/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skraldebøtter er låst. Hvorfor
Fra : Klumme
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 24-07-07 22:58

Man tror det er løwn

Er der en behjertet sjæl, som kan forklare mig, hvorfor der er lås på skraldebøtterne i sommerhusene midtvejs mellem Thorsminde og Sdr. Nissum (i Nr. Fjand).

Render de og fylder skidt i naboens skraldebøtter, eller er der en dybere forklaring på dette fænomen, såsom skraldetyve, ræve, vagabonder......

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-07-07 23:00
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 23:01

Der findes overalt skraldespande og minekontainere med lås....

Det er ganske rigtigt for at andre ikke skal fylde dem op.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 23:02

I sommerhuse måske fordi de ikke bliver tømt om vinteren..... (selvom det ikke er nu)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:02

Ja på containere og lign. men sgu da ikke på skraldebøtter tilhørende et parcelhus.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:05

Jeg synes jeg kommer meget omkring - på Sjælland ganske vist - men jeg har da aldrig set en skraldebøtte være aflåst. Det må være noget specielt for de jyske deroppe i missionsbæltet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 23:09

Næh....

DE sker mange af de steder hvor de står så "fremmede" kan komme til dem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:10

Nå den vil jeg lige sove på. Det kan jo være der dukker en indfødt op, som kan forklare det.

Gu ved om Arne fuckingpunktum jakobsen kan forklare det - han er jo rigtig jyde hehe . Underligt forresten... har ikke set ham meget længe. Er han mon død???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:11

Ahhh du gætter bare Refi LOOL Du aner ikke en skid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 23:11
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:13

Det er vist mest møntet på etageejendomme i byerne.... tror du ikke??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 23:14

Jo da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 23:14

Men det bruges sandelig også andre steder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:16

Det skal siges, at det er en god ven til mig, som har været deroppe i en uge. Han ville ikke spørge de indfødte for ikke at virke alt for københavnsk LOOL Og så spurgte han mig, i det han troede at fordi jeg har boet 10 år i Vesthimmerland, vidste alt om dette låsehalløj. Men det gjorde jeg altså ikke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-07 23:18

Jamen har du slet ikke hørt om den meget organiserede bande The Garbagegang, der sidste år huserede i Fjand......de stjal såmænd ikke affaldet, men flyttede rundt på det, fra hus til hus, og derfor var der en mand derude, der sørgede for at der kom låse på affaldsbeholderne.......efter at hans kone en dag tog ud til sommerhuset....og i deres affaldsbeholder fandt: 2 tomme champagneflasker, en sort blonde BH, der var meget mindre end dem hun selv bruger, og 4 brugte kondomer.....d.v.s. det med låsene kom så først i stand nogen måneder efter, da han blev udskrevet efter et længerevarende hospitalsophold.........han har tilgivet konen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-07 23:19

Blander mig lige,

Jeg tror ikke i taler helt om det samme, Klumme mener du ikke at hver enkelt skraldebøtte er låst??

og Refi i dit link står

Citat
Låsesystemet betyder, at skraldemændene selv sørger for at låse op ind til affaldsbeholderen og efterfølgende låse igen. Du undgår dermed, at uvedkommende har adgang til affaldsbeholderen [B]og det område, hvor den står - eksempelvis baggården.
[/B]

Hopper lige ud af tråden igen,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:22

Jo hver enkelt er låst

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:23

Ahhh du tar knald på mig Dova LOOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 23:29

Nu var det link tilfældigvis for ordningen i Århus....

Det er da logisk at hvis spandene står indendøre låser man da kun døren.....

Men jeg har nu set det flere steder på de enkelte spande

Og nej.... jeg er IKKE skraldemand

I Tyskland bruges det meget mere end herhjemme - særlig i byområder.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 23:34

Hvorfor...... Der er sgu da ingen der render med skidtet eller hwa??

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-07-07 00:12

Forklaringen er sikkert den samme som det du finder nederst på denne side vedr. Gørlev kommune.

http://www2.mst.dk/common/Udgivramme/Frame.asp?pg=http://www2.mst.dk/udgiv/Publikationer/1999/87-7909-314-0/html/helepubl.htm

Citat
Flere grundejere valgte løsningen med opstilling af containere. Denne ordning fungerer ved, at beboerne får udleveret 1 års forbrug af sække og efterfølgende selv bringer affaldet til containeren, når sækken er fyldt. Containeren er en 600 liters glasfibercontainer med lås, hvortil de berørte grundejere har nøgle, således at andre ikke har mulighed for at aflevere affald.

http://www.ulfborg-feriehus.dk/idd66.asp

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 08:47

Citat
Der er sgu da ingen der render med skidtet eller hwa

Næh - men der er nogen der KOMMER med skidtet.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:43

Vi har da set hvorledes politiet leder efter spor i krimisager.
Netop i skraldespanden. Det er slut med det. De skal have
en ransagningskendelse for at åbne bøtten.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-07 10:36

Det er sikkert for at undgå at naboen fylder en sæk op med affald, som ikke tilhører det hus han/hun bor i.

Mange af de huse i det område er jo til udlejning. Så er det jo ikke sjovt at komme til et hus, hvor skraldebøtten er mere end ½ fuld, og der er 4 dage til næste tømning. Så kan fristelsen jo for nogle blive for stor, da affald placeret ved siden af "skraldebøtten" ikke bliver medtaget.

Citat
I de fleste områder er der opstillet affaldscontainere ved huset, som er forsynet med en nøgle der enten udleveres sammen med husnøglen eller hænger i huset.

Affaldsafhentningen planlægges af renovatøren, og De kan ikke forvente, at ankomme til en tom container. Affaldet bliver hentet ved huset og renovatøren har nøgle til alle containere. Vær venligst opmærksom på at renovatøren kun medtager det affald der er i containeren og ikke det affald der eventuelt står ved siden af en fyldt container eller ligger på grunden.

http://www.ulfborg-feriehus.dk/idd66.asp

http://www.ulfborg-feriehus.dk/idd39.asp

Men så fandt jeg ud af hvor Nr. Fjand ligger. Troede først det var en joke

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 25-07-07 10:46

Tak for svaret ans. JOKE.... tror du jeg joker om så alvorligt et emne

Bortset fra det, så er det nok rigtigt som du skriver / citerer. Vil lade det gå videre, så vedkommende kan få noget søvn. Har ikke sovet siden det blev opdaget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-07 11:03

Så må din ven jo trænge til søvn.

Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:09

Jeg kan se du ikke tror på os "klumme"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-07-07 11:17

Ja mon ikke..... Ans.

Refi.. Du skal da bare gøre mig ked af det. SNØFFFT - Jeg tror på¨ALLE.......næsten da, men Kandus rådne pointsystem tillader jo ikke at man deler rovet ud til flere, så een skal jo vælges. .

Ville ellers være fedt at sætte 100 point på højkant, og hvis der så var 100 "svarere"... give dem 1 point hver. LOOL Så går tiden da osse med det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:23

Næh - nej....

Der tager du fejl....

Man skulle kunne godkende et svar men give point til hvem man lyster.....

Det er jo pointsystemet der er råddent.....

Tænk nu på al den "musestrøm" en evt. anden bruger skal bruge for at se et svar HELT NEDE I BUNDEN - når det står foroven

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-07-07 11:28

For ikke at tale om de "løsepenge" man skal betale, for at se et til tider fuldkommen hjernedødt svar

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 11:32

Citat
for at se et til tider fuldkommen hjernedødt svar

Skyldes til tider manglende fantasi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:40

Det er trods alt mere sikkert at få et billigt grin her end på youtube