/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
flere kopier i et hug
Fra : lham
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 05-08-07 18:31

Hvis jeg feks skal sende en mail og vil have et afsnit fra eks. et word dokumwent med kan jeg jo kopiere og sætte ind , men hvis jeg vil have flere afsnit fra forskellige dokumenter med i mailen er det kun den sidste jeg kopierer der kommer med . Jeg kan selvfølgelig lægge dem over i et midlertidigt dokument og så hente dem derfra, men det må kunne gøres smartere-altså stakke flere i udklipsholderen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 18:39

Word 2000 (men passer sikkert til senere udgaver)

H-klik på værktøjslinien > klik på udklipsholder > som gemmer flere udklip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 18:40

I word udklipsholder kan du gemme flere ting og sætte ind i word....

Men i SYSTEMETS udklipsholder er det KUN det sidste der bliver gemt.....

Så du skal via et worddokument

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-07 22:47

Det er da muligt at sætte kursoren sidst/bagerst i det indsatte, og så sætte det nyeste udklip ind her.
Men du kan også få utallige gratis småprogrammer, der giver dig flere udklip samtidig i din windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-08-07 08:47

pallebhansen
du skulle vel ikke lige have et par links til de der gratis småprogrammer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 10:55

http://www.download.dk/index.asp?Kat=kontor&SubKat=udklipsholdere

Men i princippet kan du lige så godt bruge et stykke wordpapir, og tage det derfra til slut.....

Der er ingen grund til at installere noget extra....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-07 15:32

Ja, feks. et gratis godt program fra refi`s link:
ClipCache Plus 2.9
http://www.download.dk/index.asp?Kat=kontor&subkat=udklipsholdere&prog=770&program=ClipCache%20Plus

Men jeg bruger selv bare notesblok, som følger med Windows
Start/alle programmer/tilbehør/notesblok
Så har jeg lagt en genvej til notesblok over i menuen start, oppe for oven, så har jeg den altid ved hånden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-08-07 18:25

pallebhansen

prøvede at installere clip cache plus-kan godt installeres men vil slet ikke køre , men det værste den vil ikke slettes ved hjælp af "tilføj fjern programmer " hver gang jeg prøver starter der åbenbart noget jeg skal stoppe før jeg kan slette ( hunden der løber rundt efter sin egen hale )-hvad gør jeg ?
jeg er ikke glad for at have programmer liggende på min pc som jeg ikke vil have. Indtil jeg har fået styr på det her nøjes jeg med et alm word dok som stedet hvor jeg temporært gemmer klip

HJÆP MIG MED AT FÅ FJERNET SKIDTET

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 18:29

Genstart din komputer og fjern det som det første....

Det er netop fordi det lægger sig i hukommelsen og til stadighed er åbent....

Lad være med at installere noget og brug et worddokument ellet notepaddokument i stedet - det gør nøjagtig det samme...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-07 19:32

Programmet ligger nok nede ved uret, og kan bruges derfra, men hvis du vil slette det skal det nok lukkes med et højreklik og exit eller lign.
Ellers må du holde F8 ned ved opstart og gå i fejlsikker tilstand, så kan programmet fjernes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-08-07 07:13

pallebhansen
hvad mener du med det "ligger nede ved uret" ? Fejlsikret tilstand-sådan noget har jeg ikke prøvet før hvis jeg gør det hvordan kommer jeg så 100% sikkert tilbage til alm drift igen ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-08-07 07:48

refi
det der med at genstarte og så fjerne som det første virker ikke -PC siger stadig at clip chace plus har gang i noget ( kan dog ikke ses i jobliste-som jo er tom efter genstart ) hva så ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 10:42

Så starter du programmet og lukker det der (et hak et eller andet sted)....

Se lige om det ligger i dit startbibliotek.....

Ellers lad det være - det generer jo ikke......

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 20-08-07 06:56

I Kør skriv msconfig
Vælg fanebladet start > fjern fluebenet i cipchase > genstart > fjren programmet via tilføj fjern

/Rex