/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
G+ROUTER?????
Fra : return
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 07-08-07 06:05

nogen der ved hvad det betyder har en BELKIN G+ROUTER WIRELESS :er det en ganske alm router eller er det andet nu hvor der også står G+ROUTER
og lige til sidst er det en ok router ,håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-08-07 09:00

Kender den ikke.

Iflg producentens spec's http://kortlink.dk/44sy lyder det som om den væsentligste grund til 'plus' er en påstået 35% højere hastighed end 802.11g - men stadig brugbar i et 'mixed mode' (b/g) miljø. Mixed Mode er iøvrigt vel fint nok at ha, hvis du har mange forskellige ældre computere der skal tilsluttes. Rækkevidden skulle også være noget bedre end gennemsnittet - se anmeldelsen på http://kortlink.dk/44sz og prisen ca 600 kr er også lidt over gennemsnittet.

Belkin har jo været på markedet et stykke tid uden at jeg personligt har mødt deres produkter, men jeg husker hverken at have hørt noget positivt eller noget negativt, så det er vel OK at købe den, bare du ikke tror du får 'state of the art'.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-08-07 09:49

Belkins forskellige router produkter:

http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?Section_Id=204037

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 07-08-07 22:24

Uanset hvilken hastighed din router kan opnå, så vil du altid være begrænset af den netforbindelse du har hos din ISP.
Hvad hjælper det at din router måske kan køre med 100 Mbit, hvis din forbindelse ud på nettet kun er på fx. 2 eller 4 Mbit (Det er som at køre en Jaguar på en markvej).
Din trådløs forbindelse vil altid (hvis den køre auto) tilpasse sig den aktuelle forbindelsesforhold, og det vil også være den svageste forbindelse der sætter den fælles hastighed på det trådløse netværk.
Endvidere er der andre faktorer der spiller ind i forholdet. Det er alt det andet udstyr der benytter de samme frekvensbånd, som trådløs overvågningskamera, microovne og visse typer af trådløse telefoner, som arbejder på 2,4 GHz.
Tro mig jeg slås selv med alle disse enheder, som kan forstyre signalet til netværket.

Desværre er der ikke nogen international aftale om at fordele frekvenserne på dette frekvensbånd, så det virker nærmest som et skraldekassebånd, hvor ikke vigtig offentlig signaler er henvist til.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 08-08-07 05:42

Tak for svaret severino.