/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
vindmøller
Fra : karsten4
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 30-08-07 10:51

Er der nogen, som har erfaring med små vindmøller fx. 12 - 24 V 600 / 1000 W. Noget man kan bruge til circluationspumper mm.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 30-08-07 10:59

Citat
12 - 24 V 600 / 1000 W.

Skal de kunne levere 40-50 amp ???????

- hold da op det bliver en heftig lille mølle.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-08-07 11:01

http://www.procure.dk/moeller.htm

Denne ser man i TV2 vejrhaven, ikke meget den kan bruges til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-08-07 11:06
Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-08-07 11:20

Undersøg også lige om der skal tilladelse til opsætningen af møllen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 30-08-07 11:49

Prøv at kigge her

http://www.dansksolenergi.dk/Produkt/pakker/vind.shtml

Den har jeg selv erfaring med fra sejlbåd, men den kan også bruges på landjorden.
Der findes også en anden slags, som giver mere strøm, men den larmer meget, så den vil jeg ikke anbefale.

Kommentar
Fra : karsten4

Dato : 30-08-07 20:24

Ja der er flere meninger om emnet, det var sjovt, hvis der var nogle, som havde en af de hustandsmøller. Der skal gøres noget, med de elpriser vi er oppe på og de falder jo nok ikke, det er også sjovere at bruge pengene på en mølle i stedet for at give SEAS-NVE dem.
Jeg kunne godt tænke mig at se den i drift og også høre støjen, man skal også kunne være i nærheden af den, men der er for langt til Bjærringbro fra Rønnede af.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-08-07 22:03

http://www.folkecenter.net/dk/folkecenter/
En skam det er endnu større afstand til Thy.

Der findes faste regler for husstandsmøller, altsa hvad man
kan sætte op uden at søge tilladelse.

Min ide er en mølle på 5 - 9 KW til at varme hus og vand med.
Ikke koble sammen med elnettet.
Tror det er det billigste alternativ i den størrelse.
Og det største udbytte.