/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ladyshaver ctr. "mandeshaver"
Fra : Ysseven
Vist : 2436 gange
50 point
Dato : 13-08-07 22:26

Hvad er forskellen på en ladyshaver og en "almindelig" barbermaskine til mænd - udover farven?

Jeg ville gerne skifte skraber og skum ud med en elektrisk model - og undrer mig over, hvor den store forskel skulle være, hvis man ellers kigger på barbermaskiner med samme skærehoved (eller hvad det nu hedder!) og ser bort fra dem med 3 dimser, der kører i hver sin retning m.v.

Findes der en reel forskel? Og hvad er fidusen ved at hullerne i "beskyttelsesgitteret" er forskellig store på forskellige typer maskiner? Er det bedst med store eller små huller?

Skal jo snart på ferie og har brug for at mine blege ben i det mindste er glatte...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 22:46

Citat
Hvad er forskellen på en ladyshaver og en "almindelig" barbermaskine til mænd - udover farven?

Ingen....

Citat
Og hvad er fidusen ved at hullerne i "beskyttelsesgitteret" er forskellig store på forskellige typer maskiner? Er det bedst med store eller små huller?

Det er forskelligt hvad "folk" bedst tåler.....

Reelt er "kun" 2 slags...

Philips med ROTERENDE skæf... og BRAUN med VIBRERENDE skær....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 22:49

Nu er mænds skæg nok mere hårdfør end quinders ben.....

Så små "huller" er nok at foretrække for quinder....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-07 22:51

Det er altså ikke helt rigtigt Refi. Braun påstår, at de ulige huller er for at fange de forskellie slags skæg man er udstyret med. F.eks er skægget på halsen af en anden natur en det på kinderne. Så skulle de forskellige hultype være egnet til at rette dem ud på halsen.... Sir Braun LOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 22:54

Ja ja klumme - det er vel også det jeg skriver

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-07 22:55

Nå okay LOOL Fattede jeg bare ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 22:59

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-08-07 23:00

Forskellen er ens, det er bare farven der har en anden lyd

Go' ferie

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-07 23:05

Og så vil MÆND ikke barbere sig med lyserøde "dimser"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 23:06

Den skal jo tømmes 4 gange undervejs.....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-08-07 23:12

Tja... Jeres svar lyder som min mands bemærkning: Der er farven til forskel.

Er der så nogen gode der har gode erfaringer med en bestemt maskine til quindeben...?

Tråden må jo ha' en ende før eller siden!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 23:17

Den kan du KUN selv lave.....

Men er det med roterende skær er det såmænd underordnet.....( de dyreste er nok lidt skarpere end de billige)

Nogen tåler ikke det vibrerende skær (af mænd) det giver rød hud.....

Om det også gælder quindeben aner jeg ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-07 23:58

DU køber da en flot ragekniv, med en læderstrimmel til. Og så et godt fed stk. lanolinsæbe, og en barberkost. Hvis du kan lade være at ryste på hånden, så får du de smukkeste hårløse ben. Ryster du på hånden, tjaeee så ligner du noget, som katten har slæbt med ind

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-08-07 09:04

Nogle ladyshavere er rdårligt udført med for ringe holdbarhed til daglig mandebarbering. Ellers er det det samme.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 14-08-07 10:27

Hej!!

Jeg kan kun anbefale dig at købe en mande-shaver...
Jeg skifter lidt mellem at bruge skraber og maskine, har selv et par lady-shavere, men de ér altså ikke lige så gode som herre-shavere... Kan jeg komme til det stjæler jeg kærestens maskine og får fine ben:)
Til gengæld har han det med at stjæle min, men den tager det altså ikke het så tæt på huden...
Men ellers vil jeg altså anbefale dig at epilere benene, det gør pisse ondt, men syns faktisk det er det værd....
Og køb en af ordentlig kvalitet fra starten, det kan altså godt betale sig.
Jeg kan evt anbefale at købe en af de selvrensende...

Held og Lykke:)

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 10:33

Citat
Kan jeg komme til det stjæler jeg kærestens maskine og får fine ben:)

Det gør man IKKE...

En del mandeshavere har også den fordel at de har en hårtrimmer - den er god til det GROVE

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 14-08-07 12:31

--> idaw: Hvad er din kærestes maskine for'n én...?

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 15-08-07 23:07

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 08:51

Selv tak.....