/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVS - problem med update
Fra : bhermann
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 09-09-07 10:10

Har problemer med at lave update med AVS.

Programmet prøver at downloade filen cs-0607g.xml to gange og giver så op med fejlmeddelelsen:
File downloading error: incorrect signature (0x8000005A)   daily-ec.avc

Hvad er der pludselig galt. Det har virket fint i 4 måneder??

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-09-07 10:15

Det er en opdatering der er slået fejl, men det skulle virke nu..

Så prøv at hente den igen

Mange har haft problemer: http://forum.kaspersky.com/lofiversion/index.php/t14161.html

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 09-09-07 10:47

Har lige prøvet igen, og opdatering går stadig i mudder på samme måde. Linket som du har angivet peger på en diskussion fra maj 2006?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-09-07 10:51

hehe, ja, det er sgu rigtigt

Jeg kigger lige videre, men er helt sikker på at der kommer en opdatering, der løser problemet, ligesom den gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 10:53

Så vidt jeg erindrer fra da jeg selv brugte det er der "flere steder man kan opdatere fra.....

Prøv et af de andre....

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-07 10:57

I følge denne NYE tråd, så er der et par muligheder for at løse problemet: http://forum.kaspersky.com/index.php?act=Print&client=printer&f=4&t=47361

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 11:06

Da alle i tråden sandsynligvis er amerikanere, updater de jo fra AOL.....

Stadig efter bedste hukommelse opdaterede jeg via en server i ungarn (eller dernede)...

Mener programmet selv giver dig flere muligheder at vælge imellem....

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 09-09-07 12:25

Arlet, dit link gjorde jobbet, hvis bare man bevæger sig langt nok ned i tråden. Sagen er åbenbart at AOL har afbrudt samarbejdet med Kaspersky til fordel for McAfee.

Men følgende link giver opskriften på at omgå det og få sine updates alligevel:
http://glazman.org/weblog/dotclear/index.php?2007/09/04/3781-kaspersky-by-aol-discontinuied

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-09-07 12:27

Jamen det er jo bare perfekt..

Ja, læste godt lidt om at de havde afbrudt samarbejdet..

Godt det lykkes for dig..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-07 12:31

hvornår installerede du avs ??? Den ligger jo ikke til download som freeware mere - men har du nået at hente den før skulle der ikke være noget problem

Min har et par gange gjort det samme - men efterfølgende manuel opdatering har altid rettet problemet (update succesfull)

Prøv at vente lidt med at opdatere når du åbner din pc - ved ikke helt hvorfor avs kan finde på at lave det nummer - men det sker af og til.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 09-09-07 18:50

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-09-07 19:16

Velbekommen