/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan trådløs sikkert
Fra : metteto
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 16-08-07 13:00

Hej
Nu er den gal igen.
Jeg har købt et fint D-link router. I første opstart kørte jeg uden kryption for at teste at den nu fandtes etc. Starter så forfra og beder om kryptering 128 ?? og jeg opretter en kode. Men nu vil min bærbare ikke tilsluttes. Jeg har ledt i netværksopsætning, og lidt andre steder, men kan ikke finde nogen steder at indsætte en kode.

Umiddelbart kan jeg heller ikke finde noget om det i manualen, det er der helt sikkert, men jeg har stirret mig blind nu.

Er der nogen af jer kloge hoveder der lige kan fortælle mig hvor jeg skal hen. OBS det er min VISTA-babybærbar der driller!

KH MEtte

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-07 13:10

prøv i første omgang at logge ind på din router igen
under wireless security vælger du "web" med 64 bit
taster en kode på 10 tegn, husk at márker den som aktiv, derefter find dit tråløse netværk
på din vista og vælg tilslut, den skulle nu gerne bede om key/adgangskode, her taster du
den ind som du har angivet i din router.

når du har fået det til, kan du hvsi du vil prøve dig frem med 128bit key samt de andre muligheder.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-08-07 13:11

Prøver lige.
KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-08-07 13:27

Tusind tak for hjælpen. dk

Endte med ingen godkendelse og WEP : Indsæt koden.
Jeg skulle nok have forsøgt at finde diagnoseprogrammet først, men det poppede først op her til sidst. Jubbiiiii.

KH Mette

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 16-08-07 13:27

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-08-07 13:36

BTW.
Er det nok med 64????????????? Jeg bor i en lille by, uden megen trafik, og så vidt jeg har forstået går denne sikkerhed KUN på selve den trådløse dækning?

KH Mette

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-08-07 13:43

det er korrekt, at det kun er det trådløse som er spærret for andre kan bruge det. og ja
64bit er fint.
resten at dit netværk er lukket i forvejen, dog skal du huske at ændre "admin" password
til noget andet end standard.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-08-07 14:37

Jow, jow. Så langt er jeg med, men nu må jeg se om jeg kan finde udaf det med min nye leverandør.