/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lukker 10707 og åbner denne debat for ka~
Fra : zonker
Vist : 704 gange
50 point
Dato : 28-01-03 08:39

Jeg lukker :

http://www.kandu.dk/dk/spg/10707

Og spørger kandu.dk's redaktion om de vil være så søde at præcisere deres regler ?

Hvad er ok ?
Hvornår sletter man noget ?
Og i forhold til hvad ?
Hvornår giver kandu.dk information til medlemmerne ?
Hvilke saktionsmuligheder har man og hvordan benytter man dem ?
Er det almen praksis, at man følger nogen medlemmernes henstillinger og ikke informerer de involverede parter ?

Jeg syntes, at dette er ret relevant for alle medlemmer, derfor mine spørgsmål.

NB : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Alle jer som bare vil brokke jer og ikke kan tilføre noget konstruktivt til dette indlæg bedes holde jer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-01-03 09:04

Hej zonker
Jeg mener disse spørgsmål, er ret relevante, jeg har ledt lidt på kandu.dk sider, netop for at forholde mig positivt til reglerne herinde, men jeg kan ikke lige finde noget om hvad man må lægge ud som indlæg/svar og hvornår noget er så groft, at det bliver slettet. Jeg er godt klar over de almindelige regler, som børneporno og rascisme osv. Mit foreslag må være, at bede kandu lægge nogle klarere retningslinier og det er også det du efterlyser. Jeg har oplevet problemet før i et andet forum, de måtte rette deres regler og retningslinier, så alle kunne forstå/bifalde/godtage deres former for censur. Det er jo altid meget rart, at vide hvad man har at rette sig efter, ikke sandt Så kan man ud fra censuren (som jeg har valgt at kalde det), gøre op med sig selv, om man skal bruge et andet forum eller omlægge/omskrive sine ord.
Mange venlige hilsner og hav en god dag fra maya123

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 28-01-03 09:49

Goddag igen;

Jeg har hele tiden opfattet www.kandu.dk som et forum, hvor man kunne udveksle erfaringer, meninger, holdninger med andre brugere - og på spørgsmål, hvor det var relevant henvise til sider, som var specialiceret i et givent emne.
F.eks. når en bruger spørger om man kan blive gravid selvom man tager P-piller; så svarer man - og henviser til uddybende infor. på f.eks. www.netdoktor.dk

Det jeg så til gengæld ikke helt forstår, er at man accepterer tip som f.eks. http://www.kandu.dk/dk/tip/2784
som er et link til et vel-etableret; og direkte konkurrerende; site
Til gengæld fjerner man kommentarer fra en debat, hvor Zonker "reklamerer" for et alternativt chat-forum!

Derfor kære www.kandu.dk Hvor er konsekvensen henne i denne opførsel?

Jeg; og nok mange andre; venter spændt på et svar fra jer om netop dette.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-01-03 10:01

Hejsa

Jeg kan ikke helt forstå, at i bliver ved med at køre i ring. Zonker dine tips er blevet slettet og dermed basta, lad det nu ligge, og lad os komme videre. Hvis du ikke selv kan se at det er forkert at lave et tip "Er du træt af bannere på kandu.dk" så er der altså et eller andet galt.

Lad os få tonen tilbage, og så bare lad vær at bruge kandu.dk som formidlingsside til dit site, det burde du have fået ud af denne omgang.

Lad os nu hjælpe hinanden og andre brugere, som er hele meningen med kandu.

Gandalf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-01-03 11:13

Kære Kandu
Ved spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/10707
Prøvede jeg at stille dette spørgsmål,men dog uden held
Så nu vil jeg prøve her,og håber på i kan svare mig.
Hvorfor må Zonker ikke komme med dette tip ?
http://www.kandu.dk/dk/tip/2965
Når Annehvid må komme med denne
http://www.kandu.dk/dk/tip/2784
Hvad er det nu lige forskellen er?

