/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglene fil ved opstart
Fra : Nordania
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 24-08-07 13:09

Da jeg åbnede min bærbare pc her til morgen stod der \windows\system32\config\system er beskadiget eller mangler...
Jeg sad ved maskinen iaftes, og der var ingenting galt da jeg lukkede ned...underligt.
Jeg købte maskinen hvor XP var installeret men cd fulgte ikke med, jeg har så prøvet at starte op med min datter's XP skive,jeg har prøvet med recovery cd fra Acer, også fejlsikret tilstand men ingenting hjælper...håber på hjælp

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-08-07 13:13

Hvis du ikke kan med cdrommen med windows på, så må du igennem denne her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 13:20

Ved du om det findes på dansk nogen steder, da jeg er i tvivl om jeg får det hele med ?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-08-07 13:22

Jeg kan da prøve og se om jeg kan finde noget

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-08-07 13:22
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-08-07 13:28
Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 13:30

Det var godt så forstår jeg da lidt mere...

Men computeren vil jo stadig ikke starte op, men skal jeg ind og ændre noget for at få den til at starte op med cd-rom ?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-08-07 13:33

Det kan være at du skal ind i bios og sætte den til at den skal boote fra cdrommen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 13:40

Mange gør meget ud af at ændre i bios så rækkefølgen bliver rigtig.....

Men ALLE de win skiver jeg har erfaring med løser selv det problem og genstarter med sig selv som boot....

Natulig alt efter HVAD det er du vælger at lave....

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 13:48

Jeg har nu ændret til at starte fra cd-rom, men den vil stadig ikke...den samme tekst kommer bare frem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 13:55

Hvilken tekst

Så er det ikke CDrommen der kører......

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 13:59

Windows kunne starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler: \windows\system32\config\system

Da jeg satte cd-rommen i kunne jeg høre den arbejde, men maskinen vil intet

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 14:00

kunne IKKE starte selvfølgelig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:01

Gentager...

Så er det IKKE cd-rommen den starter fra....

Lad den ligge i og genstart maskinen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:05

Bortset fra det kunne det være interessant at vide HVAD det er for en CD du putter i.....

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 14:07

Har jeg gjort nu, men den vil ikke starte op fra cd-rommen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:09

Tja - så er CDen åbenbart IKKE bootbar - hvad er det for en ???????

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 14:11

Jeg har prøvet med en XP cd, som min datter købte til hendes maskine. Jeg har også prøvet med en cd der fulgte med min Acer pc da jeg købte den, og den hedder recovery cd

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 14:13

På recovery cd'en står der Bootable på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:15

Det lyder IKKE godt....

Hvis den oven i købet er sat til at have CDrom som første boot og den stadig IKKE kan starte på en Win CD.....

Så rækker min forstand ikke til en fjernhjælp.....

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 14:27

Der er ikke noget at gøre ved det så... men mærkelig den bare over natten kan gå i stykker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:34

Det kan ske ved du har lukket den forkert......

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 14:39

Ja okay

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-08-07 14:51

prøv at starte i fejlsikker tilstand og se om fejlmeldingen stadig kommer

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 15:01

Det har jeg prøvet, og det kan jeg ikke.
Men prøv lige at se om jeg har gjort det rigtig da jeg var i BIOS og cd-rom til 1 boot...Sådan står der efter jeg pillede ved det :

1: USB CDROM:
2: IDE 0: HTS541010G9AT00-(PM)
3: IDE 1: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N-
4: USB FDD:
5: Network Bo Broadcom MBA
6: USB HDD:
7: USB KEY:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 15:17

Det har du IKKE (selvom jeg ikke kan se det har noget med rækkefølge at gøre) - det er IDE1 (det er den eneste jeg kan se her der har med drevet at gøre- selvom det er en "driver" ??????) der skal være først

Men jeg fatter ikke helt de betegnelser du har der....

Hvor kommer USB -CDrom fra ??????

Har du en helt masse udstyr koblet på maskinen - så væk med det - KUN den "rene" maskine

Det du remser op der er IKKE din startrækkefølge......

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 15:21

Nej du har ret det er nogle underlige betegnelser (kan jeg se i forhold til den jeg skriver fra her), men det er det der står, og jeg har ikke noget udstyr koblet på.
Inden da stod USB CDROM som nr 7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 15:23

Sæt det tilbage som det var inden du ændrede det....

Og læg XP skiven i....

Det du har fat i der er noget driverload og har ikke noget med boot-rækkefølge at gøre.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 15:26

Du har IKKE 7 bootmuligheder....

Det er noget andet du piller ved ved....

Den skal hedde

Diskette
CD-rom
Hdd

eller
CDrom
Hdd

Hvis der ikke er diskettedrev....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 15:29

USB-FDD er dit diskettedrev
IDE 0 er din harddisk
IDE 1 er dit CDrom drev....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 15:32

De øvrige er tilsyneladende noget netværkskort og kortlæsere osv.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 15:34

Du kan evt. resette bios til fabriksindstillinger - så burde de være rigtige.....

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 15:43

Nu fangede den cd Skal jeg så reparere eller installere ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-07 15:46

Repair - for guds skyld

Godkendelse af svar
Fra : Nordania

Dato : 24-08-07 15:49

Tak for svaret refi.

YES så kører den igen...Tusind tak for din hjælp og tålmodighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 15:50

Selv tak......