/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fill-in boxe i Word
Fra : leopard
Vist : 668 gange
150 point
Dato : 26-07-07 12:39

Jeg er ved at lave et dokument i Word, der skal fungere som template for andre dokumenter. Er der nogen, der ved, hvordan man laver boxe/felter, der viser at her skal der udfyldes noget (eksempelvis <Navn>, <Adresse> etc.)?

Ligeledes vil jeg høre om det er muligt at lave instruktioner, der ikke kan ses i printet udgave af dokumentet?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-07-07 13:13

Det kommer an på, hvor avanceret, det skal være. Du kan jo for eksempel bare lave en tekstboks med en streg om, skrive Navn: og mellemrum, Gem dokumentet som template, lav en makro, der henter dokumentet frem og lav så en knap på værktøjslinien, der henter dokumentet frem og sætter curseren i det første felt.
Så er du et langt stykke ad vejen.
Jeg har ikke lige skjulte instruktioner inde på lystavlen, men jeg ville selv blot lave instruktionen i en tekstboks, skrive instruktionen med rødt, og så slette denne tekstboks lige inden jeg gemmer og printer ud. Den vil jo stadig være i templaten til næste gang.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 26-07-07 13:44

Jeg ville bruge værktøjslinien formular.

Skriv din tekst og hver gang du vil have noget udfyldt indsætter du et formularfelt. Du kan vælge om det skal være til fri-tekst, vælge fra en liste eller afkrydsning. Når du så er færdig, trykker du på hængelåsen og dokumentet er låst så det ikke kan rettes i. De eneste felter der nu kan udfyldes er formularfelterne som du har indsat.

Instruktioner mener jeg også kan lægges ind via formular værktøjslinien som noter der ikke bliver udskrevet

/Mallie

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 27-07-07 09:18

Jeg har brugt formular og kan til dels få det til at virke. Det ser fint ud i templaten, men selvom jeg har låst formularen forsvinder den når jeg skriver noget i den inde i mit dokument? I de fleste tilfælde er det ikke noget problem, for den nye tekst står der jo, men jeg bruger dokument-titlen(som er en form) til at lave en REF i footer, så titlen går igen på alle sider - og referencen forsvinder med formen. Er der evt en smartere måde at gøre dette på?