/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Løjstrup Thomsen
Fra : jlfrid
Vist : 660 gange
50 point
Dato : 21-08-07 21:40

Hjæælp !!!!

Jeg er gået igang med at lave mine ungers anetavle - er faktisk kommet ret langt, på både min og min mands side - jeg er tilbage til 16-1700 tallet stort set alle steder. Jeg har et problem med at finde frem til et eller andet fra min farfars side, hans navn er Carl Johan Kristian Løjstrup Thomsen han er født 14.11.1927. Han er søn af Gerhard P. Løjstrup Thomsen født 1903 og Elvine K. (gift Thomsen) født 1906. Gerhard og Elvine boede på Thistedvej 71, Lindholm i året 1946/1947 ifølge folketingsvalglisten. Det er så her mine spor stopper - Jeg har søgt på sundbyarkiverne samt alle folketællinger på nettet, dette har ikke givet resultat....

Er der nogen der kan hjælpe - evt. nogle Løjstrup'er???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:05

Arkivet i Aalborg har vejvisere der går mere end 100 år tilbage,
måske en åbning der.
Dine oldeforældre må jo findes i FT 1916, hvis du ved hvor?

Kommentar
Fra : jlfrid

Dato : 21-08-07 22:15

Jeg har ikke så meget brug for vejvisere - jeg ved hvor de boede - De findes ikke i folketællingerne fra 1916 - det er afprøvet - det er jo det der er mystisk og gør at jeg ikke kan finde frem til dem. Der har været en del sagkyndige folk på sagen, de har ledt i rigsarkivet, men har ikke kunnet finde nogle ved disse navne.

Defor prøver jeg at søge ud bla. nogen der måske kender nogen eller noget til Løjstrup Thomsen, Jeg ved der er en del Løjstrup'er i Jylland stadigvæk - der er også nogle stykker på Sjælland hvor jeg selv bor.

Min fars bror sidder desværre inde med div. papier på min farfar, disse kunne have ledt mig lidt videre - men han har desværre ikke reageret på mine henvendelser - derfor dette utraditionelle metodebrug.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:18

Selvfølgelig findes de i FT 1916, så adressen Thistedvej er ikke oldeforældrenes.
Finder du dem så har du tipoldeforældrene.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:24

Citat
Jeg har ikke så meget brug for vejvisere - jeg ved hvor de boede

Jo men hvornår, vejviseren kan sige hvilket år de flyttede ind, hvem der ejede huset.
Og du kan se om oldeforældrene boede der tidligere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:32
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:34

google har meget på Løjstrup Thomsen.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=l%C3%B8jstrup+thomsen&meta=

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:47

Citat
løjstrup thomsen::Danske ressourcer
google.dk102

msn.dk4

jubii.dk2

eniro.dk2

live.dk1

tcdonline.dk1

andre1

total112

Søgninger per. måned på løjstrup thomsen på populære danske søgetjenester
Nøgleord løjstrup thomsen indtastes 112 gange månedlig til danske søgemaskiner.

Nøgleordet løjstrup thomsen er ét ud af 2.548.793 unikke nøgleord fra brugere af danske søgetjenester.

Databasen med danske nøgleord er sidst opdateret 2007-08-18 05:05:44 med nyeste indtastninger.

Viste du at auktioner og bilbasen hører til blandt de allermeste populære søgeord.

Nogle er flittige kan jeg se.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-07 21:32

Citat
jeg er tilbage til 16-1700 tallet stort set alle steder

Forbavsende at du kommer så langt med andre aner, og et simpelt problem
som dette kan du ikke klare.
Jeg tvivler på du har været seriøs i din forskning. Gærdet er lavt mange steder.
Du er måske af samme slags som fyren der påstår slægtsskab med Gorm den gamle.

Annuller spørgsmålet
Fra : jlfrid

Dato : 19-11-07 11:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål