/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fra Vista til XP
Fra : akle
Vist : 1310 gange
100 point
Dato : 10-08-07 08:22

Hvordan flytter man hele mapper i Vista's MAIL over til XP's OE6. Jeg bruger et eksternt HDD til flytningen.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 10-08-07 10:12

Snakker vi Om outlook her? så skal du oprette en privat mappe...(slags arkiv) flytte alle dine mails fra indbakke....

eksportere denne mail arkiv som fil...og så impotere den igen i xp.

link til at se hvordan

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA100758021030.aspx?pid=CH100788841030

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-08-07 10:49

Det drejer sig om en pc med Vista styreprogram, hverved det nye Microsofts mailprogram MAIL er installeret. Det er mine personlige mapper i MAIL, som jeg vil have flyttet til en anden pc med styreprogrammet Outlook Express 6.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-08-07 10:51

Rettelse: ... der skulle stå med styreprogrammet XP hvor der er installeret mailprogrammet OE6.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 10-08-07 12:12

Du kan ikke bruge mapperne fra Mail i XP. Den kender dem ikke. Den nemmeste måde vil være at eksportere alt hvad du kan fra Mail over i Outlook 2007. Både meddelelser og adressekartotek og konto. Outlook gemmer alt i en .pst fil. Den skal du gemme på din eksterne harddisk.

Når du har installeret XP installerer du Outlook igen. Og starter den op. Du skal ikke gennemføre guiden for at oprette en konto. Luk Outlook igen. Kopier derefter pst filen fra den eksterne harddisk til computeren og overskriv derved, den der er der i forvejen. Åben Outlook og se, om alt er kommet ind.

Nu kan du starte Outlook Express og importere fra Outlook. Adressekartoteket kan du dog ikke importere. Men du kan sende dine kontakters vcards til dig selv og derved få dem ind på den måde.

Ovennævnte metode er meget omstændelig. Men det er den, jeg selv har benyttet mig af. Og jeg har endnu ikke fundet en, der er bedre. Hvis du ikke har Officepakken 2007, kan du hente en prøveversion her: http://office.microsoft.com/da-dk/products/HA101741481030.aspx

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-08-07 13:42

'Moneypenny'
Det er noget jeg ikke forstår. Du snakker om Outlook, - jeg mener ikke MAIL er lig med Outlook?! Postprogrammet i styresystemet Vista hedder nemlig MAIL slet og ret. Jeg har ikke mailprogrammet Outlook, og jeg snakker ikke om een, men om 2 forskellige pc'er. Den ene er nykøbt og skal returneres, derfor vil jeg overføre min post til den anden pc, som er har styresystemet XP og dette, lidt mindre mailprogram Outloook Express version 6. Jeg er ikke interesseret i at af- eller geninstallere noget som helst, - kun flytte mine indkomne beskeder fra programmet MAIL. Adressekarotek og alt andet er ligegyldigt, for dét har jeg på den anden pc med XP.
Det er noget med at mapper med mail fra MAIL i Vista skal konverteres før XP og OE6 kan læse det korrekt. (Jeg har læst om det et eller andet sted, men kan ikke huske hvor, desværre)!
Jeg kan sagtens flytte/overføre én mail ad gangen, men ønsker at overøre hele mapper ad gangen, hvis jeg lægger alt det ønskelige ind i et par private mapper og så eksporterer?
MVH Akle

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 10-08-07 14:57

Du kan ikke overføre mapperne fra Windows Mail til Outlook Express.

Men du kan installere Office 2007 på Vista maskinen og overføre alle mails fra Windows Mail til Outlook på den Vista maskine (Outlook er en del af Officepakken og skal ikke forveksles med Outlook Express, som er et helt andet mailprogram). Derefter kan du gemme postfilen fra Outlook på din eksterne harddisk.

På din XP maskine installerer du Office 2007. Og kopierer den tidligere gemte postfil ind på plads. Nu kan Outlook Express importere dine mails fra Outlook.

Denne måde er også en konvertering. Du bruger Outlook til at konvertere med. Det er den eneste måde, jeg har været i stand til at gøre det på. Jeg har brugt Vista i over et år, men kører pga. et grafikkortsproblem for tiden XP

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-08-07 15:30

Ja, det er nu "Tværet ind med teskeer". Var bare bange for vi snakkede lidt forbi hinanden.
På denne maskine (med Vista) er der installeret en 60 dages prøveversion på Microsoft Office 2007 Home and Student. Hvor finder jeg så Office mail dér? ... eller skal jeg indsætte mine mailsmapper som et dokument? På den anden maskine (med XP) har jeg Office 2000, er den for gammel? Hvis ikke... kan jeg så installere Office 2007 (prøveversion) uden at ødelægge den gamle version? Ja, sikkert nogle dumme spørgsmål, men jeg bliver forhåbentlig lidt klogere med tiden.
Lad mig lige høre hvad du mener om dette, inden jeg går i gang med din "opskrift".
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-07 19:38

I startmenuen under "Microsoft Office" finder du Outlook. Jeg kan bare ikke huske, om du skal starte Outlook og importere fra Windows Mail. Eller om du skal starte Windows Mail og eksportere til Outlook.

Filen, du skal have fat i, hedder forøvrigt outlook.pst, og du finder den i Vista i c:\bruger\brugernavn\Appdata\Local\Microsoft\Outlook. Du skal være opmærksom på, at indstille Vista til at vise skjulte filer og mapper(gøres i kontrolpanel>mappeindstillinger>Vis>Vis skjulte filer og mapper). I XP er den placeret i C:\Documents and Settings\brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook. Også her skal du slå "Vis skjulte mapper og filer" til.

Din Office 2000 er for gammel til at læse pst-filen. Men jeg er ikke helt klar over, om begge Officepakker kan eksistere side og side. Det kunne de før i tiden med de tidligere versioner.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-08-07 21:15

Aller først undskyld, jeg kom til at skrive Office mail i stedet for Outlook mail.

Jeg fandt ingen Outlook i denne pc, måske fordi softwaren er en OEM-version? eller Student-version?

Den anden pc har ingen Outlook, men under alle omstændigheder er jeg lige vidt.

findes der andre løsninger???

MVH Akle

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 10-08-07 22:34

Hvis du henter en prøveversion af Office Standard 2007, får du en Outlook med. Som du selv har fundet ud af, har Home And Student versionen ingen Outlook.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-08-07 00:29

Tak for hjælpen 'Moneypenny'!
Vil prøve din løsning i næste uge, da jeg ikke er hjemme i nogle dage nu.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 11-08-07 00:33

Tak for svaret 'Moneypenny'. Prøver din løsning i næste uge, er ikke hjemme i nogle dage.
MVH Akle