Er man begyndt at forskels behandle folk herinde ?
Jeg syntes personlig heller ikke at jeres udmærkede forum,skal bruges til at reklamerer/for andre forums
Men så længe at der ingen regler er,der forbyder det,jamen så må man vel gå ud fra,at det er lovlig,og nok en svær ting,at undgå fremover.
Jeg kan hvis jeg gider at gennemgå alle spørgsmål herinde,finde utallige steder hvor der i diverse kommentarer/og tip er bruger der opfordre til eksperten
Skal alle disse sider også slettes?
Jeg syntes at hvis i virkelig var så utilfreds med Zonkers tip,burde i have skrevet det i en privat email til ham og forklaret hvorfor
Jeg overvejer i skrivende stund,stærkt at forlade kandu
Hvis ikke der kommer et fornuftig svar på overstående fra jer af.
Og hvis det viser sig at jeg rejser fra Kandu
Så skal jeg være den første,der forlanger at få alle mine ting,fjernet herinde fra
Ja alt hvad der vedrører profilen Briani-skal fjernes
Og så kommer i ud i et kæmpeproblem.
Jeg kopierer lige en email fra jer af.
http://www.kandu.dk/dk/spg/5237
Jeg har lige været inde og læse alle indlæggende til det omtalte spørgsmål, og Zonkers kommentar beskriver fuldstændig vores situation.
Vi kan desværre ikke slette en person, da personens ID flyder rundt over alt i vores databaser. Vi kan sætte et flag der indikere at personen ikke er aktiv længere, men slette ham/hende det vil vi have svært ved, for hvor skulle personens spørgsmål/svar/tips....osv forvinde hen. Og hvad skulle der ske med alle de svar/kommentar som er skrevet af andre
til personens spørgsmål.
Med venlig hilsen
Søren Jensen
(Servicemedarbejder)

MVH en meget ophidset Brian
PS-Håber på et hurtig svar

Kommentar
Fra : KingCreol

Dato : 28-01-03 12:10

Kære Briani,
du har sikkert overset mit indlæg
Citat
Kunne det tænkes at et enkelt eller to indlæg, fra forskellige bruger som promovere dette og hint, er ikke værd at snakke om, men at et så massivt promovering, som den Zonker har stillet op med har noget med sagen at gøre?

Jeg tror at det er dit svar, med hensyn til hvorfor Zonker etc.

Med hensyn til dig selv og din trussel om at forlade Kandu, så vil jeg personligt være lidt ked af det, du har tidligere udvist et fornuftigt adfærd. Men med hensyn til din vredes udbrud:
Citat
Så skal jeg være den første,der forlanger at få alle mine ting,fjernet herinde fra
Ja alt hvad der vedrører profilen Briani-skal fjernes ...

vil jeg gør dig opmærksom på pkt 3. i Kandus regler :
Citat
Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk. Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). ...

Eller har du glemt det i din ophidselse ?

Med helt vildt velafbalancerede venlige hilsner
KingCreol

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-01-03 12:37

Til alle!

Dette er ikke skrevet og skal ikke forstås som jeg holder med Zonker eller nogen anden - jeg 100% mine egne meninger.

Nej dette er skrevet for at vi alle bør behandle hinanden med en smule respekt og ikke lave / udføre / håndhæve regler afhængig af om hvilken person det nu skal bruges over for - vi bør alle behandles på samme måde og er der kun uskrevne regler er det endog endnu mere vigtigt.

Jeg har tidligere haft Zonker på min ignorer-liste og det er da dejligt, at han ellers i det sidste stykke tid er begyndt at opføre sig som en nogenlundelunde almindelig person der respekterer andres meninger og vææremåde; men ligegyldigt hvilken opførsel Zonker eller andre udviser, bør man da have svar / besked når ens tips eller indlæg bliver slettet!

Jeg citer fra mine kommentarer vedr. http://www.kandu.dk/dk/spg/10707
[citat]
Hej Zonker m.fl.!
Jeg synes du skal have et svar af Kandu - har du skrevet /e-mailet direkte og bedt om et svar?

Til Kandu!
Jeg synes det er helt OK - at I sletter noget; men man bør da have en begrundelse - det er ikke fair bare at slette!

Mvh
Bjarne

Til Kandu!

Hvis I vil optræde som man eks. gør på Eksperten så skriv det dog I jeres regler!

Jeg mener, at man bliver smidt ud / slettet på Eksperten hvis man gør reklame for andre web-sider, hvis det ikke lige vedrører det der er spurgt om - det samme kunne I vel indføre - ikke!

Mvh
Bjarne
[/code]

Så venligst - behandl os alle sammen ligeværdigt!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 28-01-03 13:38

Jeg har i flere omgange rettet henvendels direkte til Kandu, om at få præciseret reglerne, så man kan undgå denne diskussion. Men ikke fået nogen svar, eller set nogen reaktion. De har forbedret hastigheden og fjernet "formodet svar"; men jeg savner stadig nogle faste regler, om god opførsel på Kandu. De nuværende er ikke fyldestgørende.

Det ser jeg som det egentlige problem for Kandu.
For når det er overladt til selvbestaltede irettesættere at fortolke hvad man må og ikke må, i dette forum, er det for let at starte en gang mudderkastning.
I sidste ende er det kun Kandu der taber på det.
Rfou

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-01-03 13:58

Til kingcreol
Alias Claus Lindblad.
Nu var min kommentar til Kandu og ikke til dig.
Hvis jeg skulle føre en sag over for kandu,så er jeg helt sikker på at vinde
Og dermed få slettet alt hvad der står om Briani herinde.
Hvorfor er jeg nu så sikker.
Kandu har aldrig fortalt mig,da jeg oprettede min profil herinde,at den ikke kunne slettes igen.
Og ifølge datalovgivningen
Skal en bruger hvis denne ønsker at blive slettet,blive det,såfremt denne ønsker det.
Og kandu har på ingen måde,oplyst dette,til mig.
Ps-jeg er faldet ned igen
Brian

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-01-03 14:07

Rudolf hvor har du dog ret i din sætning :

".....Det ser jeg som det egentlige problem for Kandu. For når det er overladt til selvbestaltede irettesættere at fortolke hvad man må og ikke må, i dette forum, er det for let at starte en gang mudderkastning. I sidste ende er det kun Kandu der taber på det. "

Kommentar
Fra : vnc

Dato : 28-01-03 14:27

hahaha denne her vil jeg gerne følge med i. Briani der tager du helt fejl, for der er ingen som kræver at du skriver personlige oplysninger hos kandu.dk, og du har tilhver en tid chancen for at gå ind og slette alle de personlige oplysninger du måtte have skrevet.

Hvis du mener, at du kan vinde en sag fordi kandu.dk har registreret navnet "briani" så tager du helt fejl .
Jeg fik 11 i registreloven på datahøjskolen, og jeg synes da bestemt du skal prøve at føre en sag på dette, det vil være spild af penge fra din side.

Briani jeg synes du skal prøve at gå et gear ned, og slå koldt vand i blodet. Hvis du ikke gider være med hos kandu mere, så synes jeg da bare du skulle lade vær med at komme tilbage.

Jeg fatter simpelthen ikke at sådan en flok inteligente mennesker som jer, som har været med til at gøre kandu til hvad det er idag, lige pludslig kan falde så dybt.

Zonker jeg må sige, at jeg har haft meget glæde af dine svar til forskellige spørgsmål her hos kandu. Og det samme kan jeg sige om Briani. Prøv at komme op på det nivea hvor vi kender jer igen, dette er bestemt ikke til gavn for nogen, hvor befinder ordet "Vidensdeling" sig i dette spørgsmål?

VNC

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-01-03 14:56

Tja...

Jeg havde faktisk også registerlovgivningen i min edb-assistent uddannelse, og jeg er ikke videre imponeret af den lovgivning med alle de gummiparagraffer, som den indeholder. Faktisk var det en del af en eksamensopgave.

Så er spørgsmålet om det er Claus Lindblad i 3310 Ølsted eller Claus Lindblad i 6310 Broager ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-01-03 15:23

Til vnc
Det er da helt utrolig som der dukker bruger op herinde,som man aldrig har hørt noget om før.
Først kingcreol-oprettet den 26-04-2002
Og så nu vnc-oprettet 14-11-2000
Ja jeg tænker mit,og hvis jeg har ret i min tanke
Så er det dæleme,at gå i for små sko.
Du skriver
” Hvis du mener, at du kan vinde en sag fordi kandu.dk har registreret navnet "briani" så tager du helt fejl”
jeg er som ligeglad med navnet Briani.
Og jeg har ingen personlige oplysninger liggende,kun min private email.
Det er da helt fint du fik en 11 tal på datahøjskolen,det kunne jeg godt tænke mig at se
Men en ting er sikker,den dag i skulle lære om datalovgivningen,der var du syg.
Når Kandu ikke har oplyst ved oprettelsen,at man ikke kan blive slettet igen,så må man gå ud fra,at man kan blive slettet igen,når man ønsker det.
Men har de oplyst fra starten af, at har man først oprettet en profil,så kan man ikke få den slettet igen
Så er vi henne i din boldgade,for så er der intet at gøre.
Når jeg mener slettet
Så er det alle de spørgsmål jeg har været med i,og diverse tip.der helt skal fjernes.
Og som du kan læse i min kommentar kl 11.:13
Hvor jeg kopierer en email fra Kandu af,ja så er det jo helt umulig.
Så her drejer det sig ikke om at få slettet mine personlige oplysninger,for det kan jeg gøre til hver en tid.
Men derimod at få slettet hele min profil herinde fra.
Jeg ønsker selfølgelig ikke det skal komme så vidt
Men jeg afventer,svaret fra Kandu,på overnævnte spørgsmål.
Og et stort ja til sidst,skal jeg havne i retten,med Kandu
Så er jeg 100% sikker på at vinde.
Brian

Kommentar
Fra : KingCreol

Dato : 28-01-03 15:25

Hmm...
skal vi til at anvende vores rigtige navne ?
Da må jeg desværre skuffe Briani og Zonker, jeg hedder ikke Claus Lindblad,
men derimod Thomas Nielsen og er fra Ringsted egnen.
Apropos så er Zonker's site meget anonym ved et DK-Hostmaster opslag hmm...

mvh
KingCreol

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-01-03 15:46

Til KingCreol
Det kan da godt være,du ikke lige vil stå ved,at du hedder Claus Lindblad
men hvorfor underskriver du dig så,Som ham???????????????????????
Beviset er her
http://www.kandu.dk/dk/news/114264/groupid/30610
Brian

Kommentar
Fra : vnc

Dato : 28-01-03 15:49

Hej Briani

Det er netop derfor jeg normalt ikke går med i disse diskutioner, for det går jo helt over gevind.

