/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man..... resque
Fra : refi
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 14-08-07 21:20

Nogen der har prøvet om det er muligt at lave en "repair" med en resqueCD......

Det er den "originale" der fulgte med komputeren....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:23

Eller ved HVOR SP2 kan downloades.....

MS har den ikke andet end som opdatering, og opdatering kan ikke køre uden SP2

Genialt.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 21:25

Det er forskelligt fra mærke til mærke. Prøv

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 21:29
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:30

Je - det gør jeg nok også, men det ville jo være rart hvis nogen havde prøvet inden det hele pludselig går fløjten.....

Bortset fra det kan det blive den endelige løsnig - den notebook vi havde gang i forleden er STADIG ikke ren...

Der ligger en backdor-fidus og driller endnu....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:32

Ja - den IT fidus havde jeg også fundet, men virker den på en Home.... ?????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 21:33

Som sagt, så kommer det helt an på hvilken maskine det er. De har hver deres måde at lave recovery på. Nogle sletter alt, imens andre kan lave en repair. Hvilken maskine er det ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 21:34

Ja, det er den samme som Home.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:36

Det er en "gericom"....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-08-07 21:37

Er det en decideret SP2 CD du mangler................... så vil jeg lede efter en - altså hvis den er der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:43

Ja - årsagen er at jeg ikke har nogen mulighed for update UDEN....

Og der er tilsyneladende "ged" i systemfilerne fra da vi prøvede at rense den....

Der er jo INGEN gendannelsespunkter - de blev jo slettet da den blev renset....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 21:46

Vi kan godt prøve at rense igen, men du kan selvfølgelig også lave backup, og så formattere den helt. Repair fjerner alligevel ikke trojaneren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:47

Den bliver pillet ud af systemet nu - så jeg skal have reddet de data der skal gemmes....
Den kører egentlig godt nok, men man kan IKKE komme i stifinder...

Ethvert forsøg resulterer blot i at der er en fejl i NT og maskinen lukkes....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-08-07 21:50

Et eller andet sted mener jeg at have en flot blå Servicepack 2 CD liggende.
Jeg mener at kunne huske, at det endda er lovligt at kopiere denne CD.
..............men jeg skal lige finde den først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:50

Nej det er jeg klar over....
Men en repair skal til FØR jeg kan lave en backup

Det er ligesom det der er problemet....

Og alle 7 maskiner er købt samlet med kun 1 rescueCD så jeg kan heller ikke "låne"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 21:51

Prøv lige at komme med en HijackThis og en rootck http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 21:55

Prøv også lige at gå i Start/Kør, skriv sfc /scannow (husk mellemrummet). Det reparer Windowsfilerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:58

Citat
HijackThis og en rootck

Jeg kan jo ikke komme på nettet med den....

Og alle forsøg på filflyt bevirker den lukker....

Rensning slipper du for i første omgang - ellers tak for tilbuddet.....

Jeg ville hellere have reddet det der skal reddes og så nyformatere.....

Men det kræver lige en rescue først Skide irriterende....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 22:02

Prøver lige en scan....

e.c

Jo SP2 må både lånes ud og kopieres Så meget kan jeg da huske

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 22:09

Hvis alt andet kikser, kan du sikkert få adgang til mapperne med Knoppix http://tyge.sslug.dk/knoppix/

En lidt besværlig løsning, som måske kan blive nødvendig.

Ellers prøv at lægge den rescue skive i, og se hvad den tilbyder. Den gør nok ikke noget, før du beder om det.

Men under alle omstændigheder, så kan en repair være risikabel. Hvis sfc ikke hjælper, ville jeg nok bruge Dappix/Knoppix.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 22:11

Scan gav fejl med det samme - mangler dll-filer....

Nyt vindue - indsæt XP professionel CDen (der er sgu ikke pro på )

Satte rescue i - indsæt den rigtige CD Den er sgu sjov.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 22:15

Citat
En lidt besværlig løsning, som måske kan blive nødvendig.

Alle forsøg afprøves.....

Stopper for i aften - tænker nok bedre i morgen....

Foreløbig tak - begge,,,,

e.c finder de SP2 så sig lige til.... (ellers prøver jeg den anden..)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 22:35

En indskydelse....

Kan ubuntu få adgang til at lave en backup ??????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 22:42

Ja, jeg vil mene at Ubuntu vil kunne få adgang. Jeg mener at den kan køre NTFS.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 22:46

Det skal lige afprøves som det første i morgen - det ville da være det nemmeste....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 22:48

Klart det vil

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-08-07 23:15

ang. updates (incl. sp2)
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 23:47

Nix - sp2 downloag virker ikke.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 23:49

Beklager siden kan ikke findes.....

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-08-07 01:14
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-08-07 01:23
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-07 01:38

Det er den engelske, du linker til hcma, den danske servicepack 2 er her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-07 01:46

Hvis det skulle blive nødvendig, så er Ubuntu CDen et udmærket værktøj til at redde data ud af en syg Windows, den kører live og du kan overføre over dit netværk eller brænde data eller overføre til en usb stik.
Jeg har gendannet min bærbare fra en Norton Ghost cd som fulgte med da jeg købte den, computeren blev som da den startede første gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-07 11:32

Citat
KLIK IKKE PÅ HENT, HVIS DU KUN SKAL OPDATERE EN ENKELT COMPUTER

Det er den bemærkning jeg ikke kan lide.....
Den er også i den engelske vi allerede havde på banen længere oppe.... (den kan også sættes til dansk)

Takker alligevel da det kan blive nødvændigt at afprøve det....

Min plan er på nuværende tidspunkt at "redde" hvad reddes kan med ubuntu og derefter lægge "original rescue CDen" ind igen....

Den er "kun" med SP1 - så på en eller anden måde skal det jo hentes

Bare ufatteligt at MS bider sig selv ved at lade nuværende opdateringer være afhængig af at noget er installeret der IKKE længere kan hentes........

Om det så er nemmere via update (når systemet er iorden) vil vise sig....

Takker foreløbig

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-08-07 11:44

SP2: du kan roligt hente den. kan også installeres på en enkelt pc. har gjort det mange gange.
grunden til at MS skriver det, er at private selvfølgelig løbende havde opdateret med diverse patches og derfor ikke havde brug for den fulde SP2 på udgivelsestidspunktet.
men hvis man, som jeg, sidder med en XP-cd uden SP2, er det hurtigst, smartest, mest sikkert at have SP2 downloaded og liggende klar til installation inden man går på nettet for at hente de sidste +90 updates som er tilkommet efter sp2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-07 11:49

Det er vi helt enige om.....

Men stadig lå den til enkelt PC også på download LÆNGE efter den udkom....
Men kunne sågar bestille den på CD (gratis)

Men jeg forsøger når den nye installation er klar....

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-08-07 12:03

det er den samme du får

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-07 12:44

Ja hent du bare den SP2 den er den samme uanset om du henter den automatisk eller fra siden som hcma linker til, jeg har hentet den (for længe siden) og har den liggende klar til næste gang computeren trænger til en opfriskning, forøvrig er jeg ved at lave min egen XP cd med SP2, så hele molevitten bliver instaleret på en gang, jeg bruger min gamle XP pro fra 2002 og SP2 fra nettet, håber jeg bliver færdig før computeren går i sort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-07 12:49

Sidst jeg geninstalerede, det var i november 06, havde jeg ikke SP2 og hentede fra MS update, du skal have valideret din computer før du kan hente den, derefter ingen problemer med at hente opdateringer, der er et eller andet sted på siden, hvor du skal klikke før du kan hente SP2, ikke så nem at finde husker jeg

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-08-07 22:07

Det vil ikke give problemer at gå på Windows Update, med "kun" SP1, så længe Windows firewall er aktiveret, og man ikke begynder at surfe rundt, inden det hele er installeret.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 16-08-07 09:49

Jeg har den blå SP2 lige her. Skal jeg zippe og oploade ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 10:06

Takker Balcanard men den er hjemme......

Til orientering....

Linket til den engelske udgave af SP2 er ikke godt - selvom man vælger dansk henter den stadig den engelske....

O.v.n.´s link til den danske virkede....

Man kan faktisk lave en form for repair med en rescuecd, men men men.....
Det den gør er at lægge XP ind igen og omdøbe den gamle....

Så resultatet blev....

ALT der skulle gemmes blev gemt på extern harddisk...
NYinstallation incl. ny partitionering - forløb smertefrit - SP" installeret fra CDen (downloaden) så nu mangler kun opdateringen og indlægning af filer og programmer igen.....

Foreløbig tak til alle - jeg lader lige spørgsmålet stå til den ewr HELT færdig.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-07 13:36

Du må se at få din egen cd med XP incl SP2 inden næste gang: http://www.dailyrush.dk/hardware/features/guides/871/ nu har du SP2 så det er bare at gå igang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 15:02

Tror desværre ikke det går når det er en rescueCD....

Meeeen - nu har jeg jo SP2 på CD

Gik jeg gemmerne rigtigt efter tror jeg såmænd også den ligger et sted i rodet....
Jeg husker da jeg i tidernes morgen fik en tilsendt fra MS....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-07 03:31

Vi roder ca. lige meget jeg har også den blå skive med SP2, men kunne ikke finde den sidst Windows blev opfrisket, og hentede den fra Windows update

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 19:30

Tak for svaret o.v.n..

Du render med "sejrer" da dit link til SP2 var det eneste jeg kunne få til at virke.....

ALT kører nu perfekt - skøøøøøønnnntttt

Tak allesammen for jeres hjælp.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-08-07 19:51

Godt du fik det til virke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-07 22:49

Selv tak godt du blev kørende igen God weekend