/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom efter start
Fra : o.v.n.
Vist : 673 gange
200 point
Dato : 12-08-07 12:55

Når jeg starter min bærbare computer, indlæses Windows, sikkerhedsprogrammer med mere ret hurtig, med en genvejstast aktiverer jeg trådløs netværk, og så stopper den, der 3-4 minutter før jeg kan gøre noget som helst, kan ikke få Joblisten frem, kan ikke klikke på Start (jo det kan jeg godt, men der sker ikke noget) kan ikke starte programmer med genvejstaster, når så "opvarmningen" er ovre, springer alle de ting frem som jeg har forsøgt, browser, e-mail, jobliste, alt på en gang og computeren er herefter lynhurtig at bruge, hvad sker der i "opvarmnings" fasen som gør at jeg ikke kan bruge den lille computer, jeg bruger Windows XP home, både Windows og alle drivere er opdaterede, problemet er kommet efter at jeg genistalerede med Application & Support Disc, et Ghost værktøj som fulgte med da jeg købte og gendannede computeren som den var ved købet

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-08-07 13:08

du har selvfølgelig checket hvilke programmer der starter op sammen med XP ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 13:13

Ja jeg har checket og fjernet dem som ikke er nødvendige, fik også fjernet fn.exe men det var ikke så godt, den skal starte før jeg kan bruge genvejstaster

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-08-07 13:45

lost (og jeg hader de sa.... recovery-cd's der genskaber hele installationen, som den var på købstidspunktet)
Har du ikke en "ren" WinXP-cd ?

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 210 point
Dato : 12-08-07 13:54

Det er ikke dine sikkerhedsprogrammer, der opdaterer automatisk?

Når min pc starter op, så kan jeg ikke bruge den til ret meget de første minutter, fordi BullGuard opdaterer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-07 13:57

altså - tingene skal jo lige have lov at indlæse - overvejet en ganske almindelig oprydning og vedligeholdelse ??? (klikke man før tingene er på plads er det jo rimelig forståeligt med den måde din pc reagerer på
Lav kaffe mens den starter op

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 12-08-07 14:01

den bruger cpu'en til at finde og konfigurere dit trådløse netværk,åben joblisten før du starter dit trådløse netværk så kan du se den ryger op på 100% i processor forbrug

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 16:12

Jeg vil se på forslagene, oprydning mener jeg er nok ca. en gang om ugen, det med at se efter cpu forbrug mens det trådløse indlæses skal prøves, miritdk den med kaffen fik jeg faktisk selv point for engang

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 12-08-07 17:18

Brug ccleaner.com engang imellem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-07 20:34

Citat
miritdk den med kaffen fik jeg faktisk selv point for engang
.... jo men under normale omstændigheder synes jeg egentlig det er en typisk "mandeting" at sidde og klikke og jamre fordi når ma n nu HAR startet op så skal det også virke - egentlig ret tåbeligt

Jeg observerer også at mænd sidder klistret til skærmen under updateringer fra ms for eks - som om puteren ville gå stærkere eller istå hvis de ikke holdt øje med det

Birgitta burde næsten have haft point her med det samme - for står dit antivirus til at opdatere eller scanne - især det sidste - opstart kan der jo nemt gå lidt tid - visse firewalls tager også en krig at få indlæst .

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-08-07 20:58

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-07 21:01

øøøøøøøj sikke fine bisser du har birgitta - har du selv købt dem ???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-08-07 21:22

Ikke tale om tænder... Jeg har lige mistet en....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 21:23

Måske er det damens egne bisser jeg sidder faktisk sjældent og stirrer på skærmen under opstart jeg har for kort startet den lille, og for en gangs skyld sad jeg og observerede, startede Joblisten og trykkede på knappen til det trådløse netværk, cpu røg kortvarig op på 30-40, gik så ned på 2, klikkede på Outlook Express, cpu røg op på 100 nogle få sekunder, gik igen ned 2-3, klikkede på Firefox, cpu gik igen på 100 få sekunder og igen ned på 2-3, efter 2 minutter meldte Bullguard at den var opdateret, men der gik yderligere 3 minutter og 20 sekunder før Firefox og Outlook Express startede samtidig, i al den tid lå cpu på max 5, jeg fatter ikke hvad der sker i mellemtiden, jeg venter lidt endnu, om der kommer bedre forslag, lige nu står Birgitta til point (og det er ikke for tandpasta smilet )

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-07 00:45

Tak for svaret Birgitta. jeg bruger også Bullguard men den er færdig med opdateringen, længe før computeren er færdig med den søvnige opstart, bare mystisk at det er kommet efter gendannelsen, før var den hurtig og klar på no time, du får hele bundtet af stjerner, det er vel stjerneskudsnat nu

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-07 13:23

Uh, hvor fint med alle de stjerner. Tak for dem!
Så behøver jeg ikke at stå op i nat.

Min BullGuard har det med at sætte det lille skilt på med "BullGuard er opdateret" for tidligt, -I hvert fald går der lige nogle sekunder efter skiltet, før jeg kan arbejde videre.

Compuserne ER jo nogle primadonnaer. Vi skal ikke tro, at VI kan fortælle dem, hvornår og hvordan de skal arbejde..
Det er klogest at holde sig på god fod med dem.
Husk ros! --Og så lav da lige den kaffe mens pusen starter op...

Men det lyder unægteligt, som om DIN har flere nykker end MIN..