/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
husmandsråd mod myggeplage
Fra : snaken
Vist : 4339 gange
50 point
Dato : 29-07-07 01:14

Vi sover med åbne vinduer om natten men er træt af at vågne op om morgenen med 7-8 myggestik. Udover at kunne sætte et fluenet op i vinduet, har I et nemmere og mere simpelt husmandsråd som kan holde dem på afstand. Jeg tænke måske på hvidløg eller lignende?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-07 01:56

Vi bor et meget myggeplaget sted og har mange års erfaring.

Det eneste som effektivt holder myg væk er myggenet, og den slags myggeolie/balsam, som ikke mere kan købes i danmark. Du kan få det i Sverige. Der er flere mærker, et af dem er Jungle Oil.

Det bruger vi til ude aftener.

Indendøre er vi ikke meget for overdreven giftig kemi , og bruger i stedet elektriske insektfangere. Det er typen med UV rør og højspændingsafsvidning af bæsterne. Den tager ikke kun myg.

Citronella, og diverse duftlys er myg næsten ligeglade med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-07 08:17

et gammelt råd er hyld - hyldebladene kan gnides på huden - eller blot nogle grene i en vase - myggene kan ikke fordrage dem (godt afprøvet her - indtil hylden måtte væk)

Prøv at finde en hyld en aften og læg mærke til at myggene faktisk slet ikke komme i nærheden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-07-07 08:38

Køb sadan et apparat her. Den er meget effektiv.
http://www.el-forretningen.dk/shop/insektdraeber-professionel-3122p.html

Accepteret svar
Fra : join

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-07 08:49

Hej med dig..

Jeg er helt enig med transor.

Med hensyn til myggenet ... Saa har vi ovenikoebet myggenet til sengene, ligesom i troperne. (Det ligner hvid tyld med en hula hopring der haenger i loftet over sengen) Saa kan baesterne svirre det de gidder udenfor nettet. Nettet kan koebes i stoerre supermarkeder afhaengig af tilbud etc. til ca 70 til 100 kr.

Hvis du ER blevet stukket kan jeg anbefale kloestillened middel: Xylocain 2 procent tube med 30 g gel haandkoeb fra apoteket til ca. kr. 50. Som sagt er det kun kloestillende (udtales: sylokain), men saa kan man slippe for at kradse sig til saar og blod. Virker lindrende efter faa minutter.

Xylocain findes ogsaa som salve, men den vil jeg fraraade at bruge, da du let overfoerer fedtpletter til toej og moebler. Gel smoeres bare paa efter behov og i rigelige maengder. Saa bliver det nogenlunde til at have med at goere naar man er blevet stukket.

hilsen
join

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-07-07 10:16

Stil en tomatplante (evt. cherry tomater der ikke er så store i planten) i vindueskarmen.

Tomatplanter tilhører natskyggefamilien som indeholder nikotin, og selv insekter ved at det er noget giftigt stads

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 29-07-07 10:19

Tak for svaret join og i andre. Jeg vil prøve disse muligheder af.