/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning.
Fra : maj_britt
Vist : 1861 gange
100 point
Dato : 24-07-07 15:42

Gevninge, Voldborg, Roskilde.....1814-1850.

Opslag 12, første deng, Jens Christian Chabert, uægte.

Jeg kan ikke læse de kragetæer, hvem kan?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 16:29

Kun foreløbigt udkast og kun med de allerstørste forbehold - her skal der botaniseres i andre tekster:

1830 d. 21 Februari ______
Jens Christian Chabert uægte
d. 28 Februari 1830 i Kirken
Mødre Mallene Jensdatter i Hussindsidder Hans Larsens og Christen? Christensens Aarsopgørelser udlagde ___ ___ ___ ___ i afvigte Sommer opholdt sig hos Gdmd Jacob Jensens? Enke i Lejre.
Fadder Jørgen Pedersen Indsidder ___ ___ Mark i Gjevninge bye
Moders Johanne Nielsdatter
[FADDERE]
Huusmand Lars Larsens Kone bar Barnet. Faddere: Niels? Bager?, Lars Larsen, Christian Mattiisen?, Christen Christensen, Hans Larsen

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 16:33

Jeg tror umiddelbart at Malene Jensdatters titel skal være Madam. De første drejer sig om udlægning af barnefaderen og sognets forsørgelsesansvar.

barnets far må være Jørgen Pedersen
barnets mor må være Johanne Nielsdatter.

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-07 16:39

REETTELSE
SLudder og vrøvl. Jørgen Pedersen og Johanne Nielsdatter hører med til den efterfølgende indførsel:

1830 d. 21 Februari ______
Jens Christian Chabert uægte
d. 28 Februari 1830 i Kirken
Moder Mallene Jensdatter i Hussindsidder Hans Larsens og Christen? Christensens Aarsopgørelser udlagde ___ Chabert der afvigte Sommer opholdt sig hos Gdmd Jacob Jensens? Enke i Lejre.

[FADDERE]
Huusmand Lars Larsens Kone bar Barnet. Faddere: Niels? Bager?, Lars Larsen, Christian Mattiisen?, Christen Christensen, Hans Larsen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-07-07 16:55

Han bliver konfirmeret på opslag 60, og det giver ikke faders navn.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-07-07 16:59

Google er nu en god ven:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,336613,336642#msg-336642

Jeg skal vist lige redde nogle tråde ud der.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 16:59

Men, faderen er jo den nævnte Chabert som sidste sommer opholdt sig hos den omtalte Gårdmand Jacob Jensens? Enke i Lejre.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 17:03

udlagde som Barnets Fader en Chabert der afvigte Sommer opholdt sig hos Gdmd Jacob Jensens? Enke i Lejre.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 17:06

Ja, det ser ud som om du har fat i en rigtig ende med ham Scaper/Chabert på dit DIS link.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-07-07 17:09

Et fornavn på den fader?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 17:12

Mattiisen? skal måske istedet være Vittussen

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 17:29

Jamen, der står jo ikke noget fornavn. Der står blot en Chabert eller lignende og ikke et fornavn.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-07-07 18:00

Prøv at se farvelægningen her:

http://praeceptor.5gbfree.com/chabert.html

jeg har tilladt mig at tilføje den af a B'ets buer der manglede for at tydeliggøre det.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 24-07-07 19:26

Tak for svaret præceptor.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 25-07-07 04:01

Du får lige en samlet opdatering:

1830 d. 21 Februari__
Jens Christian Chabert uægte
d. 28 Februari 1830 i Kirken
Moder Mallene Jensdatter, der i Huusindsidder Hans Larsens og Christen? Christensens Aarsopgørelse udlagde som Barnets Fader en Chabert der i afvigte Sommer opholdt sig hos Gdmd Jacob Jensens? Enke i Lejre.
Huusmand Lars Larsens Kone bar Barnet. Faddere: Niels? Bager?, Lars Larsen, Christian Vittussen?, Christen Christensen, Hans Larsen