/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
FORKERT SVAR ANS..
Fra : Laika_pigen
Vist : 568 gange
48 point
Dato : 25-07-07 23:22

Du skriver de starter forfra med AA.
Det er så ikke rigtigt!!!

Citat
I Danmark genbruger politiet ikke numrene, selv om det er flere årtier siden de har været anvendt, og det nuværende system, der startede i 1966, er nu nået til bogstavet X. Herefter er der kun Z og Y tilbage, før alfabetet er opbrugt, og hvert bogstav holder i godt og vel 2 år.

Og det er så hentet fra:

http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=83727

Men hvis du mener du har ret vil jeg da gerne se eller vide hvor du har oplysningerne fra!!

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-07-07 23:29

Hmm, jeg har osse bedt om at få at vide hvor den oplysning kommer fra, da vi, her hos os, har snakket om det samme...altså...hvad nu med nummerpladerne, når alfabetet snart er opbrugt.

Så - jeg venter spændt og kigger med

Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-07-07 23:31

Nå - ud fra dit link, kan jeg se at man vælger at ændre på nummerpladernes udseende, når alfabetet er brugt op.

Det er da en smart løsning

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-07 23:32

Det kunne da være sjovt at starte forfra med numrene, altså bruge de numre der ikke har været brugt i en år række..

Så kunne man passende se en fabriksny bil med sorte emalie plader

- Anden

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 25-07-07 23:33

Ja det er også det jeg selv vil frem til, så godt dit indlæg i den anden tråd.

Mener bare at ans fik et accepteret svar som var 100% forkert. Også nu hvor jeg selv havde skrevet de rigtige facts.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-07-07 23:34
Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 25-07-07 23:37

Så modsiger tingene hinanden.....

Hvad skal man så efter hånden tro på???

Citat
Genbrug af numre
Det nuværende nummersystem løber formentlig tør for registreringsnumre i 2009. Når det sker, bliver de gamle numre genbrugt, og vi begynder forfra med AA.

Citat
I Danmark genbruger politiet ikke numrene, selv om det er flere årtier siden de har været anvendt, og det nuværende system, der startede i 1966, er nu nået til bogstavet X. Herefter er der kun Z og Y tilbage, før alfabetet er opbrugt, og hvert bogstav holder i godt og vel 2 år.

Hvem taler så sandt?????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-07-07 23:46

Din henvisning siger:

Citat
Publiceret: 03.01.2005
Sidst opdateret: 03.01.2005 af Jørgen Valentiner
.........så mon ikke det SKAT skriver, er det sidste nye ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 25-07-07 23:51

Det var da godt at du fik overskriften skrevet MED STORE BOGSTAVER.Men måske du skulle have læst dit eget link lidt bedre, for det fremgår tydeligt, at det "kun" er et forslag, som ikke er vedtaget.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 25-07-07 23:56

Så så rolig mulle. Jeg havde bare ikke set caps var nede!!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 58 point
Dato : 26-07-07 00:01

Citat
FORKERT SVAR ANS..

Bevis det !!!!!

Du kan evt. ringe til motorkontoret. Så får du det svar, der er gældende for d.d indtil et nyt forslag bliver vedtaget..

Men hvis du føler dig forbigået med point, så kan du da godt få nogle af mig.

Du skal bare sige til

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 26-07-07 00:37

jamen det står der jo, at når numrene er udløbet i 2009, så begynder de forfra......det står jo på siden allernederst.
så det er da ikke forkert svaret...det er da facs.......fra myndighederne...jeg har også både hørt set og læst det..bl.a. i tv.
der står altså at de begynder forfra og genbruger numrene......det gør der altså......
sov godt.....j.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 26-07-07 09:57

Tak for svaret ans.

Ja ja nu må vi se hvad det så bliver til. Men starter da med at beklage min fejl så....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-07 10:41

Tak Laika_pigen

Svaret stod jo også i et af de links, du sendte i den anden tråd.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/10/104418.htm?rss=true

Citat
Beholder systemet
Regeringen har også besluttet at Danmark fortsætter med systemet med to bogstaver og fem tal på nummerpladen. Når systemet inden længe er færdig med bogstavet Z begynder man simpelthen forfra med A.

vil.du

Er du nu blevet overbevist om mit svar var korrekt eller ej

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-07-07 14:40

Hej igen.

Ja selvfølgelig er jeg overbevist ans - men måske du, en anden gang, skulle gøre opmærksom på hvor du har fundet dine oplysninger? Det plejer du jo osse at gøre men i dette tilfælde var det så i en anden brugers link - det ville have været rart hvis du nu havde skrevet at der står sådan og sådan i f.eks. laika_pigens link.

jævnfør dette:

Citat
Tak Laika_pigen

Svaret stod jo også i et af de links, du sendte i den anden tråd.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/10/104418.htm?rss=true

Men under alle omstændigheder er det rart med oplysningen, den har vi ledt efter, her hos os.

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-07 15:07

Det er først i dag, jeg har læst Laika_pigens link.

Citat
det ville have været rart hvis du nu havde skrevet at der står sådan og sådan i f.eks. laika_pigens link.

Hvis du nu selv havde læst, hvad der stod i det link, så ville du ikke have været i tvivl om mit svar.

Jeg kunne huske svaret fra en tidligere tråd på kandu.