/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Cactus spam....
Fra : refi
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 21-08-07 11:39

Nogen der har en logisk forklaring på at enkelte mail slipper igennem nåleøjet og havner i indbakke...

De bliver katalogiseret som **CACTUS SPAM*** af programmet selv - alligevel ryger de i indbakke....

Et tjek i "training arena" viser også at de står som 100% spam.....

Det er v 2.13

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-07 11:47

Citat
Cactus Spam Filter is a spam blocker. It protects your inbox by learning to detect spam as it's being used. After a short while it has adapted to your personal mailbox and blocks out most of the junk e-mail. This spam stopper integrates seamlessly with all e-mail clients that use POP3 such as Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, Netscape, Opera, Mozilla, Mozilla Thunderbird, Eudora, Pegasus Mail, IncrediMail, Foxmail, POP Peeper, Command Line POP Client and Phoenix Mail. After you have downloaded and installed it no more settings are required. No account setup and no POP proxies. Just start your favorite e-mail program and Cactus Spam Filter will instantly protect it.

Version 2.13 features bug fixes, usability improvements, and possibility to look up spam on Internet.

Tjaeh... programmet skal jo lige 'lære' det først: After a short while it has adapted to your personal mailbox

..og så garanteres det jo ikke, at det snupper alt: ...blocks out most of the junk e-mail.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 11:49

jeg har aldrig oplevet det men set det et par gange hvor jeg fik forklaringen at vedkommende havde åbnet mailen - hmm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-07 11:54

Ps. Det skal lige nævnes at jeg slet ikke bruger ...eller nogensinde har brugt et emailprogram. Jeg læser og håndtere min mail på udbyderens (TDC's) server vha. en browser.

Faktisk har jeg svært ved at se hvad private skal bruge et emailprogram til?

I en virksomhed er det mere logisk at en administrator har adgang til al email og kan opsætte regler for distribution af denne. Til dette er en exchangeserver og et emailprogram en nyttig ting.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 12:01

Citat
Tjaeh... programmet skal jo lige 'lære' det først: After a short while it has adapted to your personal mailbox

Ja molo....

Og hvis du læste spørgsmålet ville du opdage at programmet HAR LÆRT det.....

Det er jo det der er pointen - at det til trods for det slipper igennem....

Bevares - det drejer sig om 5-10 stk. om måneden ud af måske 1000, men det burde ikke ske....

mirit....

De har ikke været åbnet og betyder som sådan heller ingen fare da de allerede står som verificeret spam og derfor er nemme at få øje på.

Extraarbejdet består blot i at jeg selv skal tage hænderne op af lommen og slette dem

Det ville jeg da gerne undgå hvis der var en anden løsning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 12:10

aws - det er da også farligt at tage hænderne op af lommen - pas nu endelig på det

Hvilke regler har du - for jeg spekulerer lidt over at for eks emnet kan variere så afsender er forskellig ???

( du KAN jo vælge at lade cactus få indstillingen at markerede spam ikke hentes fra server - jeg har så valgt at lade spam gå i slettet post hvis nu der liiiiiiiiiiige er noget man ikke vil af med og det virker helt ok)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 12:19

Kender du ikke cactus ?????

Det er super og "læser" alle mails....
Der er INGEN regler eller opdateringer (bortset fra nye versioner hvis de kommer)

Den katalogiserer din mail og frasorterer:

ALLE den du har i dit adressekartotek ryger igennem
ALLE andre bliver katalogiseret med en % - den kan du så selv ændre op eller ned og derved "lære" cactus om mailen er god nok eller ej....

Så kan du gå i et "træningsareal/mappe hvor ALLE dine mails ligger og tjekke om nogen er katalogiseret forkert - efter kort tid (14 dage) behøver du ikke det mere....

Der har aldrig tidligere sluppet noget igennem, så spørgsmålet er nok mere om spammerne er blevet dygtigere - som sagt er programmet IKKE i tvivl (100% spam) men det til trods slipper enkelte igennem....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-08-07 13:08

Jeg bruger et andet program " mailwasher" til at filtrere spam fra.
Det har i et par år kørt meget fint og effektivt.

Men spammerne bliver snedigere og snedigere, så de sidste måneder er det hyppigere sket, at nogle enkelte slipper igennem nåleøjet. Jeg frygter den dag, hvor det igen bliver et surt dagligt job at sortere spam fra manuelt.

I øvrigt mener jeg at spam bedst bekæmpes ve at det skal koste penge at sende mail.

pengene kan så bruget til at nedsætte andre priser med eller godskrives modtageren.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 21-08-07 14:20

Har ingen forklaring men det er også sket et par gange for mig.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-08-07 18:05

Er du sikker på, at den er sat rigtigt op ? http://www.codeode.com/spamfilter/emailclients.html

Husk at der skal være et mellemrum imellem *** og CACTUS SPAM *** og også i den anden ende selvfølgelig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:10

Citat
Husk at der skal være et mellemrum imellem *** og CACTUS SPAM *** og også i den anden ende

Ja - det var bare mig der ikke TASTEDE præcist nok..... Sorry...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:12

Der er også kun ** stjerner kan jeg se nu....

Men mailen er god nok - den er bare "smuttet" igennem - som sagt sker det med ca. 1%

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:15

Altså i mailen står i stedet for subject - *** CACTUS SPAM ***

Men alligevel ryger den i indbakke

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-07 18:21

Som jeg ser det, må det næsten være en bug i mailklienten, at den altid effektuerer reglerne. Cactus mærker jo mailen, det kan vi se. At mailklienten så ikke lægger den rigtige sted, kan Cactus vel næppe bebrejdes. Men irriterende problem, kan jeg godt se

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-08-07 18:22

at den IKKE altid effektuerer reglerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:31

Ja netop irriterende......

Det er som sagt KUN indenfor de sidste 2-3 uger det er sket - jeg har ALDRIG oplevet det før.....

Men da der ikke er noget med opdatering og jeg ellers IKKE har ændret noget i min mailopsætning, kan jeg ikke lige gennemskue HVORFOR det sker....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:33

Kan den som andre spamprogrammer (er min erfaring) gå træt når den når et vist antal.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-07 11:27

Det er tilsyneladende Incredimail der har problemet.....

Har i en periode kørt med Outlook - og så sker det ikke.....

Så det HÅRDE valg må vel blive om jeg vil skifte mailprogram eller leve med det

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 03-09-07 11:28

Tak for svaret stl_s.

Du var inde på løsningen....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-09-07 16:11

har du kigget i opsætningsvejledningen til Incredimail ? http://www.codeode.com/spamfilter/incredimail.html