/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
fejl ved install af CCleaner
Fra : dk
Vist : 975 gange
500 point
Dato : 19-08-07 11:47

når jeg forsøger at installere CCleaner 1.41.544 fra
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/?2927 som der henvises til fra
http://www.ccleaner.com/

slår mit antivirus program alarm
CCSETUP141[1].EXE - W32/Backdoor.BLOU, deleted

er mit antivirus program for effektivt (Command AV) eller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 11:55

Det lyder bestemt ikke rart, men selv pålidelige sider kan blive hacket og fyld med skidt og møj, prøv om ikke det går bedre med Alternative download fra siden: http://www.ccleaner.com/download

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 19-08-07 11:57

Du kan roligt installere C-cleaner fra filehippo. Det er et godt program også selv om di AV program reagerer. Det er et gennemprøvet program og er anbefalet af bla.a. Spywarefri.dk.
Andre gode programmer finder du her:

http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

MVH chaufrat

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 510 point
Dato : 19-08-07 11:58

Der er bestemt ikke skidt på FileHippo. Dem der laver CCleaner, ejer også FileHippo, og deres downloads er der intet i vejen med. Jeg tror dit antivirus overreagerer (false positive)

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 19-08-07 12:00

For hvad det er værd er jeg helt enig med stl_s.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-08-07 12:47

tak for alle svarene...

der må være noget i ver. 1.41.544 siden antivirus slår alarm,

jeg valgte at prøve at installere ver. 2.00.475 Beta samme sted fra
og her var der ingen problemer.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 19-08-07 12:54

Selv tak. Husk at lukke tråden.
MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 19-08-07 13:40

Tak for svaret stl_s.

samt tak chaufrat, o.v.n. se efter jeres navn under seneste 25

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-07 13:45

Selv tak .

Du kan nu godt være tilfreds med dit antivirus. Det er faktisk rigtigt godt, selv om det er lidt "overbeskyttende". Bedre med en fejldetektion for meget, end en virus for meget IMHO

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-08-07 13:50

Ja Command AV er jeg godt tilfreds med, virker rigtig godt, netop også fordi det stort set
aldrig genere i diverse programmer.