/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Erfaring med Zakynthos...?
Fra : Ysseven
Vist : 981 gange
70 point
Dato : 13-08-07 22:05

Hejsa!

Nu hvor mange er kommet hjem fra ferie: Har nogen af jer været på Zakynthos (helst Argassi) og er pjattet med at dele ud af oplevelserne?

Jeg har tidligere efterlyst dansesteder (ikke diskoteker!), men modtager også gerne andre gode råd og idéer...

Vi skal afsted om en uge, så det må gerne være inden da. Tråden vil være åben indtil afrejse og ved gode svar stiger pointene!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-09-07 22:15

Nå - ingen reaktioner...!?

Vi var afsted og det var en skøøøøn ø, som vi vil besøge igen. Men vores rejse var desværre præget af, at vi hele tiden kunne holde øje med branden på fastlandet.

Vi overværede en af årets største dage (hvis ikke den største) den 24. august, da de bar den hellige Dennis gennem byen i den største parade, som jeg endnu har oplevet. Det var hele rejsen værd - ikke mindst sammen med oplevelsen af den havskildpadde, som jeg faktisk tog derned for at se!

Måske dukker tråden op i andet sammenhæng, og så kan nogen få lidt glæde af den alligevel...!?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 70 point
Dato : 21-10-07 22:24

Så var i vel oppe på toppen og kigge ud over Zakynthos by.
Vi var lidt længere oppe i bugten, nemlig Corfu.
Hvor bliver man altså fed af at spise al den dejlige Græske mad.
Vi går dog 3-4 timer hver dag, men det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-10-07 07:11

Kender det godt...

Vi har været på Korfu 3 gange - og skal da også derhen igen. På skift med Zakynthos!

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 22-10-07 07:12

Tak for svaret e.c.

Ja. Det var vi! Og vi så også byens helgen blive båret rundt i ceremoni. Overvældende!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 10:47

""byens helgen blive båret rundt i ceremoni"" > ork det er ikke noget.
På Malta var en af vores venners søn med til at bære den store madonnafigur som står i verdens næststørste kuppelkirke (den største er i Rom).
I øvrigt tog vi fusen på kirketjeneren ved indgangen.
Mænd og kvinder må ikke vise for mange bare pletter og man skal derfor dække sig til, men det havde vi alle taget højde for og stillede os op uden for kirken og trak i lange bukser og langærmede bluser (35 gr.)