/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Multiboot -> XP / Vista
Fra : Mrn
Vist : 1390 gange
300 point
Dato : 21-08-07 08:14

Hey,

Jeg er kommet på et problem. Jeg har kørt med Multiboot før hvor jeg kunne vælge mellem Vista og XP.

Jeg valgte igår, at jeg ville lave en gen installering af XP, men da jeg så har installeret det hele, mangler min multiboot, og kan kun starte op i XP, hvordan får jeg Vista tilbage igen uden at skulle lave en ny installation?

Har ikke lyst til at miste mine filer på det drev.

Mvh. Michael

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 21-08-07 09:26

Citat
Har ikke lyst til at miste mine filer på det drev.

Hvorfor skulle du miste dine filer ????

Dem kan du da bare hente via XP.....

Du har lavet en fejl under installation....

http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 21-08-07 12:04

Prøv først at vælge boot selection, se manual eller opstart asus har f.eks F8 og på ældre ESC - så der er lidt forskel, det kræver dog du har 2 harddiske hvor der er hvert deres system , ellers må du lige melde op, om det er samme disk, blot 2 forskellige partio´ner og drev bogstaver før/nu for noget er jo ændret

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 21-08-07 17:21

Tak for svaret refi.

Det var lige nøjagtigt det jeg skulle bruge...

Tusind tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 17:24

Selv tak....