 11-09-07 15:15

Intet (ingen) er ufejlbarligt(e).
brokke44.. niks førhen var det sønnikes skyld, alt der vedrørte pc'en..
Går ikke længere. Han er stadigvæk på grønland!!

Nemmere at makke en gammel golf fra '87 sammen end at løse pc problemer
Jeps.. Vi har en god gammel volvo..
Den kan man sætte skruer i, hvis det skulle være!!
Ingen pap og plastik her!

TRor bare du trænger til en "ny supporter"
Åh, nej.. Jeg tror ikke de hænger på træerne!!
Og hvem gider komme helt herud i 7. kartoffelrække, en sen aften, fordi MIN pc ikke virker??
Kun min bror er jeg bange for!!

”Computere er nytteløse. De kan kun give dig svar” (citat: Pablo Picasso)
Jeps..
Heldigt de ikke tænker selv!!
Sikke nogen sandhedder vi ville få serveret!!

Okay, manse99, jeg er ikke nørd... Bare dum!!

Tror jeg vil sende denne her til min supporter..
Det må da gøre ham blød om hjertet, eller???????????????????????????
”En maskine (computer) kan gøre arbejdet for 50 almindelige mænd, men ingen maskine kan gøre arbejdet for én ekstraordinær mand” (citat: Elbert Hubbard)

Her er forhåbentligt plads til brok, småkævl og andre "utiddighedder"*.......
*(gad vide om der er sådan et ord!!)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 15:28

Citat
*(gad vide om der er sådan et ord!!)

Spørg komputeren.....

google siger "findes ikke"

Men hvad ved de

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 15:32

Når jeg "åbner for dyrenes bur" blinker de mig alle lystigt i møde....

Så lidt hjerne må de have....

De er straks værre når man sætter dem til at arbejde - så går de af og til i strejke.....

Men de har endnu aldrig "truet" med fagforening - kun med "regninger".....

De ved godt hvad de er værd - de bæster...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-09-07 18:53

Ja mine 5 dyr virker og virker de ikke sletter jeg dem bare og starte forfra (men det kræver selvfølgelig de rigtige programmer)

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-07 19:28

tjaaaaaaaaaaaehhh hvis men ikke HAR problemer skal man da bare anskaffe sig en PC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:34

Ja - det er nok det ENESTE apparat med garanterede indbyggede problemer

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-09-07 19:38

Det kommer an på hvordan man ser på problemet

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-09-07 20:55

Citat
Vi har en god gammel volvo..

Med eller uden plov?
Undskyld, skal nok opføre mig pænt

Der er masser af måder at skaffe sig problemer på.. Hvis nogen finder ud af hvad man kan finde ud af, så kommer der masser og siger, "kan du ikke lige ordne..."

Og før man ved af det så står jeg (som er elektronikmekaniker) og repararer en rendegraver
Men jeg fik da skidtet til at starte igen

Eller... "Du ved jo noget om strøm, kan du ikke lige lave vores tv?"
Øhh... Hvorfor skulle en elektronikmekaniker kunne lave en radiomekanikers arbejde??
"Jamen det er da noget med strøm!!"

Jo jo, vi kan skaffe os bøvl og problemer på halsen på mange måder

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 11-09-07 22:11

Pc er lig med problemer eller opgaver der skal løses..
Men uha.. når det kører.. så........................

Nej, nej.. and. Den med plov er en ford 5000!!!!!

Volvoen har KUN træk!

Åh, gid det var her i nærheden den der rendegraver var..
Den kunne vi godt bruge!!
Vi kan altid "bytte" lidt jydske dollars!!
Eller "orange" arbejde!

Manden her i huset er også rigtigt god til det der med at hjælpe andre!!
Men heldigvis resultere det så også engang imellem i,
at huset indvaderes af arbejdsfolk, og så bliver der lavet noget!!

Og jeg arbejder heldigvis ikke med noget som kan "byttes"!
Der er aldrig nogen der spørger, om jeg kan hjælpe med at opdrage deres børn!!
(Pædagog!!)
med ---> og lyst til kaos!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-09-07 22:48

Jaa, indtil jeg fik traktor kunne min daværende Polo da godt trække en gårdrive på trækket..
Så må Volvo'en da også kunne klare en plov

Ford 5000?? Næ nej, ikke sådan en moderne en, her køres der Fordson Power Major

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 13-09-07 21:40

En ny pc er blevet installeret!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og den virker!

Og den kan snakke med både printerne, og jeg kan "skype"!
Men jeg mangler mine smileys i "outlook".
Kan ikke huske hvor jeg fandt dem!!

Supporteren har set diverse kommentarer,
og synes dette er spild af fornuftig tid.
Vidste ikke det var det jeg gjorde?!

Gårdrive og andet smågrej trækker havetraktoren..
Ikke volvoen!!
Iøjeblikket kan den ingenting!!
Skal ha' skiftet et forhjulsleje i morgen.. Øv

Det skidt koster penge..
Og mekanikkeren vil også ha' nogle af de der "håndører"!!

Så må jeg jo se, om jeg kan få min dag passet ind i bussens 5 daglige afgange!!
Men bare vi får den kære bil hjem igen, så........

Og refi..
Citat
Ja - det er nok det ENESTE apparat med garanterede indbyggede problemer

Jeg kender adskilligt andet, der også kommer med den slags "virus"!!!!!!!!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 13-09-07 23:22

Jeg vil også have en havetraktor

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-09-07 11:19
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-09-07 11:32

Hov, ikke drille
Jeg skal lige have lavet det værksted færdig, så den kan holde inde

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-09-07 11:34

Jeg driller ikke

Jeg ville også gerne selv have en, men konen mener ikke der er behov for det !!!!!!!!! men hvad ved hun om det ???? nu er det jo ikke ligefrem hende der står for den udvendige vedligeholdelse

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-09-07 11:40

Jaa.. Det er fedt at være single
Mig selv bestemme

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 14-09-07 16:40

øh..
pve.. den fra dba.. var det den du ville have????
Tror også vi har en vi kan sælge!!!!!!!

Og and.. Jeg tror det er en god idé med et værksted eller en garage til traktoren..
Den holder længere så.. Vores har både sommer og vinterkvarter!!
Vi har jo masser af plads.......................................................................................
Pral?!

Men det er altså nødvendigt med sådan et stykke legetøj,
når der er ca en hektar at klippe!!

Kigger ellers MEGET på de der små vakse ATV'ere..
Det er legetøj!!!!!!!

Og volvoen.. Øv den var ikke færdig..
Så vi skal låne en citroën; det er jeg nu ikke meget for!!

Godkendelse af svar
Fra : Bertlov

Dato : 16-09-07 20:51

Tak for svaret taunusanden.
Det var så godt som man kunne forvente,
med det stillede spørgsmål!!

Kommentar
Fra : taunusanden