/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan jeg give point til flere??
Fra : carlarne
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 11-09-07 10:45

Jeg har lagt et spørgsmål ind i søndags. Jeg har i dag læst 2 svar. Det ene har jeg accepteret, så vedkommende er blevet tildelt de 200 point. Det andet svar var et for mig glimrende svar, som gav mig nogle oplysninger, som i forbindelse med mit spørgsmål var relevante. Vedkommende vil jeg også gerne give point. Kan jeg det???

Venligst carl-arne

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-09-07 10:49

du kan oprette et nyt spørgsmål med titlen Point til xxxx
henvis i din tekst til det oprindelige spørgsmål o.v.v....

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-07 10:49

Ja du kan bare oprette et nyt "spørgsmål" med teksten "Til XXXX" og når denne bruger så henvender sig kan du give pointene ved at accepetrere svaret.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-09-07 10:51

og 100 points for dette spørgsmål er efter min mening alt for meget.
mener at deciderede spørgsmål vedr. kandu.dk bør honoreres med max. 10 points

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 10:59

Det var vist det spørgsmål jeg deltog i vedr. autoradio, du tænker på....

Da den ENESTE anden der deltog var "pve" - som også deltager her - kan du blot acceptere pve´s kommentar her.....

Så er det løst.....

Mener du pve også skal have 200 point - horhøjer du blot pointene i dette spørgsmål INDEN du accepterer svaret.....

Du kan bare hæve det med 100 point mere - hvis du selv mener det......

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-09-07 11:10

hcma

Du har måske ret, men der findes ret mange "pointsjægere" her på kandu, som kunne tænkes at ignorere spørgsmål, der er sat til 10-50 points.
Et spørgsmål til 100+ points lokker langt flere ud af busken, og det er vel hovedformålet at få så mange svar som overhovedet muligt.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-09-07 11:12

Citat
Du har måske ret, men der findes ret mange "pointsjægere" her på kandu, som kunne tænkes at ignorere spørgsmål, der er sat til 10-50 points.
Et spørgsmål til 100+ points lokker langt flere ud af busken, og det er vel hovedformålet at få så mange svar som overhovedet muligt.
- nu er det jo ikke alle pointjægere som svarer kvalificeret. Der er en hel del som bare henviser til google o.lign. hvis de ikke lig ekan svaret.

Det kunnne tænkes at man fik mere kvalificerede svar hvis der ikke var så mange point på spil.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-09-07 11:18

brokke44 >> jeg skriver og mener også udelukkende at det drejer sig om spørgsmål der omhandler kategorien kandu.dk (tvivl, fejl, forslag o.s.v.; som bl.a. denne tråd som omhandler handlemåde vedr. pointgivning/pointdeling)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-09-07 11:21

Citat
nu er det jo ikke alle pointjægere som svarer kvalificeret.

Nej, men jeg går ud fra, at spørgeren er i stand til at sortere skidt fra kanel.
Citat
Det kunnne tænkes at man fik mere kvalificerede svar hvis der ikke var så mange point på spil.

Og det er så lige det, min erfaring fra Kandu siger mig, mange gange IKKE er tilfældet.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-09-07 11:29

hcma.

Kan godt se din pointe, men så er vi tilbage til det evigt tilbagevendende spørgsmål vedrørende pointssystemet - Det er åbenbart altafgørende for nogle, ligegyldigt for andre.
Det "gyldne" svar på, hvorledes pointssystemet skal administreres, findes nok ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 11:36

Citat
Det "gyldne" svar på, hvorledes pointssystemet skal administreres, findes nok ikke.

Jo - fjern det.....

Det tør selv jeg godt sige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 11:39

Pointsystemet har INTET med "dygtighed" at gøre.....

Det er KUN et spørgsmål om HVOR LANG TID du bruger på Kandu....

Jo længere tid jo flere point.... - dette uanset om svarene er kvalificere eller ej - det kan altid diskuteres....

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-09-07 11:51

Citat
Jo - fjern det.....

Se, det tror jeg til gengæld er en rigtig, rigtig god idé. Så ville pointsjægerne blive skudt ned
Men om vi finder mange tilhængere er desværre nok tvivlsomt

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-09-07 11:57

Ja emnet er jo ikke nyt, og ja jeg tror (desværre) ikke der er tilslutning: http://www.kandu.dk/spg97043.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 12:03

Neeej....

Den FØRSTE betingelse er jo at RÅBE kandu op

Egentlig er pointsystemet alligel ikke noget værd....

"Vindere" modtager ikke deres gevinst alligevel

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-09-07 12:15

og hvad med alle de spørgsmål/problemer som IKKE er blevet løst, hvor spørgeren alligevel har været nødsaget til at uddele points (som ikke er fortjente) for at få spørgsmålet lukket (men ikke løst). Man jo ikke se om et lukket/afsluttet spørgsmål/problem er løst tilfredsstillende eller bare er en gang tom luft, før man "køber" det.

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 11-09-07 12:16

Tak for svaret pve. Du får hermed 100 point for dit svar vedr. "EOS-EON" - begreber som jeg indrømmede, at jeg ikke kendte. Det har du fortalt mig, så du har ærlig fortjent 100 point. Men sikke da et hundeslagsmål, mit spørgsmål affødte. Der er sgu' ikke noget at sige til, at der altid er krig i denne lille verden.
Men hav det godt ...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-09-07 12:20

carlarne >> pointsystemet er en af de mange ting som kan få blodet til at koge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 12:24

Det her er da IKKE et hundeslagsmål.....

Det er da sund diskussion

Reelt er vi enige....

Og spørgsmålet du stillede var jo besvaret

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-09-07 12:38

Det er endog LANGT fra slagsmål (hunde- eller andre).
Denne tråd har da været sober

Abonner på smalltalk - dér flyder blod med en kvantitet, der er en Amazonas værdig.

carlarne - undskyld detour'en på din tråd

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-09-07 13:58

Hej carlarne - mange tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 14:04

Retfærdigheden skete fyldestgørende