/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
In-/out bound firewall
Fra : molokyle
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 18-08-07 21:28

Hai arlet !

Hér har du din diskussion om "To vejs firewall"

..men så fortæl mig lige; hvorfor man ikke kan stemme i dit tip's link UDEN at opgive 'fortrolige' oplysninger?

Citat
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum

Ps. Kender udmærket stl_s fra Spywarefri og kandu.dk's sikkerheds afd.

Pps. Er der virkelig nogen som IKKE benytter en 2 vejs firewall nu om dage?

Så er de da: DTD </DOOM'ED TO DIE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 21:34

Citat
men så fortæl mig lige; hvorfor man ikke kan stemme i dit tip's link UDEN at opgive 'fortrolige' oplysninger?

Måske det var en bedre ide at man havde PLIGT til at opgive visse ting....

Det ville nok fjerne en DEL internetkriminalitet at folk vidste de satte deres fingeraftryk..... Og ikke bare en IP

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-08-07 21:35

Forummet har cookies, som ikke har nogen reklame eller sporings funktion. Deres eneste funktion er at styre login og password til forum.

Taget fra http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=2

Ved godt at du kender stl_s, det kunne bare være rart at få så mange ind i debatten, så vi måske kunne få nye synsvinkler

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 18-08-07 21:36

Det er nok din firewall der er problemet eller også har du ikke prøvet at have en virus og skulle have lidt hjælp på malwarecheck.dk eller spywarefri.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 21:45

Jeg mener sagtens man kan lave en 'kontrolleret' afstemning i et forum UDEN briug af cookies

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 21:47

Ps. ...og samtidig holde bot's og 'autoclick' programmer stangen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 21:49

Pps. ..har nyligen været debateret i 'den tekniske' afd. af kandu.dk

</IMPULSIV KOMMENTAR ...IGEN>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-08-07 22:52

Man skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen. Om der bliver brugt cookies til selve afstemningen, ved jeg faktisk ikke.

Princippet om, at firewall skal virke begge veje, blev opfndet af Zonealarm for en del år siden. Derefter skulle vi allesammen have en tovejs. Problemet er bare, at det er en falsk tryghed. Systemet virker ikke særligt godt, og idag har banditterne meget nemt ved at omgåe det, som jeg også beskriver i debatten. Se her hvordan flere firewalls klarer tovejs testen http://www.matousec.com/projects/windows-personal-firewall-analysis/leak-tests-results.php

Man kan vist roligt fastslå, at den gratis Zonealarm, ikke klarer sig særligt godt .

At man absolut *skal* have en tovejs firewall, er blevet sagt så mange gange, at alle tror det er sådan. Jeg mener, at andre foranstaltninger, er meget vigtigere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 23:03

Citat
Om der bliver brugt cookies til selve afstemningen, ved jeg faktisk ikke.
.. det gør der ikke

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-07 23:15

Citat
Se her hvordan flere firewalls klarer tovejs testen http://www.matousec.com/projects/windows-personal-firewall-analysis/leak-tests-results.php

Et test af firewalls kan altid diskuteres hvor god den er.

Jeg vil sige en router med firewall til at tage det værste trafik udefra og en på din computer til at styre hvilken prg. på din pc der må komme på nette så kan det næsten ikke gøres beder.

Jo selvfølgelig selv bygge en firwall på en linux maskine men det er ikke for hvem mand,

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-08-07 23:44

ocorner, du kan selv afprøve testen. Det er muligt at downloade de tests der er brugt. Så der er ingen grund til at betvivle den.

Men jeg er enig med dig i, at en router er en god ting. Jeg har dog en specialiceret hardware firewall istedet for

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 19-08-07 00:03

Har lige prøvet testen Telia SafeSurf er hullet som en si

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-07 04:29

Tjaeh, men vi må så glæde os over, at den indgående beskyttelse i firewalls, altid plejer at virke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-07 10:06

Deltage på Malwaretjek? Naaaeh... Jeg synes jeg i forvejen er tilmeldt rigeligt med fora og andre tjenester

ZoneAlarm klarer sig da fint i anti-leak protection

Faktisk spekulerer jeg ikke så meget over sikkerhedsaspektet mht. firewall's. Dertil er en Spy-/Adware blocker og et godt Antivirus program langt vigtige synes jeg. Til gengæld gør jeg flittigt brug af at 'tysse' på de mange 'sladrehanke'. Eksempelvis Mediaplayer, Stifinder og lignende programmer, som kun MEGET sjældent eller ALDRIG har noget som helst 'at gøre' på nettet. Alligevel forsøger de konstant at få forbindelse, hvilket jeg ikke ka' se nogen 'fidus' i, når jeg ikke decideret be'r dem om det

Gad vide hvor stor en del af den samlede nettrafik der stammer fra sådanne programmer?

