/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Mikrofon afspiller alt!
Fra : Munkeboren
Vist : 931 gange
65 point
Dato : 01-09-07 19:48

Hey..

Har et problem, min ven har en mikrofon, og han vi vil gerne snakke/spille sammen. Men noget er galt, for hans mikrofon afspiller alt.

Hvis han starter medieplayer kan jeg hører musikken, som kom det ud af mine headsets, (og han har headset på), det samme gør jeg gældende med spil, når han aktiverer den mikrofonen afspiller den ALT LYD. vi har prøvet under lyd-egenskaber at lge med indspilning og afspilning, men lige lidt hjælper det..

Håber nogen har forstand/ prøvet det her før, for vi er på bar bund nu...

Hans headset er et icemat Siberia

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 19:50

Han skal bruge en anden type mic.

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 01-09-07 20:03

hmmm.. taler du af erfaring Teil... eller udtrykker du bare din mening? for synes det er lidt træls at købe en ny mikrofon (når icemat faktisk koster omkring 400 kr.) hvis det kunne løses på anden vis...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 20:07

Erfaring taler.
Men prøv at dæmpe mic. med en sok eller skumgummihætte.
Som ses i tv, de dæmper vindens støj med en hætte.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 20:09

Det er vel ikke så at lyden går direkte til din pc,
altså ikke gennem mic.

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 01-09-07 20:12

det er lige det jeg tror... men kan som sagt ikke forstå det, for vi har prøvet at justere miccen under indspilning, men det havde ingen effekt, kun nedjustring i outbound resulterede i at lyden blev mindre sjovt nok...

Men mikrofonen har ikke gjort det hele tiden, førhen virkede det fint

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 01-09-07 20:13

Oh.. forstod først dit spørgsmål nu....

nej, vi snakker over nettet

så det er umuligt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 21:16

Citat
Men mikrofonen har ikke gjort det hele tiden, førhen virkede det fint

Det sætter sagen i et andet lys Dr. Watson.

Hvad er sket siden det fungerede normalt?
Det er nok sporet i skal følge.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 01-09-07 21:28

Da jeg havde et Siberia klagede mine modtagere også om at de kunne høre de døde trække vejret gennem min mic. Det er simpelthen bare for voldsom en mic., derfor jeg også vil fraråde alle at købe det.

Men som løsning ville støtte op omkring Teils version om at prøve at dæmpe mic.'en på en måde.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-07 23:54

Har du installeret programmet som hører til dit headset.
Hvis det er Skype du taler over så skal du vælge headset i både mic og HT.
Hvis det er en bærbar så har du måske en indbygget mic som synger med.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-09-07 00:17

Har prøv at slukke for dine højtaler, så der kun er lyd i din heatset og mic,

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 02-09-07 10:35

Teil.. sporet er ret svært at følge da de eneste der er gjort siden er en format C...

E.c nej programmet er ikke installeret, men kunne være det skulle prøves, og det er en stationær,

Ocorner.. selvfølgelig har jeg ikke højtalere sluttet til, jeg har kun headset og mic, og det er over internettet, så kan ikke helt se hvor du vil hen med det...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-09-07 11:05

Den kan vel ikke sættes i fejl port??

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-09-07 11:06

gode ord igen

Er ikke helt med, kan du høre alt hvad der er af lyd på hans computer eller kan høre alt der er på din computer over internet.

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 02-09-07 11:13

Stilkene.. Jo kunne den sikkert godt, men ham jeg kender har haft denne pc før, og han ved godt hvad for en port der er hvad

Ocorner jeg kan hører alt hvad HAN laver, inklusiv min egen stemme hvis jeg snakker til ham samtidig med han snakker... det hele foregår over internettet uden højtalere.

Det er undrer mig mest er at alt han afspiller er lige så højt som hans stemme, som miccen jo sidder tættest på. Derfor får det mig til at tro at det er computeren, da afstand åbenbart ikke har nogen betydning....

Alt i min com funger... det er HANS lyde jeg kan høre i spil, musik, stemme, alt på en gang, ligesom hvis du havde højtalerer til at blæse ind i mikrofonen (Hvilket han IKKE har ...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-09-07 11:39

Lidt opdatering ved ikke om i har prøvet det.

Bruger han stik i fronten af computer så prøv at bruge stik direkte fra lydkortet.

Hvis det er hans computer der er install om, har i så kørt alle driver ind igen. (de rigtige)

Har han prøvet med en anden headset og er det det samme?

I har været inde i Egenskaber for Lyde og lydenheder og se om afspilning, indspilning og afspilning af MIDI-musik er sat rigtig.

Har i tjek om der ikke er en hardware konflikt.

Ææ har opbord lydkort eller PCI lydkort hvis begge kan stik være sat forkert (ups)

Sidste mulighed fjern alle lydkort driver og install dem igen. (Tjek det er de rigtige i vælger)

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 02-09-07 12:07

Hmm... det prøver jeg Ocorner... går nok en dag eller 2.. men vi må se... Skriver når jeg når så langt