/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hamp
Fra : Zwekja
Vist : 2907 gange
200 point
Dato : 25-07-07 14:24

Hvor meget vand, skal jeg give min Cannabis sativa have, og kan evt bruge nogle former for kunstgødnin til den?

skal til at plante mine frø i morgen, de har ligget i vand i snart 5 dage, og er begyndt at spire godt :)
og nu skal jeg så have plantet dem over i en kasse hvor de kan få lov til at danne deres rodsystem.
men hvor meget vand skal de have, og hvor tit? har helt styr på lys og temperatur. Og kan evt gøde planten med f.eks. noget CO2 eller kvælstoffer?

på forhånd tak,
Zwekja!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-07 14:27

Hvis der er perioder med megen sol og slet intet regn bør du selv hjælpe til med at vande dem godt, da hamp elsker vand i vokse-perioden, men pas på ikke at vande for meget omkring rødderne da det vil få dem til at rådne, og derefter vil din plante dø. Hamp-planter som er dyrket udendørs vil ofte blive kraftigere end dem du dyrker indendørs, med mindre du bruger dyrkningslamper. Hvis du har et drivhus vil det være perfekt at plante der.

og meget mere her

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Cannabis

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 25-07-07 14:30

jeg planter dem indenfor, og jeg har dyrkningslamper.

jeg er helt med på at de kan rådne hvis de får for meget vand, så det er derfor jeg spørger hvor meget de sådan ca. skal have, og hvor tit`?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-07 14:33

Da de elsker vand i vokseperioden, men ikke kan stå i konstant vand da de så vil rådne, vil jeg bare havde dem fugtige

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 25-07-07 14:36

Fra mit link

Fælles for både indendørs og udendørs dyrkning er at det vil være smart at lave et autovandings system, så dine planter altid står i fugtig jord

Godkendelse af svar
Fra : Zwekja

Dato : 25-07-07 14:41

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-07 18:32

Selv tak, og god fornøjelse