/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Luk Windows
Fra : fedtmule30
Vist : 630 gange
500 point
Dato : 30-01-03 09:22

Hej

Er der nogen her der ved hvordan man for windows 98 ME til at lukke min pcer automatisk når jeg afslutter windows og vil lukke min pcer.

Fedtmule

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 09:31

hej !
Her er der en genvej der med et hug lukker windows ned:
http://www.mkdata.dk/pctutor/software/30.htm
Men jeg opfatter dit spørsmål at den skal tage strømen af maskinen ved nedlukning,
hvilket den ikke gør !

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-01-03 09:33

Hvis din pc'er ikke er en gammel oldsag der ikke kan slukke selv, men der i mod software problemer, vil jeg foreslå at gå ind og opdatere din Windows. Der findes flere opdateringer der kan afhjælpe problemer med nedlukning
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Ellers må du lige forklare dit problem lidt nærmere

Mvh

Kommentar
Fra : pppppppppp

Dato : 30-01-03 09:34

gå ind i kontolpanel og vel strømstyring der inde skal du vælge "automatisk" sig hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 30-01-03 09:35

Hej Fedtmule30

på følgende side står der en masse om win 98 .. blandt andet var årsagerne kan være og hvordan du skal løse dit problem med at downloade patch.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;239887

Håber det var hjælp nok ellers må du lige skrive!

fusses

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 09:36

dette er gølder 2000-xp men måske kan du osse bruge det;
Åbn egenskaberne for skærm (dobbeltklik på "skærm" i kontrolpanelet) ELLER BARE STRØMSTYRING
Klik på fanebladet "Pauseskærm"
Klik på knappen "Strømstyring..." nederst på siden.
Klik på fanebladet "APM"
Sæt flueben i "Aktivér Avanceret strømstyring".
I nogle tilfælde er dette ikke nok, men så kan registreringsdatabasen hjælpe :
(Husk også at checke om denne funktion eventuelt er slået fra i BIOS).
Åbn regedit.exe GØRE VED AT SKRIVE I ET KØR VINDUE)START-KØR)
Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Her finder du værdien PowerdownAfterShutdown (ellers tilføjes den som strengværdi REG_SZ).
Indholdet sætter du til 1 for at aktivere funktionen, og 0 for at slå den fra igen
Genstart maskinen for at ændringerne træder i kraft.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 09:38

HER ER DER EN DER GÆLDER 98-ME HÅBER DU FIKSER DET:
http://www.wintip.dk/hotspots/ts/nedluk.htm

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 10:18
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-01-03 11:14

Hej Fedtmule,

jeg vil foreslå dig at kigge i dette indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/5176
og det der står i den kommentar fra "24-07-02 10:36" omkring VXD... og de links der er nævnt deri...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 500 point
Dato : 30-01-03 13:16

Hej fedtmule30

Ofte finder Windows ikke automatisk ud af at Avanceret Strømstyring (Advanced Power Management) understøttes på maskinen. Denne indstilling kan dog nemt slås til ved hjælp af egenskaberne for skærmen, men... det er ikke altid nok (se nedenfor) :

For at slå "Avanceret strømstyring" til gør du følgende :

Åbn egenskaberne for skærm (dobbeltklik på "skærm" i kontrolpanelet)

Klik på fanebladet "Pauseskærm"

Klik på knappen "Strømstyring..." nederst på siden.

Klik på fanebladet "APM"

Sæt flueben i "Aktivér Avanceret strømstyring".

I nogle tilfælde er dette ikke nok, men så kan registreringsdatabasen hjælpe :

(Husk også at checke om denne funktion eventuelt er slået fra i BIOS).

Åbn regedit.exe

Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Her finder du værdien PowerdownAfterShutdown (ellers tilføjes den som strengværdi REG_SZ).

Indholdet sætter du til 1 for at aktivere funktionen, og 0 for at slå den fra igen

Genstart maskinen for at ændringerne træder i kraft.

/Steffan

Kommentar
Fra : fedtmule30

Dato : 30-01-03 16:21

Tak til der har svaret og pppppppp det virket ikke og en update af windows gjorer som nu virker den så mange tak alle sammen