Hvad er det for nogle personlige oplysninger du taler om? Ved du det selv?
Hvad med alle de indlæg du har sendt til usenet, hvad vil du gøre med dem? Der blev heller ikke skrevet at man ikke kunne slette sine indlæg igen, men det er trods alt tilladt at tænke selv.
Jeg synes du skal skrive til kandu.dk om at de fjerne din e-mail og alle andre informationer som henviser til dig, og så synes jeg du skal holde dig helt væk, for det er da total barnligt det her. Sidde og svine hinanden til på denne måde det er sgu for lavt til mig.

Jeg sidder til dagligt 8 timer foran en skærm, og vil bestemt ikke bruge den resterende tid i døgnet til at diskutere med dig. Jeg troede du var til at tale med, men det var åbentbart ikke tilfældet, så du må have et godt liv. Og jeg håber du falder ned igen, så du igen kan være til gavn for os andre.

VNC

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-01-03 16:03

Til VNC
Så må du jo lade være med at komme med kommentarer til mine kommentarer.
Jeg har det med at være så venlig,at svare igen,når der er nogen der spørger mig om noget.
Og så syntes jeg ellers lige du skulle læse hvad jeg skriver
men jeg kopierer da gerne lige en gang til.så du også får det med.
http://www.kandu.dk/dk/spg/5237
Jeg har lige været inde og læse alle indlæggende til det omtalte spørgsmål, og Zonkers kommentar beskriver fuldstændig vores situation.
Vi kan desværre ikke slette en person, da personens ID flyder rundt over alt i vores databaser. Vi kan sætte et flag der indikere at personen ikke er aktiv længere, men slette ham/hende det vil vi have svært ved, for hvor skulle personens spørgsmål/svar/tips....osv forvinde hen. Og hvad skulle der ske med alle de svar/kommentar som er skrevet af andre
til personens spørgsmål.
Med venlig hilsen
Søren Jensen
(Servicemedarbejder)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
MVh Brian
PS-jeg er til at tale med,og syntes du at stedet her er for lavt til dig,så kan jeg ikke forstå at du dukker op igen,efter du har været væk i over 2 år

Kommentar
Fra : KingCreol

Dato : 28-01-03 16:05

Til Briani,
jeg syntes det er et godt navn, i øvrigt fra en film.
Og hvis du opmærksomt læser ser du, at der her er tale om et usenet indlæg :)) ,
til og med fra 2001. Desværre er der her et navne sammenfald, som er helt utilsigtet.
Men han har garanteret set samme film !

Som du sikkert har bemærket har jeg tilmeldt mig Kandu en gang i
april 2002 og da nickname KingCreol var frit, tog jeg det.

I øvrigt er vi mange her på kandu.dk, som ikke dagligt besøger stedet og som tager det
helt afslappet, indtil det bliver for meget ! Hvordan tro du ellers at bruger online konstant holder sig på ca. 200 brugere ?
Det er nok fordi, at der er mange som blot kigger lytter og lærer, men ikke nødvendigvis deltager aktivt.

Mvh
KingCreol / Thomas Nielsen

PS. Hvem er du Briani ?

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-03 16:12

Til dem der ønsker at få slettet deres profil!

Da I i tidernes morgen oprettetde jer var det med skyldig hensyntagen til Kandus betingelser - prøv lige at klikke nederst på siden!

Men hvorfor går I ikke selv ind og sletter jeres oplysninger, der kan henføres til jer - udfyld fleterne med ??????? eller andet hvad I nu har lyst til - så kan man jo kun finde jeres dæknavne / brugernavne og hvis man så skal finde frem til de enkelte personer kan man da ikke gøre det uden Kandus hjælp ved hjælp af backupper m.v.

Så jeg er helt uforstående på dette galmatias!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-01-03 17:20

Ja Kære Claus/KingCreole :

Hugget fra Briani's link :
---------------------------
Fra : KingCreol Dato : 30-12-01 12:45

tak for de MEGET hurtige svar ---- godt nyt år!
Claus Lindblad
---------------------------

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:07

Tak for svaret Bjarne_H.