Er der lavet statistik over dette?

Jeg gætter på det 'næsten' er lige så stor en båndbreddesluger og en næsten lige så stor en datamængde der bliver flyttet, som af f.eks. SPAM mail.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 19:48

Citat
Til gengæld gør jeg flittigt brug af at 'tysse' på de mange 'sladrehanke'. Eksempelvis Mediaplayer, Stifinder og lignende programmer, som kun MEGET sjældent eller ALDRIG har noget som helst 'at gøre' på nettet. Alligevel forsøger de konstant at få forbindelse, hvilket jeg ikke ka' se nogen 'fidus' i, når jeg ikke decideret be'r dem om det

SGI da også der problemet ligger.
Ikke mange andre steder, medmindre der er tale om en direkte LOADER.
SOM ER MEGET svær at hente ned, HVIS dit VIRUS-program ellers er rimeligt opdateret
og '''godkendt'''.

Kan simpelthen IKKE forstå den TEST, der bliver henvist til__? fra arlet

Min firewall Norman,,, holder sgu mere skidt UDE / INDE
END VINDEREN AF TESTEN.
Har prøvet STORTSET alle, og de virker ENS.
MEN vil sige, AT TINY som molo bruger, er sikker den BEDSTE
jeg er rendt over, MEN

Den tager bare en evighed_ at få OP O DÅ, så den virker efter hensigten

Men den har jeg været INDE på før, det hele kommer an på
om du sætter den op NORMALT / BRUGERVENLIG = ud/ indgående IKKE godtkendt trafik
Har de sidste par dage haft problemer med ? mediaplayer,
DER ABSOLUT___ skal have aktive X´ser hentet ned. NOPE.

Nu omdage kommer en FIREWALL med ? såkaldt indbygget
opstilling, og bruger du disse indstillinger, er du HELT sikker på,
at SAMTLIGE STORE PRODUCENTER AF SOFTWARE
er med på en lytter....

Andet har jeg IKKE at sige om en ildmur, da de alle virker ens.

Men OPSTILLINGEN _______kan tage timer/ dage = uger, at redigere.
Og kender man INTET til ? hvad der skal på nettet.

Så vælger mange, den såkaldte indbyggede.
SÅ OPGIV SKIDTET OG BLIV AFLYTTET...

Andet orker jeg ikke fise mere af på en Firewall.
Men prøv forskellen

molo.
Skjul din IP, med IP hider.
medmindre du smider porno og spam på nettet/ sider,
skjuler din adresse særdeles godt.
MEN TVIVLER på du kan komme ind på et forum ? med det.
Da de som regel tjekker din IP, sammen med så meget andet.

blo oppi

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 19:51

UPS_ glemte at tænke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 04:00

disken -> Jeg føler ikke behov for at 'skjule' min IP

Jeg kører stealth mode

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 09:44

Med hensyn til 'sladrehanke' er det sådan set en anden problematik, som kræver sin egen tråd:

Citat
..hvor stor en del af den samlede nettrafik der stammer fra sådanne programmer?

Er der lavet statistik over dette?

Jeg gætter på det 'næsten' er lige så stor en båndbreddesluger og en næsten lige så stor en datamængde der bliver flyttet, som af f.eks. SPAM mail.

Denne tråd indeholder ikke noget egentlig spørgsmål, så derfor lukker jeg ved lodtrækning naaaaeh... terningekast !

1'er) refi
2'er) arlet
3'er) ocorner
4'er) stl_s
5'er) miritdk
6'er) disken

</MOLOKYLE>

..og vinderen blev?

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 09:45

Tak for svaret ocorner.

</MOLOKYLE>