/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
GIMP
Fra : 73007300
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 16-08-07 12:49

Er der nogle her der ved om der findes et forum på dansk til GIMP. Jeg har forgæves forsøgt at finde et, men uden held. Jeg vil gerne kunne kopiere når jeg har lavet en markering, det er lykkedes et par gange, men jeg kan ikke huske hvordan jeg har gjordt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-08-07 12:58

Undskyld, men hvad er GIMP?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-08-07 13:04

Kunne det være dette du leder efter:

http://www.pcworld.dk/art/3053

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-08-07 13:10

Citat
GIMP er et avanceret billedbehandlingsprogram, i 1996 blev den første beta-version udviklet og et halvt år senere år blev GIMP toolkit (GTK) frigivet, udviklet af Spencer Kimball og Peter Mattis på California University. Efterfølgende har mange programudviklere fra hele verden bidraget med forbedringer og optimering. Siden er GIMP udviklet til et avanceret og exklusivt billedbehandlingsprogram. Denne introduktion tager udgangspunkt i GIMP version 2.2.10.

http://www.aigis.dk/it/gimp/gimpguide1.html

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-08-07 13:13

Googler du GIMP, kommer der oceaner af muligheder...

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 16-08-07 13:25

Jeg har prøvet at google GIMPÈN, men et rigtigt forum på dansk har jeg ikke fundet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-07 13:41

marker - højreklik i det markerede - vælg rediger og væl klip eller kopier

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-07 13:48

www.ubuntudanmark.dk
Gimp er en del af ubuntu pakken (gratis) så der må være nogle Gimp kendere i det forum.

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 16-08-07 15:30

Hej miritdk
Det er nøjagtigt det jeg har gjordt. Jeg kan klippe, men når jeg kopier, er der ikke noget at sætte ind, som om det ikke er kopieret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-07 15:41

hmmm - kan ikke hjælpe dig - jeg bruger ikke gimp - har blot kigget på programmet - men har du forsøgt at tage en kopi af det billede du arbejder med og derpå se om du kan kopiere - evt oprette et nyt layer og se om det så går ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-07 15:42

ps hvis du laver en doublet af originalbilledet kan du jo bruge klip derfra uden det originale tager skade

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 16-08-07 15:57

Nu tror jeg at jeg ved hvad problemet er. Når jeg er færdig med at markere, skal markeringen vist nok blive stiblet, men det gør den ikke. Jeg har prøvet med dobbeltklik, men det lykkedes ikke.