/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB disk ses ikke i Stifinder
Fra : Divser
Vist : 1210 gange
400 point
Dato : 04-08-07 23:54

Jeg har et USB diskdrev, som tidligere har fungeret fint, men nu ikke får tildelt et drevbogstav i Stifinder. Under enhedshåndtering kan jeg se, at diskdrevet registreres af Windows XP og under Computeradministration/Diskhåndtering står USB diskdrevet som "Disk 1 - Ikke-allokeret". Hvad skal jeg gøre, for at få diskdrevet allokeret?

Mvh
Divser

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 00:03

Et drev der ikke er alokeret har ingen partition og kan derfor ikke formateres.
H-klik på denne comp og vælg adminidtration
og vælg så diskhåndtering.
Nede til højre kan du se dit drev.
H-klik i det grå område hvor der står DISK 1 (dit C: drev er DISK 0)
vælg evt > skift til dynamisk drev
eller i det ualokerede område > opret en partition.

Har du data på det drev som du skal bruge.........

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-08-07 07:40

hvis du har data liggende på dit usb stik/drev som du skal bruge må du ikke begynde at alokere eller formatere da du så mister dem

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 05-08-07 10:43

Détte er ikke en teknisk løsning, men prøv en anden USB-port.
Det plejer at hjælpe hos mig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 11:47

Du har vel ikke tidligere hevet usb stikket for tidligt ud før den har været helt færdig med at skrive/læse til disken. Det kan desværre godt gøre den ulæselig eller i værste fald beskadige den. Under Diskhåndtering, hvad for filsystem står der til den eller er der ingen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 16:18

Ved ikke om det hjælper dig, men prøv at starte/genstarte computeren med stikket i

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 05-08-07 23:12

Hej allesammen

Tak for jeres gode råd.

Jeg har prøvet disken i flere usb-porte og på flere pc'ere, og fået konstateret, at partitionen på disken er gået tabt. Desværre betyder det så, som e.c nævner, at disken skal have en ny partition/formatteres, og at data derved går tabt.

Da der er data på disken, som jeg gerne vil bevare, har jeg i et andet forum set, at programmet "Recover My Files" kan være en løsning. Jeg har derfor downloaded dette program og er nu ved at finde ud af, hvor mange data, der kan reddes. Det ser ud til at tage nogen tid, at få helt klarhed over det, men jeg må nok erkende, at der ikke er nogen anden udvej.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 400 point
Dato : 05-08-07 23:48

Den her er gratis og rigtig god, men jeg har ikke forsøgt med ualloeret disk: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-07 17:25

programmet o.v.n har linket til fungerer meget godt og redder i de fleste tilfælde 100%

Godkendelse af svar
Fra : Divser

Dato : 06-08-07 21:42

Tak for svarene.

PC Inspector File Recovery har hjulpet med at redde alle de data, jeg gerne ville beholde. Jeg må herefter i gang med at partitionere/formattere harddisken igen. Jeg anser derfor linket til PC Inspector File Recovery for at være det bedste svar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-07 01:29

Tak glad for ar det lykkedes for dig at redde data, resten går vel af sig selv