/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Drilsk haddisk
Fra : 73007300
Vist : 477 gange
200 point
Dato : 03-08-07 22:35

Når jeg starter min computer, vil den køre diskkontrol på mit D-drev, og når jeg går ind på D-drevet via en sti i et program kommer der jævnligt blå skærm, med en masse forklaringer om hardware- og softwarefejl. Derefter kan jeg kun genstarte. D-drevet er en ekstra harddisk, og jeg har mistanke til at den er ved at være kaput. Er det rigtigt, eller kan der være andet galt?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 03-08-07 22:44

du skal bare ryste den, så bliver den normal igen.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 03-08-07 23:04

Lad den dog køre den diskkontrol. Det lyder til en BAD SECTOR på din harddisk. Det er en hardwarefejl som rettes ved at køre en diskkontrol, som mærker den 'dårlige' sektor af, således den ikke igen kommer i brug med 'blå skærm' til følge.

1.) Gå i fejlsikret tilstand (..Genstart og tryk F8 gentagne gange FØR windows starter.)

2.) Gå i stifinder.

3.) Højreklik på drevet d: -> Vælg i menuen nederst; 'Egenskaber' -> vælg fanen 'Funktioner' -> under afsnittet 'Status for fejlsøgning' vælger du [Undersøg nu..]

Det ta'r tid !!!

Genstart normalt.

Hent, installér og kør; TweakNow Regcleaner Std. : http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Genstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 23:33

HDD Heath er en lille gratis program, som kan komme med oplysninger om dine harddisk, temperatur kontrol med alarm og harddisken helbredstilstand blandt andet, kommer der for mange alarmer fra den, og viser Healt fanebladet at der er noget i vejen med disken, så må du se at få sikkerheds kopieret indholdet og ud at købe en ny, hent HDD Healt her: http://www.panterasoft.com/index.html?source=hddh_shortcut den er længere nede på siden end Flash File Recovery

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 04-08-07 13:03

Hej Flash
Plejer du at blive normal når du bliver rystet.

Godkendelse af svar
Fra : 73007300

Dato : 04-08-07 13:03

Tak for svaret molokyle.