/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TV i mange rum ?
Fra : tararam
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 21-08-07 22:33

Hvordan får jeg kabel eller sattellit tv, til 13 TV i forskellige rum. (bed & breakfast).
Sådan at alle - hver for sig kan se de kanaler de selv ønsker.
Uden sat boxe mm. Kun TV.
Er der nogen der har nogle tips hvor jeg kan købe sådan en løsning.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-08-07 22:36
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-08-07 22:37

Det signal, der sendes ud fra SAT boksen er det samme til alle "rum". Ellers skal du hav een sat boks i HVERT rum, eller du skal installere en "antenne-løsning" i dit "B&B".

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-08-07 22:43

Er vi så langt bagud herhjemme at man absolut skal have en satbox ved hvert TV. I udlandet skifter man jo bare med fjernbetjeningen.
Har været inde på TDC siden, men der kan man - med mange tv - kun se den samme kanal ad gangen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-08-07 22:48

De har det samme anlæ i "udlandet" som en antenneforening har herhjeme som "antenne-løsning".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-08-07 23:11

Du skal i princippet have en satellitmodtager til hver kanal og en omsætter , som sender signalet ud i et kabelsystem med fordeligg på almindelige kabeltv kanaler.
Det er med andre ord et helt lille fællesantenneanlæg der skal til. Der findes specielt grej hvoe disse funktioner er bygget sammen.
Grejet kan du ikke få hos de almindelige lokale forhandlere. Det er heller ikke helt billigt. Der er også noget med licenserne, du skal have styr på.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-07 08:44

Der findes jo specielle hotel løsninger som leveres af kabel/satelit udbyderne.

Så fat i udbyderen og undersøg også lige de løbende omkostninger, for der er helt specielle licens omkostninger ved den løsning

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 15-09-07 09:18

Tak for svaret Kortoververden.