/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Comet vil ikke køre
Fra : Fijala
Vist : 1617 gange
200 point
Dato : 23-07-07 11:00

Jeg har købt en brugt PGO Comet (04-2006) til min datter da hendes forrige Honda SFX blev smadret i en ulykke http://www.kandu.dk/Spg102394.aspx
Den har kørt som en drøm indtil i fredags, da døde den pludselig under kørsel og har ikke været til at starte mere siden.
Der er masser af gnist til tændrør og selvfølgelig benzin og olie i tankene. Men den får ingen benzin. Jeg tænker på om det er vacummsystemet der driller. Jeg har den skildt ad men kan ikke rigtig finde ud af hvad det er der er defekt.
Er der evt nogen der kender til en PGO Comet som kan være behjælpelig.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-07-07 11:23

Tag slangen til karburatoren af og sug i vakumslangen.
Så skal der komme benzin ud af benzinslangen til karburatoren.
Gør der ikke det, så er hanen defekt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-07 19:45

Hej NoShyGuy

Fejlen er fundet, men var en af de drilske. Først troede jeg jo det var benzinmangel, men hvis jeg hev skangen af kaburatoren og brugte selvstarteren kom der masser af benzin.

Men det var en låsering til krydspinden der var hoppet af og lavede en stor ridse i cylinderen og stemplet. Et ny cylle og stempelkit til 399,- hos T.Hansen gjorde tricket og nu kører den igen.
Ellers tak for forsøget.

Annuller spørgsmålet
Fra : Fijala

Dato : 26-07-07 19:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål