/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Foldedør til bruser
Fra : ulle55
Vist : 4985 gange
100 point
Dato : 16-08-07 16:36

Jeg er ved at kigge på at lave mit badeværelse om. Det eneste problem jeg har, er at der ikke er så meget plads. 138*112cm.

Jeg er på udkig efter en foldebør til et bruser hjørne, noget ala denne http://duscholux-profi.de/dlxInt/intprodukte.nsf/wwwproductsneu/8035FCED0961C602C1256E6000551EAE?OpenDocument&Land=dk

Den må bare ikke køre i en skinne.

Er der nogle der ved om dette findes?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-08-07 16:38

næppe. Du skal nok investere iet forhæng plus en stænkekant forneden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 17:00

De kører ALLE i skinner - det er den der "tvinger" døren til at folde......

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-08-07 17:42

du kan få en buet brusedør der er delt i 2. den kan vippes ind i bruserummet når man ikke er i bad og så har du pludselig en hel kvm. mere plads. de koster ca 1500 kr, og er aldeles udmærkede. har selv for nyligt monteret en for min datter, og den fungerer supergodt.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-08-07 21:05

Gør som trimare anbefaler. Det er en supergod løsning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-07 22:40

Åbent hul ned til gulvet og evt et forhæng..............bliver den nemmeste rengøring på længere sigt.
http://peecee.dk/?id=63251

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 17-08-07 07:58

Det er også meget godt, men som jeg skriver, så er badeværelset ikke særlig stor (138cm * 112cm), jeg har også tænkt på den med 2 buet døre, men det bliver meget svært at komme ind og ud, derfor vil jeg gerne have en folde dør, da den tager mindre plads at åbne og lukke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 11:54

Uden skinne - ingen foldedør.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 13:04

Jeg har da en gang set en hængefoldedør, men den var ikke særlig stabil, og så kan det jostadig sprøjte ned under den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 13:09

Du kan sagtens få en hængefoldedør, men så er den ikke i glas......

Lav lys i brusekabinen og brug en plastdør.......

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 17-08-07 14:43

Refi# har du et link?

Kommentar
Fra : refi