/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tv signal gennem recorder
Fra : hansilei
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 02-09-07 13:31

Jeg har skiftet videoen ud med en lumatron harddiskrecorder. Meningen var så at man kunne bruge timeshift for at kunne optage, men også se udsendelsen forskudt. Problemet er, at signalet/optagelsen bliver meget dårligere, når ser 'igennem' recorderen - er den bare købt for billigt? Recorderen er tilsluttet direkte på kabeltv, til tv og med scart tilbage til recorder.

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 02-09-07 13:34

Ps - tvsignalet er OK med slukket recorder!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-09-07 14:44

Du har vel sat antennekablet fra kabel TV til recorderen og s? et antennekabel fra recorderen til dit TV. N?r du s? har monteret et scart stik skal der ikke v?re nogle problemer. N?r du optager TV p? din harddisk og s? bagefter afspiller det, er det s? d?rligt?
Du kan ogs? stille dit tv p? AV eller hvad det nu hedder p? dit >TV og s? se de forskellige TV kanaler via din recorder. Er billedet her OK?
Det kan v?re din recorder der er defekt, men jeg tro det n?ppe.

Med venig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-09-07 15:21

Husk lige at recorden sidder som det første på antenne kablet

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 02-09-07 16:33

Nej, det er sat i som I siger - og jeg kan se tv via av, når recorderen er tændt - med dårligt signal, som hvis jeg optog.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-09-07 16:47

Så er jeg sikker på at din recorder er defekt.

hawaii7

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 02-09-07 16:52

Ok - defekt eller dårlig? Jeg holder lige spørgsmålet åbent lidt endnu, og prøver at kontakte Kvickly
- Tak for kommentarerne...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-09-07 20:10

Det kan evt. også være dit antennekabel mellem recorderen og dit TV.
Lumatron fejler ikke noget selv om det er billigt.

hawaii7

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 02-09-07 20:21

Jeg prøver at kigge på det, men det har jo virket med vhs'en

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-07 21:16

Din recorder har tilsyneladende en dårlig antennegennemføring. Signalet bliver jo forstærket en smule i recorderen inden det bliver sendt videre til dit TV's antenneindgang.
Jeg har selv haft dette problem med en video.

Idag køre mit antennekabel igennem min Video/dvd og videre gennem en DVD recorder inden det havner i mit TV, med et fint billed på skærmen.

Så du skal nok brokke dig over din recorders formåen!

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 02-09-07 21:34

- Det der undrer mig, er at tv'et uden recorderen tændt, men tilsluttet, giver et normalt signal, men det kører måske uden om elektronikken?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-07 23:36

Jeg tror der er et eller andet galt med antennedelen på denne recorder!
Normalt vil du da vel spille fra recorderen og op i dit TV via scart stikket. Det giver i hvert fald det bedste billed.
Køb et T-led med fordelerfilter og sætte det, så det deler signalet mellem din recorder og TV. Måske vil det løse dit problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-07 11:48

Har jeg forstået det rigtigt...

Du går fra væg til recorder og videre til TV (med antennekabel)

Derudover har du scart fra recorder til TV....

Hvis dette er tilfældet er det korrekt monteret, men så er det dit scart der er defekt da du har godt billede med SLUKKET recorder.....

Så har du flere scartindgange - prøven af de andre....
Har du ikke det - prøv med et andet scartkabel - der kan være MEGET forskel på kvaliteten....

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 06-09-07 14:25

Jeg oplever noget af det samme problem! Har været meget ops. på antenneforbindelserne, og er vidende om, at ikke alle scart-kabler er lige gode!
Har dog prøvet med "et af de dyre" - guldbelagt og tyk og stiv som en ankertrosse. Hjalp ikke!
Opgav, og satte en 230v antenneforstærker på - det hjalp!

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 06-09-07 15:11

Jeg har imellemtiden kontaktet 'Coop' som siger der ikke skal være forskel på de 2 signaler - og sendt appratet til deres tekniker. Det kunne jo være itu --- Jeg vender tilbage når jeg ved mere