/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mobil til bærbar
Fra : Sillepigen
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 18-08-07 01:30

Hej!

Jeg har længe funderet over, hvordan jeg kan få f.eks. de videoklip, jeg har optaget på min mobil over på min computer. Bluetooth virker ikke på bærbaren, så den mulighed er ikke åben.
Der er et hul i den ene side af computeren, hvor mit simkort passer i, men computeren læser det ikke og jeg har svært ved at få det ud bagefter, hvilket får mig til at tvivle på at det er det det er til

Hvad kan jeg gøre? Jeg tænker, om der findes et forbindelsesstik. Ved nogen hvad dette vil koste til en nokia-telefon?

Mange hilsner
Kathrine

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-07 01:34

Hvilken Nokia er det?
Din computer kan sikkert ikke læse simkort.
Et uorginalt data kabel koster mindre en 100,-

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 18-08-07 01:39

Det er en Nokia 6230i. Det lyder jo ikke så dyrt med et kabel. Hvor kan det købes?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-07 02:07

Du kan for eksempel købe her: http://www.mobiludsalg.dk/product.asp?product=965&sub=600&page=1 jeg køber selv hos Mobiludsalg, de er hurtige og venlige

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-07 02:12

Det letteste og billigste er at købe det online, f.eks:
http://www.sparepart.dk/group.asp?group=627&sub=0
http://mobilnet.dk/product.asp?product=330

Jeg har ikke erfaring med nogen af de to, men der bør ikke være problemer.

Når du har kablet skal du downloade og installere "PC Suite" fra Nokia, det er softwaren og den er gratis.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-07 09:19

Og så skal du ALDRIG mere stikke dit SIM kort i komputeren....
Der passer det med 100% sikkerhed IKKE....

Men det er nu nok også dit hukommelseskort du putter i....

Kablet til komputeren "burde" du have fåat med sammen med telefonen.....

Eller køber du et som foreslået - henter Suite på Nokias hjemmeside (gratis) så går resten som en leg....

Alternativt kan du købe en kortlæser der læser MMC kort (dit hukommelseskort)

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-08-07 15:34

alternativt køb en USB- bluetooth device. Jeg mener ikke de er så dyre.
KH mette

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 19-08-07 11:11

Hej.
"Hullet" i den bærbare er til hukommelseskort (SD-kort osv. - og IKKE til SIMkort).
Jeg vil også foreslå en bluetooth-dongle (en lille "dims", du stikker i et USBstik på din bærbare). Det fungerer let og upåklægeligt.
Ofte kan du købe den i discountbutikker for en slik - sikkert også Føtex/Bilka.
En anden mulighed, hvis du har sat din telefon op til at kunne sende emails er s¨å at sende videoen til din emailadresse.
Husk, din PC med standardprogrammer IKKE kan vise telefonens videolkip. Du skal have et program (iTunes fra Apple). Kan hentes kvit og frit.
God fornøjelse.
VH
Leif

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 11:42

Inspireret at indlægget fra leif0149, du kan bør læse tippet her: http://www.kandu.dk/tip16448.aspx Super kan absolut anbefales, når du får dine filmklip over på computeren, så kan du omdanne klippene til hvad du ønsker og kan afspille dem, med MediaPlayer eller for eksempel på fjernsynet med en dvd afspiller, jeg bruger kabel overførsel, men bluetooth kan selvfølgelig også bruges, hvis du får lyst til Super og ikke lige kan finde download linket, så kan den også hentes her: http://www.filepedia.com/video_software/video_encoders/super.cfm/v2007_build_21 den der er øverst i mit link er ikke den nyeste, men det er den som virker bedst til YouTube videoer, men det er nemt at hente den nyeste version fra den side også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 12:08

Hvorfor dog bygge en mindre fabrik blot for at skrue et hjul på

Et usb-kabel og Nokia Suite klarer opgaven...

Nokia suite er gratis og kablet burde være med din telefon - ellers koster det ikke en herregård og kan købes i enhver teleshop...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 12:12

Er det ikke lige hvad vi har gjort opmærksom på refi hvor kommer din fabrik ind i billedet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 12:30

Via din inspiration

Det var såmænd det eneste....

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 16-09-07 14:42

Tak for svaret refi. Og du havde selvfølgelig ret: Hukommelseskort - ikke simkort